Osa sotalöytö kokoelmaani.

Oletko keräilijä? Oli sitten kysymys pikkuautoista, puukoista, tölkeistä, kivistä tai kolikoista niin täälla voit näyttää kokoelmasi oli se sitten mikä tahansa.
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Osa sotalöytö kokoelmaani.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Tässä on osa meikäläisen kokoelmaa. kaikki on itte löydetty taistelupaikoilta ja lammista. Miinurina garret 250. Ja magneetti kun lammista nostele. Pääosin talvi jatko ja lapin sodan aikaista. tavarat putsaan aina hyvin ja löytöpäivä ylös. Kypäriä olen pikkuhiljaa talven tullen entisöinyt.
Viimeksi muokannut lapland relics man, 30 Maalis 2014, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10491
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Hieno kokoelma ja ihmeen hyvässä kunnossa säilynyttä esineistöä. :shock:
Tuli itsellänikin nuorena veljien kanssa kerättyä rajan pinnasta hirveästi sota-ajan tavaraa :wink: (asuimme n.1km päässä rajasta)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

millaisella magneetilla olet lammesta nostellut esineitä?
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

P.Aholainen kirjoitti:millaisella magneetilla olet lammesta nostellut esineitä?
Terve, kaveri tilasi sen saksasta mulle. Halkaisija 13cm ja vetolujuus 80kg, todella tehokas kokoonsa nähden. Super magnet on stanssattu tuohon magneettiin.
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Leijona kirjoitti:Hieno kokoelma ja ihmeen hyvässä kunnossa säilynyttä esineistöä. :shock:
Tuli itsellänikin nuorena veljien kanssa kerättyä rajan pinnasta hirveästi sota-ajan tavaraa :wink: (asuimme n.1km päässä rajasta)
Kiitos tuossa on tosin osa kokoelmaa, loput on kaverin tallilla odottamassa puhdistusta. Osa tavaroista mitä löytää on kyllä ihmeen hyvässä kunnossa. Samaa oon itekkin ihmetellyt, osa nuista tavaroista esim kenttäpullo on kaverin mummolan vintiltä. On suunnitellut reissua tulevana kesänä tuonne karjalaan, mitenhän siellä saapi tonkia?
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Myy mulle toi valkonen kypärä se huutaa paikkaansa mun takkahuoneen seinälle
Garrett Ace 250
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

sudenkolo kirjoitti:Myy mulle toi valkonen kypärä se huutaa paikkaansa mun takkahuoneen seinälle
Se on suomalainen sarvikypärä ja entisöinninkohteena. En kehtaa myydä kun ei ole kuin tuo, ootko kysynyt armeijan varikolta? esim, hämeenlinna siellä oli näitä joskus myynnissä.
nikodeemus97
Raavas Tonkija
Viestit: 538
Liittynyt: 02 Elo 2011, 18:55
Paikkakunta: Salla/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja nikodeemus97 »

Aivan mahottoman komea!
Varusteet: Minelap Safari pro, Kenttälapio ja puukko.
Vanhin kolikko: 1 Öre 1724
(omassa kaveriporukassa v.1739 Denga).
Parhaimmat löydöt: nuolenkärki, Los Angeles 1932 rintaneula, pistimet ynnä muuta.
Avatar
Piippari
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2011, 15:02
Paikkakunta: Lappi/Norja

Viesti Kirjoittaja Piippari »

Mistä päin lappia käyt näitä paljastelemassa? :shock: (ei tarvitse tarkkaa sijaintia tietenkään kertoa) :) . Itse olen kanssa lapista ja haluaisin löytää näitä vanhoja sota tavaroita..

Mutta onko tuo magneetti paras tapa löytää näitä? 8)


Piippari
Aseina: Garrett Ace 250 + Stainless Steel lapio. Vanhin Löytö 2 Öre 1939
nikodeemus97
Raavas Tonkija
Viestit: 538
Liittynyt: 02 Elo 2011, 18:55
Paikkakunta: Salla/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja nikodeemus97 »

Minuakin kiinnostas tietää.
Varusteet: Minelap Safari pro, Kenttälapio ja puukko.
Vanhin kolikko: 1 Öre 1724
(omassa kaveriporukassa v.1739 Denga).
Parhaimmat löydöt: nuolenkärki, Los Angeles 1932 rintaneula, pistimet ynnä muuta.
Avatar
K98k
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2010, 01:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja K98k »

Hieno on kokoelma kyllä :) kirjallisuuden avulla esim noita paikkoja saa hyvin selville ;)
Golden Mask 3+
BW-kenttälapio
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Piippari kirjoitti:Mistä päin lappia käyt näitä paljastelemassa? :shock: (ei tarvitse tarkkaa sijaintia tietenkään kertoa) :) . Itse olen kanssa lapista ja haluaisin löytää näitä vanhoja sota tavaroita..

Mutta onko tuo magneetti paras tapa löytää näitä? 8)


Piippari
Terve, ranuantiellä on tullut käytyä ja muoniosta kilpisjärvelle päin on roinaa asemia, kuhmo, inari, ivalo, kaamanen. Kirjoista kannattaa katsoa ja kysellä paikallisilta jos tietävät jotain paikkoja. Magneetilla oon löytänyt lammista semmoista tavaraa mitä ei yleensä maalta löydy. Mm, kivääreitä lukkoja konepistooli pistimiä kypäriä ja muuta herkkua :D
Avatar
Piippari
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2011, 15:02
Paikkakunta: Lappi/Norja

Viesti Kirjoittaja Piippari »

No Kiituksia vain lapland miehelle :lol:. Taidan tilata tuommosen magneetin ja lähteä etsimään niitä herkkuja :wink:

Piippari
Aseina: Garrett Ace 250 + Stainless Steel lapio. Vanhin Löytö 2 Öre 1939
Avatar
Piippari
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2011, 15:02
Paikkakunta: Lappi/Norja

Viesti Kirjoittaja Piippari »

Katsoin tuossa noita suomen magneetti tarjontaa ja oli aika kallista :roll: . Sitten löysin tämän supermagnet.de saksalaisen sivun joka toimittaa magneetteja eu:n alueelle. Onko sinulla kokemuksia kyseisestä sivusta?

