Yyterin miniloma

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
patti
Kunniajäsen

Yyterin miniloma

Viesti Kirjoittaja patti »

Lähdettiin ex tempore minikesälomareissulle Yyterin hiekkarannoilla. Piippari tietysti mukaan ja 2-3 tunnin huispaamisen jälkeen tuloksena 16+ euroa rahaa ja yksi KULTAINEN miesten 750 sormus! Eka kulta mulle :) Kameraa mulla ei valitettavasti ole, joten kuvitelkaa miten kulta kimaltelee sormessa ;)

Tänään vielä miniloman toinen puolisko ja samalle rannalle takaisin :P

t. patti
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Mukavasti kafferahaa ja vielä kultasormus jälkiruoaksi :) Onnea ensimmäisestä kullasta!!!
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Aarteenmetsästäjä
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Aarteenmetsästäjä »

Mistä kohtaa rantaa etsiskelit? Ja jouduitko paljon uteliaille vastaileman :)

Hienoja löytöjä!
Equipment:

- C.Scope 3MX & Garrett Ace 250
- Fiskars puutarhalapio
- Fiskars kenttälapio

Vanhin kolikko 1/3 Skilling BANCO vuodelta 1835
patti
Kunniajäsen

Aarteenmetsästäjä kirjoitti:Mistä kohtaa rantaa etsiskelit? Ja jouduitko paljon uteliaille vastaileman :)

Hienoja löytöjä!
Kiitosta vaan onnittelijoille!

Parhaan hotspotin löysin ison dyynin vierestä läheltä Bikinibaaria missä oli paljon kertakäyttöhaarukka/karkkipussiroskaa. Siitä noin 10x10 metrin alueelta löytyi melkein kaikki eurot ja tuo sormus. On tainnut olla hurjat bileet kun taskutkin on tyhjentyny ja sormukset otettu sormesta ;)

Aika harva uskalsi avata suutaan, joko mun ulkonäön takia (110 kg ja kalju ja vielä useamman päivän sänkikin leuassa) tai sitten sen takia, että suomalaiset nyt vaan on sellaisia ettei ne paljoa puhu vieraille. Ranta oli kuitenkin täynnä väkeä joten siihen nähden tosi vähän kysymyksiä. Sivukorvalla kyllä kuuli kommentteja "nyt se löysi jotain" ja "mitähän täältä muka löytyy" :D Taisipa jotkut tytöt naureskella mulle ruotsiksi, että taitaa tulla 9 euron kuukausipalkka tolla tahdilla :D

Tänään oltiin uudestaan samalla rannalla mutta nyt ranta ei ollut yhtä suopea kuin eilen. Vain pari kolme euroa kolikoita ja yksi rahallisesti arvoton mutta muuten nätti medaljonki rantavedestä. Täytyisi kyllä rakentaa jonkinlainen skooppi tuohon rantavesikaiveluun, nyt menee liikaa aikaa pullonkorkkien nostamiseen...

t. patti

ps. kun euroja tulee tarpeeksi niin ostan sen kameran :)

pps. tai sitten löydän sellaisen :D
Grave Digger
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Grave Digger »

siellä taisi olla jotkut beacfutis tai lentis kisat tuossa viikko sitten, sen takia varmaan löytyy paljon kamaa..
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:siellä taisi olla jotkut beacfutis tai lentis kisat tuossa viikko sitten, sen takia varmaan löytyy paljon kamaa..
Niin muuten oli ollut, siis futis, rantavahti mainitsi asiasta. Tällä viikolla oli biitsilentiksen jotkut nuorisokisat.

Ainiin, unohtui mainita, että noiden eurojen lisäksi löytyi myös vuoden 1953 50 markan kolikko. Pidin sitä aika yllättävänä löytönä kun muuta markkakolikostoa ei löytynyt.

t. patti
McSeeker
Raavas Tonkija

patti kirjoitti:Täytyisi kyllä rakentaa jonkinlainen skooppi tuohon rantavesikaiveluun, nyt menee liikaa aikaa pullonkorkkien nostamiseen...
Olen tähän asti pärjännyt kenttälapiolla, mutta veikkaanpa että selkä tykkäisi enemmän jostain tällaisesta:

