Mikä esine tuon kilikellon alapuolella on?
Joo, mukava se on hopeisia nostella
Tuossa avainkokassa on jännästi samaa muotokieltä kuin löytämässäni ristiretkiaikaisessa riipuskoristeessa:
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
No niinpäs on samaa muotoa. Onko tuo sinun koru ajoitettu ristiretkiaikaiseksi? Itse en saanut museolta tarkempaa ajallista määritystä kokasta. Mutta eiköhän tuo kokka ajoitu samaan 1700-1800 aikaan muiden samalta pellolta löytyneiden kanssa.
Enpä osaa sanoa. Ajattelelin sen hevoshärpäkkeeksi? Tässä vielä muutama kuva siitä
Hermanos kirjoitti: ↑22 Loka 2022, 10:00
No niinpäs on samaa muotoa. Onko tuo sinun koru ajoitettu ristiretkiaikaiseksi? Itse en saanut museolta tarkempaa ajallista määritystä kokasta. Mutta eiköhän tuo kokka ajoitu samaan 1700-1800 aikaan muiden samalta pellolta löytyneiden kanssa.
Enpä osaa sanoa. Ajattelelin sen hevoshärpäkkeeksi? Tässä vielä muutama kuva siitä
Onkohan tuo jonkin esineen jalka. Näyttää kyllä melko vanhalta.
Kyllä tuo minun riipus on ajoitettu ristiretkiajalle ja samanlainen on löytynyt Viipurin tienoilta aikoinaan.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.