Onko kenelläkään kokemuksia Fiskarsin kokoontaitettavasta retkilapiosta?
Nyt käytössäni on halpaversio luokkaa ~15 €, jonka "ruuvia" täytyy kiristää lähes jokaisen piston jälkeen että se kestää kasassa. Eli ei ollenkaan kätevä. Fiskarsin vastaava retkilapio maksaa 50-60€. Saanko mitään lisäarvoa jos ostan tuollaisen "laatutuotteen"?
Liikun vain polkupyörällä, joten pitkän ei-taitettavan lapion käyttö ei ole vaihtoehto. Kiitos kommenteista etukäteen:)
Fiskarsin retkilapio
Fiskarsin retkilapio
Garrett AT MAX + Pro Pointer II
Re: Fiskarsin retkilapio
Fiskars valmistaa puolustusvoimille lapiot, joten laatu lienee samaa luokkaa. Nurmipora menee sillä nopeasti syvälle. Varusteleka myy bundeswehrin kolmitaitteista kenttälapiota puolet Fiskarsin hinnasta, vielä en ole sitä hajalle saanut, vaikka hakannut lepikkoakin sillä edestä. Halpaversio purkautui kultahommissa alle tuntiin.
Kiitos. Juuri tällaista tietoa kaipasin.
Tutustutaanpa vielä tuohon Varustelekan vaihtoehtoon...
Tutustutaanpa vielä tuohon Varustelekan vaihtoehtoon...
Garrett AT MAX + Pro Pointer II
-
Laatupelejä, ei vaan oikeen tunnu olevan sopiva mihkään, pellolle liian lyhyt ja metsään terä liian leveä.
NoktaMakro Legend
Golden mask 6
Fighter 9+ 13/11
Xp mi4
Golden mask 6
Fighter 9+ 13/11
Xp mi4
Ei ole fiskarsin, mutta tämmöistä minä kannan metsässä. Itse sitä vähän kavensin ja lovet juuria varten. kestänyt jo muutaman vuoden eikä ole kallis.
Growing old is inevitable Growing up is optional
-
Itse käytän juuri tuota Fiskarssin taitettavaa lapiota. Sen lisäksi käytän perus kuokkaa, isoa lapiota sekä soppakauhaa, jolla voi nostaa hiekkaa kapeasta kuopasta. Lisäksi on aina pyyhe mukana, jolle laittaa maa-aines ja jolla voi laittaa maa-aineksen hyvin kuoppaan takaisin. Ajan yleensä autolla kaivuu-alueen viereen.