Kuva

Olisi jotain 38 dollaria hinnaltaan. Postikuluista ei hajuakaan.
ps. kun euroja tulee tarpeeksi niin ostan sen kameran :)

pps. tai sitten löydän sellaisen :D
Suosittelen sitten sitä vesitiivistä mallia, on aika huoleton pitää mukana. Oma olympus 790sw ei ole pettänyt vielä kertaakaan :)

Piippailuvideoita
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tommosen oon aatellu tehdä ite. Eilen viimeks ois tarvinu. Oli aika tuskaa kaivaa kolikkoa syvältä vesirajassa kun reikä täytty nopeempaa ku ehti kaivaa ja kolikko oli syvemmällä kuin yhden lapion lavan syvyydellä.
Grave Digger
Raavas Tonkija

minulla taitaa joku scooppi tuolla myyntipuolella ollakkin. tosin on tuollainen varrellinenkin itsellä käytössä.. ihan jees jos hiekka on yyteritasoa tai sitten vedessä.

patti oli bongattukkin kaverin toimesta yyterissä, mikäs piippari sulla muuten on ?
jos asut siellä päines niin voin tulla piipitteleen kanssa..
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:minulla taitaa joku scooppi tuolla myyntipuolella ollakkin. tosin on tuollainen varrellinenkin itsellä käytössä.. ihan jees jos hiekka on yyteritasoa tai sitten vedessä.

patti oli bongattukkin kaverin toimesta yyterissä, mikäs piippari sulla muuten on ?
Ai sulla on vakoojia raportoimassa :D Heh... Asun 150 kilsan päässä, joten ihan jokapäiväinen paikka tuo ei ole. Ei sitten se kaveri tullu juttelemaan vai onko se sun kaveris se rantavahti? Mulla on Fisher F5.

Itse kanssa mietin tuollaista varrellista scooppia josko sellaisen rakentaisi. Jotkut omakotitalojen postilaatikot muuten muistuttaa hyvää scooppia, viistosuinen putki ja verkko perässä. Täytyypä käydä katsomassa rautakaupassa :D

t. patti
ihis81
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Grave Digger kirjoitti:minulla taitaa joku scooppi tuolla myyntipuolella ollakkin. tosin on tuollainen varrellinenkin itsellä käytössä.. ihan jees jos hiekka on yyteritasoa tai sitten vedessä.

Mä tuun messiin jos olette menossa.
Tuun heiluttelee mun puutarhajyrsintä... eiku safaria sinne biitsille
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
patti
Kunniajäsen

Hei nyt kun innokkaita biitsipiippareita löytyy enemmänkin niin pidetäänkö syksymmällä Länsi-Suomen joukkopiippailut Yyterissä sitten kun ranta on tyhjjä auringonpalvojista? Rantaa ainakin riittäisi ja täältä päin saisin varmaan kaverin mukaan. Ja varmaan muitakin innostuisi lähtemään.

t. patti
ihis81
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Joo onhan tästä ollut ennenkin juttua...
Mutta yyterissa taitaa käydä jokin sihtiauto siivilöimässä suurimmat rojut pois hiekasta, joten ei sieltä varmaan liikoja löydy.

Mutta voishan sitä silti lähteä jos vaan joku seuraksi lähtee...

Ei ole koko kesänä tullut käytyä kertaakaan piipittelemässä, joten aika olisi jo
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
patti
Kunniajäsen

Ai, harmi :( Ihme silti, että se 50 markan kolikko on säilynyt siellä näinkin kauan!

Onko tietoa mihin aikaan syksystä se masiina siellä ajelee? Jos ehtisi ennen sitä käymään niin olisi tämän kesän saalis jaossa.

t. patti
McSeeker
Raavas Tonkija

patti kirjoitti:Ai, harmi :( Ihme silti, että se 50 markan kolikko on säilynyt siellä näinkin kauan!

Onko tietoa mihin aikaan syksystä se masiina siellä ajelee? Jos ehtisi ennen sitä käymään niin olisi tämän kesän saalis jaossa.

t. patti
Hietsussa piippailin tuollaisen koneen perässä ja kaivelin eurosia, ei se niitä ainakaan ottanut talteen.

