solki ?
solki ?
tämmöinen hieno löytyi keväällä pellolta, pituutta ja leveyttä molempia +3 cm
jokin koristeellinen soljen palanen? keskiaikaa vai vanhempaa ? laitan tänne infoa sitten kun joskus museolta jotain selitettä tulee. kiitoksia etukäteen kaikille tietäjille vastauksista !
-
- Kunniajäsen
Re: solki ?
Jotenkin näyttää tuossa yläkuvassa että nuo reijät olisi senkattu. Eli olisi ollut ruuvikiinnitys. Olisko jostain kalusteesta? Muuta en osaa sanoa kun on noin huonolla hapella.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Lampetti
-
- Kunniajäsen
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Hyvä veto
No hieno on p...paperiteline ollut
Nuo kuvasi ovat päältäpäin. Saatko niistä sivukuvan niin, että tuo mahdollinen ura, johon tuo p....telineen paperikoukku olisi voinut sopia, näkyisi. Silloin ainakin alkaisi näyttää varmalta, että on ainakin jonkin, mahdollisesti pyörivän koukun seinäteline. Siitä olen samaa mieltä, että ainakin yksi reikä näyttää senkatulta. 3 senttiä vaan vaikuttaa vähän pieneltä p....telineeksi. Olisikohan jokin muu seinäkoukun seinäänkiinnityshela?
lähetetty museolle joten ei onnistu lisäkuvat, kertoivat alustavasti että vaikuttaa rautakautiselta mutta saa sitten nähdä millainen viikinki on pers-pyyhin heinänsä tästä telineestä ottanut infoan sitten joskus kun tulee varmistusHPiippari kirjoitti: ↑28 Marras 2018, 18:32 Nuo kuvasi ovat päältäpäin. Saatko niistä sivukuvan niin, että tuo mahdollinen ura, johon tuo p....telineen paperikoukku olisi voinut sopia, näkyisi. Silloin ainakin alkaisi näyttää varmalta, että on ainakin jonkin, mahdollisesti pyörivän koukun seinäteline. Siitä olen samaa mieltä, että ainakin yksi reikä näyttää senkatulta. 3 senttiä vaan vaikuttaa vähän pieneltä p....telineeksi. Olisikohan jokin muu seinäkoukun seinäänkiinnityshela?
-
- Kunniajäsen
Tuo minun ottama kuva p-telineestä on 5 cm leveä. Toivottavasti me olemme väärässä ja olisikin jostain rautakauden härpäkkeestä. Jotenkin mietityttää tuo senkkaus. Seurataan miten käy.HPiippari kirjoitti: ↑28 Marras 2018, 18:32 Nuo kuvasi ovat päältäpäin. Saatko niistä sivukuvan niin, että tuo mahdollinen ura, johon tuo p....telineen paperikoukku olisi voinut sopia, näkyisi. Silloin ainakin alkaisi näyttää varmalta, että on ainakin jonkin, mahdollisesti pyörivän koukun seinäteline. Siitä olen samaa mieltä, että ainakin yksi reikä näyttää senkatulta. 3 senttiä vaan vaikuttaa vähän pieneltä p....telineeksi. Olisikohan jokin muu seinäkoukun seinäänkiinnityshela?