P.s Anteeksi jos menee vähän offtopic :oops:
Aseina: Garrett Ace 250 + Stainless Steel lapio. Vanhin Löytö 2 Öre 1939
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Piippari kirjoitti:Katsoin tuossa noita suomen magneetti tarjontaa ja oli aika kallista :roll: . Sitten löysin tämän supermagnet.de saksalaisen sivun joka toimittaa magneetteja eu:n alueelle. Onko sinulla kokemuksia kyseisestä sivusta?

P.s Anteeksi jos menee vähän offtopic :oops:
Terve, tuolta saksasta olen tilannut nuo magneetit. Toimitus jouhevaa ja asiallista,
Avatar
Piippari
Viestit: 17
Liittynyt: 01 Elo 2011, 15:02
Paikkakunta: Lappi/Norja

Viesti Kirjoittaja Piippari »

Muuten miten säilytät näitä magneetteja ? Aika vahvoja kun ovat.. :lol
Aseina: Garrett Ace 250 + Stainless Steel lapio. Vanhin Löytö 2 Öre 1939
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Terve, yleensä nostan kuivumaan repusta ja sit ku on kuivannu niin putsaan enimmät silput pois ja takas reppuun. Tosin joskus laiskuuttaan jääny kuivaamatta :oops: Mutta hyvin on kestäny, Kannattaa laittaa solmukohtaan (mistä magneetti kiinni) niin jotain vaikka kutistesukkaa. Ei hierry niin nopsaa naru säikeille.
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Tässäpä kuvia löytökivääreistä ja päivitetty kuva romunurkasta. Loppuu vaan seinätila kesken 8)

Löydetyt kiväärit.

M91 venäläinen, maalöytö ruosteet hiottu pois ja tukki hommattu koesovitus meneillään. Deaktivoitu, patruunapesään hitsattu terästappi ja rälläkällä patruunapesä alapuolelta auki(jää tukin sisään piiloon lukko hitsattu. Saksalainen mauser 98K tuli magneetilla lammesta dekottu samalla lailla kuin edellinenkin kivääri, tukki koesovituksessa ja piipusta ja syöttökotelosta kitattu isommat syöpymät umpeen liipaisin on vielä pois ja käsittelyn alla. Romunurkkaan olen lisäillyt löytöjä mutta tuppaa loppumaan seinätila kesken
Kuva
8)
Kuva

Kuva
Kuva
Avatar
Akimbo
Metallinetsijä
Viestit: 109
Liittynyt: 06 Elo 2010, 16:33
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Akimbo »

Hieno kokoelma! Mukava nähdä muidenki harrastajien löytöjä täällä.:)
Pitää itsekin myöhemmin lisäillä omista kauden löydöistä kuvia.
Garret AT Gold
Goldenmask 3
Propointer
Avatar
Kätkäläinen
Kunniajäsen
Viestit: 1830
Liittynyt: 19 Touko 2011, 15:53
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Kätkäläinen »

Onhan siinä sotasälää pienen museon verran :shock:
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Kiitos, onhan sitä kertynyt ja dieseliä poltettu yhden omakotitalon verran kun ajellu pitkin lappia sota paikkoja etsien :D
Avatar
Rover
Raavas Tonkija
Viestit: 654
Liittynyt: 25 Huhti 2009, 16:18

Viesti Kirjoittaja Rover »

Onko kypärien joukossa SS-kypäriä? Onko löytynyt muuta SS-tavaraa?
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Rover kirjoitti:Onko kypärien joukossa SS-kypäriä? Onko löytynyt muuta SS-tavaraa?
Tervehdys, ss kypäriä en ite oo löytäny mut kaveri löysi 4 kpl syksyllä. On mulla ss hylsyjä ja tuntolevy nappeja ja jotain pientä. SS miesten majoitus aluetta pitäisi ensikesänä mennä tutkimaan, löyty uusi paikka joten eiköhän sitä jotain löydy.
Itärajan ihme
Metallinetsijä
Viestit: 332
Liittynyt: 05 Marras 2011, 09:30
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Itärajan ihme »

Komia on kokoelma ja varsinkin pistimiä näyttää olevan useita. Minulla on mummola Ranuantien varressa joten voispa joskus käydä siellä heilumassa. Ja toiveena että vasta hankitulla magneetilla löytyis jotain, paikkoja on kartoitettu mukavasti talven aikana.
KAINUUN METALLINETSIJÄT
XP DEUS
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Itärajan ihme kirjoitti:Komia on kokoelma ja varsinkin pistimiä näyttää olevan useita. Minulla on mummola Ranuantien varressa joten voispa joskus käydä siellä heilumassa. Ja toiveena että vasta hankitulla magneetilla löytyis jotain, paikkoja on kartoitettu mukavasti talven aikana.
Kiitos, nuita pistimiä on tullut ihmeen paljon löydettyä. Ranuantie on ihan mielenkiintoinen paikka siellä on asemia melkein kummulla kuin kummulla, kannattaa ehdottomasti käydä etsimässä. Palovaaran maasto on laaja mutta mielenkiintoinen etsintä alue( Muistomerkiltä palovaaraan päin maston kohdilta kun lähtee talsimaan)
Vastaa Viestiin