
Viikkariponsi
Viikkariponsi
Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä
.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .


Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
- Viestit: 10636
- Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Viikkariponsi
On ihmeen hyvin säilynyt ponsi ja on varmasti ollut erittäin hieno esine koristeluineen. Toivottavasti tosiaankin löytyy rahaa konservointiin, vai täytyykö itse hommata sponsorit?raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:28 Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .
![]()
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Re: Viikkariponsi
Hieno löytö. Tuliko kaiveltua lähistöltä kaikki rauta äänet, jospa olisi löytynyt vaikka pätkä säilää kaveriksi?
Re: Viikkariponsi
Aika tarkkaa tuli käytyä läpi , aika syvällä juuren alta löytyi hiekkamaasta .Miekka tutkija Mikko Moilanen antoi ikäarvioksi n.v.jarski kirjoitti: 27 Heinä 2023, 21:52 Hieno löytö. Tuliko kaiveltua lähistöltä kaikki rauta äänet, jospa olisi löytynyt vaikka pätkä säilää kaveriksi?
950 .Halusi itse tutkia henkilökohtaisesti juuri tämän ponnen .
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Re: Viikkariponsi
Kyllä museon Sami Raninen mielestäni lupasi että pääsisi käsittelyyn ....aikaisemmin maksettiin itse yksi löytämäni ponsi , hinnaksi tuli 1100 e ....tosin IlkkaP maksoi rahamiehenä isomman siivun .Leijona kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:57On ihmeen hyvin säilynyt ponsi ja on varmasti ollut erittäin hieno esine koristeluineen. Toivottavasti tosiaankin löytyy rahaa konservointiin, vai täytyykö itse hommata sponsorit?raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:28 Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .
![]()
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
- Viestit: 10636
- Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Viikkariponsi
IlkkaP:lle iso peukku ja nostan hattua kaikille, jotka laittoivat omaa panosta ko. asiaan. Itselläni ei olisi kyllä mitään mahdollisuutta laittaa yhtään omaa rahaa konservointiinraiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 22:09Kyllä museon Sami Raninen mielestäni lupasi että pääsisi käsittelyyn ....aikaisemmin maksettiin itse yksi löytämäni ponsi , hinnaksi tuli 1100 e ....tosin IlkkaP maksoi rahamiehenä isomman siivun .Leijona kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:57On ihmeen hyvin säilynyt ponsi ja on varmasti ollut erittäin hieno esine koristeluineen. Toivottavasti tosiaankin löytyy rahaa konservointiin, vai täytyykö itse hommata sponsorit?raiban kirjoitti: 27 Heinä 2023, 20:28 Tämmöinen löytyi keväällä Hämeestä lähes golf kentältä.Toivotaan että pääsisi konservointiin pika pika koska veikkaan että tuosss kyljessä on oikeata kultausta kolmiomallista .
![]()
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Re: Viikkariponsi
No huh huh mikä ponsi
olisipa mukava nähdä tämä fiksattuna. Löytyisikö vastaavasta ponnesta kuvaa konservoinnin jälkeen? Onnittelut tästäkin löydöstä 
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Re: Viikkariponsi
Joo, innolla odottelen noiden kultaisten kolmioiden näkyvyyttä , miten näyttävät ovat sitten kun pääsevät oikeuksiinkardaani kirjoitti: 29 Heinä 2023, 10:58 No huh huh mikä ponsiolisipa mukava nähdä tämä fiksattuna. Löytyisikö vastaavasta ponnesta kuvaa konservoinnin jälkeen? Onnittelut tästäkin löydöstä
![]()
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
