Muutamia kuvia löydöistäni

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Muutamia kuvia löydöistäni

Viesti Kirjoittaja Landis »

Muutamia löytämiäni esineitä ja tavaroita, melkeinpä kaikki ovat löytyneet neljältä pellolta tilamme ympäriltä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pitää laittaa kuvia pelloista ja ympäristöstä kun ehdin... :) ja tietysti kymmenistä kolikoista :wink:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

esineistä

Viesti Kirjoittaja Panda »

Mihinkä noita lyijysinettejä on käytetty? En ole löytänyt itse yhtään..

Napit on hienoja! Ikää on osalla taatusti tuhottomasti.

Osaatko antaa sormukselle ikää?

Hienoa!!!
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Re: esineistä

Viesti Kirjoittaja Landis »

Panda kirjoitti:Mihinkä noita lyijysinettejä on käytetty? En ole löytänyt itse yhtään..

Napit on hienoja! Ikää on osalla taatusti tuhottomasti.

Osaatko antaa sormukselle ikää?

Hienoa!!!
Olen saanut selville, että ehkä lyijysineteillä ainakin sinetöitiin/suljettiin viljasäkkejä aikoinaan... :)
Osa napeista on varmaan sodan ajalta...

Olen käynyt arvioiduttamassa sormuksen, että ei siinä ainakaan arvokkaita kiviä ole :D Tuskin se nyt kovin montaa sataa vuotta vanha on, hyvä jos 80 vuotta...
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Tässä kuvia pelloista, joilta löytyi yllä olevissa kuvissa näkyvää tavaraa ja kolikoita. Pyrin laittamaan kuvia kolikoista piakkoin, kolikot ovat numismaatikkojen käyttämissä pahvisuojissa.
Rajasin hieman peltoa kuvissa näkyvillä punaisilla viivoilla, joiden sisältä löytyi eniten maan aarteita.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuohon alimman kuvan tekstiin lisäten, nappeja löytyi oikealta taka-alalta ja rahoja vasemmasta reunasta lähtien. Lähes kaikki sinetit löytyi muistaakseni myös tolta pellolta.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

pelloista

Viesti Kirjoittaja Panda »

Kiitos kuvista!

Kesällä ota kuvat tismalleen samoista paikoista niin nähdään luonnon vehreyttä ja tietenkin pääseeko Volvolla :) . Ja loytyyko uusia esineitä. Uskoisin että loytyy. Pelloilla on helppo kaivella ja koska niitä muokataaan vuosittain niin samoiltakin paikolta loytymisen mahdollisuus on. Kolikoiden kuvia odotellessa.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

Viesti Kirjoittaja Panda »

Tältä pellolta löytyi paljon kolikoita, en nyt muista mutta reilusti yli kymmeneen menee. Löytöpaikkojen perusteella on joskus kätkö ollut joka on hajonnut pellon muokkauksen yhteydessä.


:shock:

Olet varmaankin kahlannut tuon ees taas :?:

Miten ihmeessa noilta pelloilta olet niin monia kolikoita loytanyt? Aikoinaan niissa varmaankin jotain aktiviteettia on taytynyt olla. Nyt alankin kahlaamaan ensi kesana noita peltoja enemman...
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Olenkin jo etsinyt samoista paikoista uudelleen, muutamia kolikoita löytyi silloin. Vieläkin voisi etsiä uudelleen mutta haluaisi mennä jo tutkimattomille alueille. :D
Ties vaikka innostuisi ensi kesänä taas piipparoimaan. Mutta aikaa ei tahdo riittää mitenkään.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Panda kirjoitti:Tältä pellolta löytyi paljon kolikoita, en nyt muista mutta reilusti yli kymmeneen menee. Löytöpaikkojen perusteella on joskus kätkö ollut joka on hajonnut pellon muokkauksen yhteydessä.


:shock:

Olet varmaankin kahlannut tuon ees taas :?:

Miten ihmeessa noilta pelloilta olet niin monia kolikoita loytanyt? Aikoinaan niissa varmaankin jotain aktiviteettia on taytynyt olla. Nyt alankin kahlaamaan ensi kesana noita peltoja enemman...

No, pari kertaa olen kahlannut tuon pellon, en aivan kokonaan ole etsinyt kertaakaan, mutta muualta pellolta ei löytynyt enää kolikoita, niin jätin kesken... :roll: Ja muutenkin on välillä kovin hankalaa mennä järjestelmällisesti, koska omia jälkiään ei näe aina että mistä on mennyt. :?
Hieman auttaa kun käyttää kahta keppiä kiintopisteinä, joita sitten sopivasti siirtää :)

On täytynyt olla jotain toimintaa muinoin, koska niin paljon on kolikoita löytynyt. Aika kumma kun naapurien pelloilta ei ole muutamaa kolikkoa enempää löytynyt, tosin en ole aivan kokonaan tutkinutkaan ajan puutteen vuoksi.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Nyt niitä kuvia kolikoista, voin ottaa jostain kolikosta tarkempia kuvia jos joku haluaa :wink: Oli vähän taistelemista salaman ja kattolampun kanssa, ettei heijastunut pahvisuojan 'muovista'

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pari viimeistä kuvaa on parhaimmasta löydöstäni. Sen pellon kuvaa ei olekaan vielä, mistä löysin tuon.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

En ole tosiaan paljoa puhdistanut kolikoita, ettei merkinnät häviä.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Panda
Site Admin
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 18:34

mahtavia

Viesti Kirjoittaja Panda »

Mahtavan vanhoja kolikoita! Kolikoitahan ei pida mennakkaan puhdistamaan vaan sailyttaa ne mahdollisimman tarkalleen siina kunnossa missa ne ovat lotyneet. Kovin on pellot antoisia kun tuommoisen maaran olet kaivanut, etenkin noita vanhimpia. Kertoo todellakin etta alueella on historiaa ja varmaan noita loytyy sieltapain enemmankin.

Hienoa hienoa!
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Vastaa Viestiin