Haluaako pk seutu tänä vuonna syyskokoontumisen?
Haluaako pk seutu tänä vuonna syyskokoontumisen?
Olisi mahdollista järjestää pienimuotoinen peltoalue kohteeksi Vantaan puolella kunhan puinnit on suoritettu.
Alue ei ole kooltaan mikään Pohojammuan lakeus eli pienehkö ryhmä mahtuisi...
Sadonkorjuu on isännän arvion mukaan parin viikon kuluttua.
Alue ei ole kooltaan mikään Pohojammuan lakeus eli pienehkö ryhmä mahtuisi...
Sadonkorjuu on isännän arvion mukaan parin viikon kuluttua.
Vitae pars historia est.
Näyttää siltä että meillä on ryhmä.
laitatteko ystävällisesti tuttavallisesti sähköpostiosoitteenne minulle yksityisviestinä niin laadin semmosen hianon "kutsun" ja vähän tietoa alueesta. Yksityisviestissä kun on se vika että se lähtee maksimissaan yhdelle kerrallaan niin meili on mukavampi...
laitatteko ystävällisesti tuttavallisesti sähköpostiosoitteenne minulle yksityisviestinä niin laadin semmosen hianon "kutsun" ja vähän tietoa alueesta. Yksityisviestissä kun on se vika että se lähtee maksimissaan yhdelle kerrallaan niin meili on mukavampi...
Vitae pars historia est.
Huomenna nähdään.
Itse olen ainakin ihan täpinöissä ja odotukset korkealla. Tuo paikka on ollut pitkään suurimpana piippailuhaaveena.
Mää otan ainaski ison kamerani mukaan, jos sais vähän ikuistettua tapahtumaa. Videokamerakin saattaa tulla mukaan. Saa vaan nähdä kerkeääkö sitä yhtään kuvailemaan.
Ja eikun reppua pakkamaan...
Itse olen ainakin ihan täpinöissä ja odotukset korkealla. Tuo paikka on ollut pitkään suurimpana piippailuhaaveena.
Mää otan ainaski ison kamerani mukaan, jos sais vähän ikuistettua tapahtumaa. Videokamerakin saattaa tulla mukaan. Saa vaan nähdä kerkeääkö sitä yhtään kuvailemaan.
Ja eikun reppua pakkamaan...
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Kiitoksia kovasti tästä päivästä!
Mulla on nyt kuvat valmiina, että jos kukaan ei vastusta, niin laitan kohta linkkiä.
Onkos tuo paikka kuinka salainen? Voiko paikan nimeä käyttää kuvakansion nimenä? Voinko laittaa kuvien joukkoon Kuninkaan Kartastosta k.o. alueen kartan?
Hyviä löytöjä ja hienoja ihmisiä. Oli kiva tavata vanhoja ja uusia tuttavuuksia.
Kiitos vielä Maverickille tämän järjestämisestä!
Itse taisin rikkoa vanhimman kolikon ennätykseni.
Mulla on nyt kuvat valmiina, että jos kukaan ei vastusta, niin laitan kohta linkkiä.
Onkos tuo paikka kuinka salainen? Voiko paikan nimeä käyttää kuvakansion nimenä? Voinko laittaa kuvien joukkoon Kuninkaan Kartastosta k.o. alueen kartan?
Hyviä löytöjä ja hienoja ihmisiä. Oli kiva tavata vanhoja ja uusia tuttavuuksia.
Kiitos vielä Maverickille tämän järjestämisestä!
Itse taisin rikkoa vanhimman kolikon ennätykseni.
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
Mun räpsimät kuvat löytyy osoitteesta: http://mursun.kuvat.fi
Jos joku ei halua esiintyä kuvissa, niin ilmoittakoon asiasta.
Olis kiva nähdä muidenkin otokset. Ainakin ilkkap kierteli kameransa kanssa.
Laittakaahan sitten löydöistäkin kuvia. Itse juuri puhdistelen omia löytöjäni kuvattavaksi, mutta en välttämättä ehdi niitä nyt enää kauheasti laittaa esille ennen ensi lomia.
