Paikannin

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Marleena
Viestit: 44
Liittynyt: 11 Syys 2009, 12:41

Paikannin

Viesti Kirjoittaja Marleena »

Onkos kaikilla jo käytössä jotkut paikanninlaitteet, joilla löytöpaikat saa merkattua vai miten hoidatte asian, jos ylipäänsä merkkaatte?
Mulla on ylimääräsenä pari pikkuista gps-paikanninta, jos ketään kiinnostaa semmoisia ostaa.
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Re: Paikannin

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

Marleena kirjoitti:Onkos kaikilla jo käytössä jotkut paikanninlaitteet, joilla löytöpaikat saa merkattua vai miten hoidatte asian, jos ylipäänsä merkkaatte?
Mulla on ylimääräsenä pari pikkuista gps-paikanninta, jos ketään kiinnostaa semmoisia ostaa.
Minkälaisia ne on, merkki ja malli?...ja tietty hinta kiinnostaa :wink:
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Marleena
Viestit: 44
Liittynyt: 11 Syys 2009, 12:41

Viesti Kirjoittaja Marleena »

Juu, vastasin jo yksityisviestillä. Mutta lisäyksenä vielä, että nämä on siis uusia paikantimia eikä mitään mun vanhoja käytettyjä.
Olen vaan tuonut niitä maahan.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Paikannin

Viesti Kirjoittaja patti »

Marleena kirjoitti:Onkos kaikilla jo käytössä jotkut paikanninlaitteet, joilla löytöpaikat saa merkattua vai miten hoidatte asian, jos ylipäänsä merkkaatte?
Mä merkkaan kolikkolöydöt google mapsiin puhelimen gps:n avulla. Muutamalla pellolla näkee selvästi miten kolikot on kasautunu tietyille alueille. Yhdellä pellolla tuolla kohtaa on ollut vanha kaivo, toisella aikojen saatossa kadonnut kylä. Jatkossa nämä ryhmittymät auttaa löytämään lisää, joten merkkaaminen kannattaa :)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Laitappa mullekki viestiä noista. Just kattelin gps loggeria mainoksesta :D

Itsellä käyny mielessä että sillä vois jälkeenpäin tarkistaa vähä onko miten sekavasti tutkinu peltoa. Varsinki kun on iso pelto niin meina välillä vähäaskel harhailla.
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Onko sinulla vielä paikantimia,olisin kiinnostunut, lähetä
yksityis viestiä.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Avatar
Maverick
Raavas Tonkija
Viestit: 988
Liittynyt: 02 Heinä 2009, 14:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Tässäpä sovellusidea mobiilikoodareille... Symbianin Series 60 kai ainakin sisältää APIn jolla voi käpistellä GPS dataa...
Vitae pars historia est.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Ladatkaa Nokialaiseenne Nokia sports tracker ja sen jälkeen loput on kiinni puhelimen gps:n tarkkuudesta. Softa piirtää reaaliaikaista dataa karttaan sen mukaan missä liikut. Valitettavasti mun oma gps ei ollut tarpeeksi tarkka tuohon käyttöön.

T. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
JuhaH
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Syys 2010, 12:47
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Itsellä olisi kanssa tuollaisen paikantimen hankinta ilmeisesti edessä. Puhelin on joku vanha romu joten siitä ei taida olla gps hommiin, mutta kertokaapas vähän mitä te käytätte ja vähän kokemuksia :)
Marleena
Viestit: 44
Liittynyt: 11 Syys 2009, 12:41

Viesti Kirjoittaja Marleena »

Tarkennusta nyt vielä sen verran, että mun paikantimet on alunperin henkilöpaikantimia. Eli niistä saa tarkan paikkatiedon koordinaatteineen ja karttalinkkeineen, MUTTA sitä reittiä ei voi automaattisesti mistään katsoa, jos ei itse syötä koordinaatteja kartalle tai omista ohjelmaa, joka niitä vastaanottaa.
Miten noissa loggereissa saa reitin varrelle merkittyä tietyt pisteet? Eikö se näy vaan koko reitti samanlaisena? Mulla ei ole koskaan ollut loggeria.
Noi kännykän navigaattorit on tietty yks vaihtoehto.
Avatar
Rolle
Metallinetsijä
Viestit: 165
Liittynyt: 12 Maalis 2009, 21:19
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tällaisen hankintaa harkitsin vakavasti muutama viikko sitten, mutta tilaaminen sitten unohtui. Täytyyki varmaan laittaa kohta tilaukseen. Nappulasta painamalla saa siis POI:n merkattua ja reitti tallentuu halutulla tiheydellä (aika tai matka). Hintaan nähden vaikuttaa ihan pätevältä.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=45132
Golden Mask 3, Garrett ACE 250
Vastaa Viestiin