Piippailuvideoita
Grave Digger
Raavas Tonkija

piippimiitti kantsii pitää hyvissä ajoin, kesäkuussa ei rannalta löytynyt mitään kahteen tuntiin, venetsialaisten jälkeen se on täynnä roskaa ja hiekka painuu, joten kaikki tulee esille..sesonkiaikaan vaan pitäs käydä mahd paljon siellä niin saa parhaat löydöt. ensi vkl oon menossa poriin niin sitten käy ainakin täällä..

patti, kaveri oli ollut aurinkoa palvomassa ja nähnyt vaan piipittelijän, sanoin että miks et menny moikkaa. kertoi että et oo ihan niin nörtin näkönen että uskalsi :)
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:piippimiitti kantsii pitää hyvissä ajoin, kesäkuussa ei rannalta löytynyt mitään kahteen tuntiin, venetsialaisten jälkeen se on täynnä roskaa ja hiekka painuu, joten kaikki tulee esille..sesonkiaikaan vaan pitäs käydä mahd paljon siellä niin saa parhaat löydöt. ensi vkl oon menossa poriin niin sitten käy ainakin täällä..
Mekin tullaan ehkä ensi viikolla la tai su Yyteriin jos kelit on riittävän hyvät auringonottoon. Jos satutaan samaan aikaan niin pidetään kahden hengen minipiipparit.

Grave Digger kirjoitti: patti, kaveri oli ollut aurinkoa palvomassa ja nähnyt vaan piipittelijän, sanoin että miks et menny moikkaa. kertoi että et oo ihan niin nörtin näkönen että uskalsi :)
Hah, mähän sanoin jo aiemmin tässä ketjussa, että 110 kg ja kalju ja sänkikin niin ei ihmiset uskalla tulla juttelemaan :D Mutta ei hätää, ketään jutulle tullutta en ole vielä syönyt (vaikka muutaman juttusille tulleen naisihmisen olisinkin voinut syödä :P).

t. patti
Grave Digger
Raavas Tonkija

oisko joku lähdös la su ma yyteriin? privaan voi laittaa viestii ni ollaa tarkemmi yhteydes
centurion
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja centurion »

Ois kanssa voinu lähtee, mut nyt on tää sonisphere. Vähiin on jääny piippailut muutenkin tänä kesänä prkl. Remonttia ja hikeä pukkaa :D
patti
Kunniajäsen

Meidän suunnitelmat todennäköisesti vie muualle kuin Yyteriin, valitettavasti :(

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Grave Digger
Raavas Tonkija

no saanpahan yksin olla bikinityttöjen kanssa
maamyyrä

asian vierestä

Viesti Kirjoittaja maamyyrä »

piipparoinnin haittapuoli on että jokainen ohikulkija kyselee mitä sinä teet .kun olin viimeks oittaan ulkoilualueella niin minun kimppuun kävi koko kesäleiri noin pari tusinaa pikku poikia ja tyttöjä nehän oli viedä piipparin käsistä väkisin olivat niin kiinnostuneita asiasta :lol:
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:no saanpahan yksin olla bikinityttöjen kanssa
Milloin olet menossa? Mä tulen sittenkin Yyteriin sunnuntaina! Sellaiseen kokopäiväiseen piipparointiin en pysty ottamaan osaa mutta olis kuitenkin kiva tavata ja etenkin tutustua sun E-traciin, koska se on alkanut kiinnostaa kovin. Me ollaan todennäköisesti siinä kylpylän edustalla bikinibaarin pohjoispuolella. Jos satut alueelle niin tule moikkaamaan toista.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Grave Digger
Raavas Tonkija

en mie tiiä mihin aikaan raahaudun sinne, varmaan joskus 14-15 ?
patti
Kunniajäsen

Grave Digger kirjoitti:en mie tiiä mihin aikaan raahaudun sinne, varmaan joskus 14-15 ?
Ei törmätty, kun me lähdettiin klo 16 pois kun alkoi ukkonen. Ja kotimatkalla satoikin sitten golf-pallon kokoisia rakeita! :o Satuitko rannalle juuri tuon ukkosen aikaan?

No, pari loimaalaista piipparoijaa tapasin rannalla, eli ei ihan yksilösuoritukseksi mennyt. Ja ihmttelin sitä miten kitsaasti rannalta löytyi mitään, korkit ja tabitkin oli kadoksissa puhumattakaan paremmista löydöistä :(

Mut otetaan joskus paremmin suunniteltu miitti, kun nyt tää jäi tällaiseen vähän huonosti organisoituun jamaan :(

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

Vastaa Viestiin