Viikkariponsi
Lähetetty: 27 Heinä 2023, 20:28
~ Suomen ensimmäinen virallinen aarteenetsintäfoorumi ~
https://aarremaanalla.com/foorumi/
On ihmeen hyvin säilynyt ponsi ja on varmasti ollut erittäin hieno esine koristeluineen. Toivottavasti tosiaankin löytyy rahaa konservointiin, vai täytyykö itse hommata sponsorit?raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:28 Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .
![]()
Aika tarkkaa tuli käytyä läpi , aika syvällä juuren alta löytyi hiekkamaasta .Miekka tutkija Mikko Moilanen antoi ikäarvioksi n.v.jarski kirjoitti: 27 Heinä 2023, 21:52 Hieno löytö. Tuliko kaiveltua lähistöltä kaikki rauta äänet, jospa olisi löytynyt vaikka pätkä säilää kaveriksi?
Kyllä museon Sami Raninen mielestäni lupasi että pääsisi käsittelyyn ....aikaisemmin maksettiin itse yksi löytämäni ponsi , hinnaksi tuli 1100 e ....tosin IlkkaP maksoi rahamiehenä isomman siivun .Leijona kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:57On ihmeen hyvin säilynyt ponsi ja on varmasti ollut erittäin hieno esine koristeluineen. Toivottavasti tosiaankin löytyy rahaa konservointiin, vai täytyykö itse hommata sponsorit?raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:28 Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .
![]()
IlkkaP:lle iso peukku ja nostan hattua kaikille, jotka laittoivat omaa panosta ko. asiaan. Itselläni ei olisi kyllä mitään mahdollisuutta laittaa yhtään omaa rahaa konservointiinraiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 22:09Kyllä museon Sami Raninen mielestäni lupasi että pääsisi käsittelyyn ....aikaisemmin maksettiin itse yksi löytämäni ponsi , hinnaksi tuli 1100 e ....tosin IlkkaP maksoi rahamiehenä isomman siivun .Leijona kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:57On ihmeen hyvin säilynyt ponsi ja on varmasti ollut erittäin hieno esine koristeluineen. Toivottavasti tosiaankin löytyy rahaa konservointiin, vai täytyykö itse hommata sponsorit?raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:28 Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .
![]()
Joo, innolla odottelen noiden kultaisten kolmioiden näkyvyyttä , miten näyttävät ovat sitten kun pääsevät oikeuksiinkardaani kirjoitti: 29 Heinä 2023, 10:58 No huh huh mikä ponsiolisipa mukava nähdä tämä fiksattuna. Löytyisikö vastaavasta ponnesta kuvaa konservoinnin jälkeen? Onnittelut tästäkin löydöstä
![]()