Sivu 1/1
Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 20 Loka 2022, 17:42
Kirjoittaja Hermanos
Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 20 Loka 2022, 21:37
Kirjoittaja jarski
Komeat hopea Myntit, ja hieno avain koukku. Mikä toi kuvan oikeassa alakulmassa oleva esine on? Onko jokin punnus, vai jotain muuta?
Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 21 Loka 2022, 13:00
Kirjoittaja kardaani
Komee setti kasattuna pöytään

upeet hopsukolikot ja avaikokka kruunaa kaiken.
Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 21 Loka 2022, 17:54
Kirjoittaja Hermanos
Kiitos jarski. Se on ontto sisältä, eli jotain muuta.
Kiitos kardaani. Vielä jäi ensi keväälle paljon tutkittavia peltoja näille tiloille.

Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 21 Loka 2022, 18:26
Kirjoittaja Leijona
Mikä esine tuon kilikellon alapuolella on?
Joo, mukava se on hopeisia nostella

Tuossa avainkokassa on jännästi samaa muotokieltä kuin löytämässäni ristiretkiaikaisessa riipuskoristeessa:

Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 22 Loka 2022, 10:00
Kirjoittaja Hermanos
No niinpäs on samaa muotoa. Onko tuo sinun koru ajoitettu ristiretkiaikaiseksi? Itse en saanut museolta tarkempaa ajallista määritystä kokasta. Mutta eiköhän tuo kokka ajoitu samaan 1700-1800 aikaan muiden samalta pellolta löytyneiden kanssa.
Enpä osaa sanoa. Ajattelelin sen hevoshärpäkkeeksi? Tässä vielä muutama kuva siitä

Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 22 Loka 2022, 17:13
Kirjoittaja Leijona
Hermanos kirjoitti: 22 Loka 2022, 10:00
No niinpäs on samaa muotoa. Onko tuo sinun koru ajoitettu ristiretkiaikaiseksi? Itse en saanut museolta tarkempaa ajallista määritystä kokasta. Mutta eiköhän tuo kokka ajoitu samaan 1700-1800 aikaan muiden samalta pellolta löytyneiden kanssa.
Enpä osaa sanoa. Ajattelelin sen hevoshärpäkkeeksi? Tässä vielä muutama kuva siitä
Onkohan tuo jonkin esineen jalka. Näyttää kyllä melko vanhalta.
Kyllä tuo minun riipus on ajoitettu ristiretkiajalle ja samanlainen on löytynyt Viipurin tienoilta aikoinaan.
Re: Satoa uusilta pelloilta
Lähetetty: 24 Loka 2022, 13:03
Kirjoittaja Hermanos
Ok. Jalka se voisi hyvinkin olla nyt kun tarkemmin katsoin.