Paras "diy" pinpointer täältä.

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
MK
Metallinetsijä
Viestit: 159
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 22:45

Paras "diy" pinpointer täältä.

Viesti Kirjoittaja MK »

Kyllästyin kolvailemaan Sherlockia ja tuskastuin taas siihen että hyvät pinpointerit ovat kalliita.

Muistin että olin jotain linkkejä joskus pistänyt talteen ja löysin pinpointerin minkä haluan. Eikä hintaa jäänyt kuin 29€.

Kyseinen malli pitää rakentaa, puoliksi. Piirilevy tulee valmiina, osat kolvattuna ja mukana tulee myös kelaa varten lanka. Ferriitti pitää hommata itse ja käämiä kyseinen kela. Ei iso homma.

Niihin ominaisuuksiin:

Neljä toimintamoodia jotka valitaan painonapilla:
1. Päästää äänen kun metalli tulee lähelle. Samalla syttyy myös ledi.
2. Ääni+led
3. Pelkkä led äänetöntä toimintaa varten.

Ja paras viimeisenä:

4. Geiger mittariefekti, tikittää sitä nopeammin mitä lähempänä metalli on

Vielä yksi "ominaisuus": Ei AINUTTAKAAN säätönamiskaa mikä voi mennä rikki!

Tuota neljättä toimintamoodia ei käsittääkseni ole kaupallisissa kuin garretissa vai mikäsenyt oli. Hintaa niillä kuitenkin on yli 80€ halvimmillaan.

Tässä vielä englanniksi:

Modes are selected by pressing the pushbutton in a cyclic manner. E.G.. Normal audio: Normal audio plus LED: Normal LED only ( for silent searching ): Geiger ( ticks like a Geiger counter and speeds up when near metal. Then back to normal audio again. Each time the probe is switched on it starts in the same mode as when it was last used. Tuning is automatic. Pressing and holding the pushbutton for about 3 seconds will turn on the bright light to be used as a small torch. Uses Pic 12F675 microcomputer.

Ja osoitehan oli: www.easytreasure.co.uk

Ja tuolta Pinpointer kohta. 25 puntaa, 29 euroa.

Maksaa voi paypalilla, visalla tms. Kuulemma tosiaan on varastossa ja lähtee samana päivänä postiin.

Itse tilasin juuri äsken :)
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Kattelin joskus itekin noita. Sen verran skeptinen olen, että en lähtenyt ensimmäisenä tilaamaan. Kerro sitten miten kävi!
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
Juho80
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Maalis 2010, 16:46
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Täytyy sen verran yhtyä sivuston kommentteihin noista ( Sherlock / Scanmaster ) "halpa-versioista", että hinnat pyöri siellä 5 - 8 euroa / kpl ja elinikä laitteilla on just se kaksi viikkoa. Täyttä sontaa!

Täytynee alkaa väsäämään tuollaista DIY-versiota.
Teknetics Eurotek Pro 8"
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuo vaikuttais hyvältä sarjalta. Siihen kun saa tehtyä hyvän koteloinnin niin luulis kestävänki.

Tuolla oli mainittuna kans että vois laittaa elohopeakytkimen helpottamaan käyttöä. Aika hyvä ajtus kun ei tarvis kytkintä hapuilla kylmillä sormilla. Osottaa vaan laitteen maahan niin se on päällä. Jos joku haluaa kokeilla niin mulla löytyy pari tuommosta elohopeakytkintä.
MK
Metallinetsijä
Viestit: 159
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 22:45

Viesti Kirjoittaja MK »

Itse pitäydyn vipukytkimen käytössä.

Juurikin tuollaisen scanmaster/sherlockin tilalle tämä tulee.
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Oma tapani käyttää pinpointteria on sen verran brutaali, ettei sitä varmaan nuo sherlokin tyyliset ratkaisut kestäisi.
Koteloinniksi pitäisi löytää joku umpinainen, yhdeksi pötköksi valettu aihio. No mieleen ei tule muut kun nuo aikuisten tavaratalojen tuotteet, ja sellaista en ehkä tohtisi vyöllä kuljettaa edes minä. :oops:
Suomen Metallinetsijät Ry
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

JK kirjoitti:Oma tapani käyttää pinpointteria on sen verran brutaali, ettei sitä varmaan nuo sherlokin tyyliset ratkaisut kestäisi.
Koteloinniksi pitäisi löytää joku umpinainen, yhdeksi pötköksi valettu aihio. No mieleen ei tule muut kun nuo aikuisten tavaratalojen tuotteet, ja sellaista en ehkä tohtisi vyöllä kuljettaa edes minä. :oops:
Mutta tuossapa idea jota en ole tullut edes ajatelleeksi. Hmm. Siitäpä hitti seuraavaan NMF-tapaamiseen. Mitähän nämä 'aihiot' maksavat? Sisuskalut täytyy tietysti korvata ainakin osittain uudella tavaralla. Mitähän porukat sanovat kun vyöllä roikkuu pelkkä 'Holmes'.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
MK
Metallinetsijä
Viestit: 159
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 22:45

Viesti Kirjoittaja MK »

Tuli postissa, illalla kuvia ja kasaamaan.

Mukana tuli kelaa varten lanka ja yksi kirkas led. Ja tietenkin piirilevy kasattuna.

Kooltaan piirilevy pienempi kuin esim Sherlockissa.
MK
Metallinetsijä
Viestit: 159
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 22:45

Viesti Kirjoittaja MK »

Vastaa Viestiin