WeKinky kirjoitti:Mittakaava olis kiva tietää, mikä lienee miekan pituus? Ei muuta kuin kaivuri parkkiin ja ilmoitus museovirastolle, muistaakseni jossain mainittiin että yksityisen ihmisen rakennustyömaalla tekevät pelastuskaivaukset ilmaiseksi. Luultavasti myös hyvin nopealla aikataululla. Kaivutöiden jatkaminen on muinaismuistolain vastaista, jokainen tietysti tekee kuten tahtoo...
Metallinpaljastelu on paras harrastukseni koskaan ja löytyneiden esineiden alkuperän / historia selvittäminen on juuri se
juttu, mistä tulee eniten kiksejä. Kuva laitettiin minulle, koska asian tiedettiin minua kiinnostavan.
Tuskimpa he haluavat, että puutarhaan tulee porukkaa kaivamaan maan auki uudestaan kun kaikki on jo peitelty ja menty
eteenpäin omissa asioissaan. Arki on monille kiireistä aikaa ilman ylimääräisiäkin suoritteita. Itse olen sen verran jo nähnyt maailmaa, että osaan olla puuttumatta toisten asioihin.
Muinaismuistolaki on kova juttu ja varsinkin asian tiimoilla pyöriville. Ihmiset, joiden kiinnostuksen kohteet ovat toisaalla eivät
taas ko. laista mene niin sekaisin.
Kuvan laitoin tänne kysymättä löytäjän lupaa koska tiesin, että asia kiinnostaa monia foorumilla. En siksi, että saisin
muistutuksen muinaismuistolain rikkomisesta. "jokainen tietysti tekee kuten tahtoo", on se pointti!
Selvitän sen pituuden ja mittoja... ollaan tyytyväisiä siihen, jookos?