EDIT: Kuvat siirtyneet osoitteeseen: http://mursun.kuvat.fi/kuvat/vip/Metall ... +12.9.2010+/
Jos joku ei halua esiintyä kuvissa, niin ilmoittakoon asiasta.
Olis kiva nähdä muidenkin otokset. Ainakin ilkkap kierteli kameransa kanssa.
Laittakaahan sitten löydöistäkin kuvia. Itse juuri puhdistelen omia löytöjäni kuvattavaksi, mutta en välttämättä ehdi niitä nyt enää kauheasti laittaa esille ennen ensi lomia.
EDIT: Kuvat siirtyneet osoitteeseen: http://mursun.kuvat.fi/kuvat/vip/Metall ... +12.9.2010+/
Viimeksi muokannut Mc_Mursu, 14 Marras 2010, 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
Hienon näköinen mesta ja historiankin suhteen aivan ykkönen.
Komea keli ja komeita löytöjä.
Hienoa kun joku saa järjestettyä noita porukka piippailuita.
Näyttää löydöissä olevan sellaista tavaraa jonka luulisi museotakin kiinnostavan ja tekevän tätä meidän touhua taas vakavasti otettavammaksi tutkimusmenetelmäksi.
Komea keli ja komeita löytöjä.
Hienoa kun joku saa järjestettyä noita porukka piippailuita.
Näyttää löydöissä olevan sellaista tavaraa jonka luulisi museotakin kiinnostavan ja tekevän tätä meidän touhua taas vakavasti otettavammaksi tutkimusmenetelmäksi.
Suomen Metallinetsijät Ry
Jees, paljon hyviä kuvia katsottavaksi, laitteetkin ovat noissa hyvin edustettuna ja maahäiriönuppikin on lähtenyt kävelemään tuosta gm3, vai olisko itse asennettu.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Vai niin siinä kävi, mutta pienenä vinkkinä tuohon Gm suojaukseen, kun katselin tuota boxista otettua kuvaa.sylom kirjoitti:Niin se maahäiriönamikka oli jo keväällä tehtaalta tullessa irti ja kun en kiinnittänyt paremmin lähti kävelemään ensireissulla =(
Kannattaa pistää boxin suojaksi vaikkapa 2 litran minigrip pussi, suojaamaan lialta/sateelta.
Itse olen pistänyt myös tuon kuulokejohdon kiinni sähköteipillä tuohon putkeen kiinni, niin ei tule rasitus suoraan tuohon liittimeen, jos johto sattuu takertumaan johonkin.
Aika jännän pitkällä tuo sinun Gm3 varsi tuossa kuvassa, eikö tommonen pitkällä pitäminen rasita kättä ja olkapäätä aika mahdottomasti?
Viimeksi muokannut Etsijä82, 13 Syys 2010, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Tarkkoja huomioita =) Huomasin itsekkin kelatessa, että nyt on liian pitkällä. Olen hieman kokeillut eri pituuksilla ja noissa se taisi olla maksimissa.
Kotelon on minusta hyvin suojattu ja tukeva, mutta tiestysti sateella on hyvä vetää huppu päähän.
Hoyla:n XP GoldMaxx Power tuntui kokeilussa kyllä kevyeltä heilutella kun koneisto kulkee vyöllä.
Kotelon on minusta hyvin suojattu ja tukeva, mutta tiestysti sateella on hyvä vetää huppu päähän.
Hoyla:n XP GoldMaxx Power tuntui kokeilussa kyllä kevyeltä heilutella kun koneisto kulkee vyöllä.
Golden Mask 3
Garrett pro pointer
Fiskars kenttälapio
Garrett pro pointer
Fiskars kenttälapio
Mä löysin tuon kuvieni ikoniriipuksen. On nyt likoamassa. Katotaan miltä näyttää kun pääsen joskus viikkojen jälkeen lomille täältä intistä...Leijona kirjoitti:Hienoa maisemaa ja hyviä kuvia
Kuka löysi tuon matkaikonin?
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer