Osa sotalöytö kokoelmaani.
-
- Metallinetsijä
Osa sotalöytö kokoelmaani.
Tässä on osa meikäläisen kokoelmaa. kaikki on itte löydetty taistelupaikoilta ja lammista. Miinurina garret 250. Ja magneetti kun lammista nostele. Pääosin talvi jatko ja lapin sodan aikaista. tavarat putsaan aina hyvin ja löytöpäivä ylös. Kypäriä olen pikkuhiljaa talven tullen entisöinyt.
Viimeksi muokannut lapland relics man, 30 Maalis 2014, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Hieno kokoelma ja ihmeen hyvässä kunnossa säilynyttä esineistöä.
Tuli itsellänikin nuorena veljien kanssa kerättyä rajan pinnasta hirveästi sota-ajan tavaraa (asuimme n.1km päässä rajasta)
Tuli itsellänikin nuorena veljien kanssa kerättyä rajan pinnasta hirveästi sota-ajan tavaraa (asuimme n.1km päässä rajasta)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
Kiitos tuossa on tosin osa kokoelmaa, loput on kaverin tallilla odottamassa puhdistusta. Osa tavaroista mitä löytää on kyllä ihmeen hyvässä kunnossa. Samaa oon itekkin ihmetellyt, osa nuista tavaroista esim kenttäpullo on kaverin mummolan vintiltä. On suunnitellut reissua tulevana kesänä tuonne karjalaan, mitenhän siellä saapi tonkia?Leijona kirjoitti:Hieno kokoelma ja ihmeen hyvässä kunnossa säilynyttä esineistöä.
-
- Metallinetsijä
-
- Raavas Tonkija
Mistä päin lappia käyt näitä paljastelemassa? (ei tarvitse tarkkaa sijaintia tietenkään kertoa) . Itse olen kanssa lapista ja haluaisin löytää näitä vanhoja sota tavaroita..
Mutta onko tuo magneetti paras tapa löytää näitä?
Piippari
Piippari
Aseina: Garrett Ace 250 + Stainless Steel lapio. Vanhin Löytö 2 Öre 1939
-
- Raavas Tonkija
-
- Metallinetsijä
Terve, ranuantiellä on tullut käytyä ja muoniosta kilpisjärvelle päin on roinaa asemia, kuhmo, inari, ivalo, kaamanen. Kirjoista kannattaa katsoa ja kysellä paikallisilta jos tietävät jotain paikkoja. Magneetilla oon löytänyt lammista semmoista tavaraa mitä ei yleensä maalta löydy. Mm, kivääreitä lukkoja konepistooli pistimiä kypäriä ja muuta herkkuaPiippari kirjoitti:Mistä päin lappia käyt näitä paljastelemassa? (ei tarvitse tarkkaa sijaintia tietenkään kertoa) . Itse olen kanssa lapista ja haluaisin löytää näitä vanhoja sota tavaroita..
Piippari
Katsoin tuossa noita suomen magneetti tarjontaa ja oli aika kallista . Sitten löysin tämän supermagnet.de saksalaisen sivun joka toimittaa magneetteja eu:n alueelle. Onko sinulla kokemuksia kyseisestä sivusta?
P.s Anteeksi jos menee vähän offtopic
Aseina: Garrett Ace 250 + Stainless Steel lapio. Vanhin Löytö 2 Öre 1939
-
- Metallinetsijä
Terve, tuolta saksasta olen tilannut nuo magneetit. Toimitus jouhevaa ja asiallista,Piippari kirjoitti:Katsoin tuossa noita suomen magneetti tarjontaa ja oli aika kallista . Sitten löysin tämän supermagnet.de saksalaisen sivun joka toimittaa magneetteja eu:n alueelle. Onko sinulla kokemuksia kyseisestä sivusta?
-
- Metallinetsijä
Terve, yleensä nostan kuivumaan repusta ja sit ku on kuivannu niin putsaan enimmät silput pois ja takas reppuun. Tosin joskus laiskuuttaan jääny kuivaamatta Mutta hyvin on kestäny, Kannattaa laittaa solmukohtaan (mistä magneetti kiinni) niin jotain vaikka kutistesukkaa. Ei hierry niin nopsaa naru säikeille.
-
- Metallinetsijä
Tässäpä kuvia löytökivääreistä ja päivitetty kuva romunurkasta. Loppuu vaan seinätila kesken
Löydetyt kiväärit.
M91 venäläinen, maalöytö ruosteet hiottu pois ja tukki hommattu koesovitus meneillään. Deaktivoitu, patruunapesään hitsattu terästappi ja rälläkällä patruunapesä alapuolelta auki(jää tukin sisään piiloon lukko hitsattu. Saksalainen mauser 98K tuli magneetilla lammesta dekottu samalla lailla kuin edellinenkin kivääri, tukki koesovituksessa ja piipusta ja syöttökotelosta kitattu isommat syöpymät umpeen liipaisin on vielä pois ja käsittelyn alla. Romunurkkaan olen lisäillyt löytöjä mutta tuppaa loppumaan seinätila kesken
Löydetyt kiväärit.
M91 venäläinen, maalöytö ruosteet hiottu pois ja tukki hommattu koesovitus meneillään. Deaktivoitu, patruunapesään hitsattu terästappi ja rälläkällä patruunapesä alapuolelta auki(jää tukin sisään piiloon lukko hitsattu. Saksalainen mauser 98K tuli magneetilla lammesta dekottu samalla lailla kuin edellinenkin kivääri, tukki koesovituksessa ja piipusta ja syöttökotelosta kitattu isommat syöpymät umpeen liipaisin on vielä pois ja käsittelyn alla. Romunurkkaan olen lisäillyt löytöjä mutta tuppaa loppumaan seinätila kesken
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
Tervehdys, ss kypäriä en ite oo löytäny mut kaveri löysi 4 kpl syksyllä. On mulla ss hylsyjä ja tuntolevy nappeja ja jotain pientä. SS miesten majoitus aluetta pitäisi ensikesänä mennä tutkimaan, löyty uusi paikka joten eiköhän sitä jotain löydy.Rover kirjoitti:Onko kypärien joukossa SS-kypäriä? Onko löytynyt muuta SS-tavaraa?
-
- Metallinetsijä
-
- Metallinetsijä
Kiitos, nuita pistimiä on tullut ihmeen paljon löydettyä. Ranuantie on ihan mielenkiintoinen paikka siellä on asemia melkein kummulla kuin kummulla, kannattaa ehdottomasti käydä etsimässä. Palovaaran maasto on laaja mutta mielenkiintoinen etsintä alue( Muistomerkiltä palovaaraan päin maston kohdilta kun lähtee talsimaan)Itärajan ihme kirjoitti:Komia on kokoelma ja varsinkin pistimiä näyttää olevan useita. Minulla on mummola Ranuantien varressa joten voispa joskus käydä siellä heilumassa. Ja toiveena että vasta hankitulla magneetilla löytyis jotain, paikkoja on kartoitettu mukavasti talven aikana.