Eilisen päivän löytöjä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
patti
Kunniajäsen

Eilisen päivän löytöjä

Viesti Kirjoittaja patti »

kuvaa ei ole mutta listaan mitä löytyi (TAZ löysi)

- ruotsin kruunu 196X, hopeaa
- siro sormus, 925 hopeaa

Ai mitenniin TAZ löysi vaikka mä laitan ilmoitusta? No kun TAZ tutki mun löytöjä eilen iltamiitissä, niin se huomasi, että nuo kaksi oli hopeaa. Mä olin aina pitänyt sormusta kinder-sormuksena enkä ollut edes etsinyt leimaa (oli niin lelun näköinen) ja kruunua olin pitänyt nikkelikruununa kun en tiennyt niitä olevan hopeisina.

Kiitos, hopeat senku lisääntyy! 8)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Etsijä82
Kunniajäsen

Re: Eilisen päivän löytöjä

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:kuvaa ei ole mutta listaan mitä löytyi (TAZ löysi)

- ruotsin kruunu 196X, hopeaa
- siro sormus, 925 hopeaa

Ai mitenniin TAZ löysi vaikka mä laitan ilmoitusta? No kun TAZ tutki mun löytöjä eilen iltamiitissä, niin se huomasi, että nuo kaksi oli hopeaa. Mä olin aina pitänyt sormusta kinder-sormuksena enkä ollut edes etsinyt leimaa (oli niin lelun näköinen) ja kruunua olin pitänyt nikkelikruununa kun en tiennyt niitä olevan hopeisina.

Kiitos, hopeat senku lisääntyy! 8)

t. patti
Löysin tämmösen tekstin: In 1962, cupro-nickel replaced silver in the 10 öre, 25 öre & 50 öre coins, with the 2 kronor following suit and the 1 krona switching to cupro-nickel-clad copper in 1968.

Eli minun pahuksen vuoden 1968 1 kruunu on kuparinikkeliä höttöä ja Patilla vaan hopeat senkun lisääntyy. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
TAZ
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Tais olla just -67 tuo patin kolikko. Siinähän on 40% hopeaa, eli suunnilleen saman verran kuin meikäläisessä 60-luvun hopeamarkassa (35%).

-TAZ-
E-TRAC, AT-PRO, ACE 250.
TAZPOINT 1.0 (Home-made pinpointer), Pro pointer
Joku merkitön pikkulapio, TAZSCOOP 1.0
Vastaa Viestiin