Tässä hyvä linkki kaikille riimuista kiinnostuneille eli perustietoa pähkinänkuoressa.
Tietoa riimuista
Riimu - kirjoitus
Riimu - kirjoitus
~ deussilainen ~
Re: Riimu - kirjoitus
Jos Ukonvakka sallit, niin lisään tähän linkin puumerkkejä sisältävään sivustoon, koska mielestäni riimut ja puumerkit muistuttavat aika paljon toisiaan. Muuten ylläpito poistakoon tai siirtäköön viestini sopivampaan paikkaan.
http://ekko.mbnet.fi/puumerk.html
Lainaus sivulta:
"Edesmennyt isäni Paavo Ekko oli innokas puumerkkien keräilijä ja tutkija. Hän kirjoitti niistä useita julkaisuja, ja monisteita joista minä kirjoitin useimmat puhtaaksi. Teimme noin 10 000kpl puumerkkien ja niiden käyttäjien listan suurimmaksi osaksi Länsi-Suomen pitäjistä. Tämä lista on kolmena monisteena Turun Maakunta-Arkistossa ja Helsingin Museovirastossa. Mikrofilmasin nämä listat ennen luovutusta ja niiden kopioita saa ostaa Mikkelin Maakunta-arkistosta."
Varsinkin jos Satakunnan, Varsinais- tai Etelä-Suomen alueella törmää puumerkkeihin, niin tuolta sivustolta voi alkaa metsästämään henkilöä, jolle kyseinen puumerkki on mahdollisesti kuulunut.
http://ekko.mbnet.fi/puumerk.html
Lainaus sivulta:
"Edesmennyt isäni Paavo Ekko oli innokas puumerkkien keräilijä ja tutkija. Hän kirjoitti niistä useita julkaisuja, ja monisteita joista minä kirjoitin useimmat puhtaaksi. Teimme noin 10 000kpl puumerkkien ja niiden käyttäjien listan suurimmaksi osaksi Länsi-Suomen pitäjistä. Tämä lista on kolmena monisteena Turun Maakunta-Arkistossa ja Helsingin Museovirastossa. Mikrofilmasin nämä listat ennen luovutusta ja niiden kopioita saa ostaa Mikkelin Maakunta-arkistosta."
Varsinkin jos Satakunnan, Varsinais- tai Etelä-Suomen alueella törmää puumerkkeihin, niin tuolta sivustolta voi alkaa metsästämään henkilöä, jolle kyseinen puumerkki on mahdollisesti kuulunut.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Re: Riimu - kirjoitus
Juu kyllä tuo puumerkki-linkki tähän samaan ketjuun sopii ainakin minun puolesta.
~ deussilainen ~