Sivu 1/1

Ensimmäinen kilikello

Lähetetty: 25 Loka 2022, 19:49
Kirjoittaja Paha-Pasi
Lyhyen reissun tulosta, kello ja pari nappia sekä viisi markkaa vuodelata 1950. Maa oli jo aamulla aika jäässä.
Kello oli ensimmäinen meikäläiselle, valitettavasti oli ottanut kyntöraurasta tai muusta osumaa. Oli heikko signaali ja melko syvällä, mutta onneksi katsoin.

Ihmeellisen ohutseinämäinen kello ja jotain kirjoitusta (venäjää?) kyljessä. Voiskohan olla joku matkamuistotiuku, vai mitäkähän lienee

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Ensimmäinen kilikello

Lähetetty: 25 Loka 2022, 20:15
Kirjoittaja Leijona
Noissa teksteissä on ollut erilaisia viestejä aina tekijän nimestä lähtien erilaisiin uskonnollisiin viesteihin.
Tässä on juttua aisakelloista ja jotain teksteistäkin. Alempaa löytyy juttua kun rullaa ylöspäin:
https://peda.net/konnevesi/kotiseutuyhd ... joulu/1996

Re: Ensimmäinen kilikello

Lähetetty: 26 Loka 2022, 21:32
Kirjoittaja Paha-Pasi
Kiitos Leijona. Todella hyvä artikkeli tuo minkä linkitit.