C.Scope Newforce R1
C.Scope Newforce R1
Itsellä on tuo ilmaisin ja hieman kokemuksia siitä...aikaisemmin minulla ei ole ollut metallinilmaisimia tai on mutta ne reagoi pelkkään rautaan että paha mennä vertailemaan muihin malleihin.
Luulisin kuitenkin että R1:sen etsintäsyvyys ei paljon poikkea muista malleista, se kyllä erottelee hyvin, ja näkee näytöltä mitä metallia maassa on kun oppii tulkitsemaan ilmaisimen antamia 'merkkejä' ja ääniä.
Säätömahdollisuuksiahan tuossa mallissa on pilvin pimein. Napista saa valikot näkyviin / mennään alivalikoihin / kuitataan valinnat, sekä pyöreällä rullalla liikutaan valikoissa ja säädetään ominaisuuksia. Eli hyvin yksinkertaisesti toteutettu. Toisesta rullasta laitetaan laite päälle ja säädetään äänenvoimakkuus. Kuulokeliitäntä on tietysti myös.
Hieman moitittavaakin on, vielä takuuaikana näyttö sekosi ja jouduin lähettämään huoltoon. Samalla meni takuuseen alempi varsiosa koska liimaus petti saumakohdasta. Etsittäessä varsi hieman "hytkyy" mutta ei juuri haittaa, tukeva varsi tulisi liian painavaksi.
Etsin saisi enemmän olla tasapainossa siitä kohdasta mitattuna josta pidetään kiinni.
Kaikin puolin olen tyytyväinen ilmaisimeen. Mukanahan tulee 25cm anturin lisäksi 15cm anturi ja kuulokkeet.
Luulisin kuitenkin että R1:sen etsintäsyvyys ei paljon poikkea muista malleista, se kyllä erottelee hyvin, ja näkee näytöltä mitä metallia maassa on kun oppii tulkitsemaan ilmaisimen antamia 'merkkejä' ja ääniä.
Säätömahdollisuuksiahan tuossa mallissa on pilvin pimein. Napista saa valikot näkyviin / mennään alivalikoihin / kuitataan valinnat, sekä pyöreällä rullalla liikutaan valikoissa ja säädetään ominaisuuksia. Eli hyvin yksinkertaisesti toteutettu. Toisesta rullasta laitetaan laite päälle ja säädetään äänenvoimakkuus. Kuulokeliitäntä on tietysti myös.
Hieman moitittavaakin on, vielä takuuaikana näyttö sekosi ja jouduin lähettämään huoltoon. Samalla meni takuuseen alempi varsiosa koska liimaus petti saumakohdasta. Etsittäessä varsi hieman "hytkyy" mutta ei juuri haittaa, tukeva varsi tulisi liian painavaksi.
Etsin saisi enemmän olla tasapainossa siitä kohdasta mitattuna josta pidetään kiinni.
Kaikin puolin olen tyytyväinen ilmaisimeen. Mukanahan tulee 25cm anturin lisäksi 15cm anturi ja kuulokkeet.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
White's TM808
Fiskars kenttälapio
Aika paljolti riippuu siitä onko esim. kolikko kuinka syöpynyt/hapettunut eli paljonko on maahan "levinnyt" kolikon ainesta.
Mutta jostain luin että ilmaisin semmosen 30cm syvältä huomaa kolikon, todella paljon vaikuttaa maan tyyppi ja kolikon koko. Pienimpiä, noin 10-15mm halkaisijaltaan olevia kolikoita tuskin noin syvältä huomaa, ellei ilmaisinta pidä aivan maassa kiinni.
Kyllä taas isommat esineet huomaa syvältäkin. Löysin kerran semmoisen vanhan ruoppauskaivurin kauhan kynnen yli metrin syvyydeltä. Oli kaivamista hieman...
Mutta jostain luin että ilmaisin semmosen 30cm syvältä huomaa kolikon, todella paljon vaikuttaa maan tyyppi ja kolikon koko. Pienimpiä, noin 10-15mm halkaisijaltaan olevia kolikoita tuskin noin syvältä huomaa, ellei ilmaisinta pidä aivan maassa kiinni.
Kyllä taas isommat esineet huomaa syvältäkin. Löysin kerran semmoisen vanhan ruoppauskaivurin kauhan kynnen yli metrin syvyydeltä. Oli kaivamista hieman...
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Fiskars kenttälapio
White's TM808
Fiskars kenttälapio
Täältä voi kaydä katsomassa syvyysvertailuja. Ei absoluuttinen totuus, mutta antaa jotakin ideaa laitteiden välisistä eroista. Täytyy muistaa, että laitteet ovat yksilöitä ja maaperän ominaisuudet saattavat käännellä listaa uuteen järjestykseen. Mutta saa tästä aikaiseksi ainakin 'mulla menee syvemmälle kun sulla' -hässäkän:)
http://www.staffsmetaldetectors.co.uk/depth_test.htm
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
syvyyksista
Niinpa. Tahan aiheeseen ei pitaisi ikina kiinniittaa niinkaan syvaa huomiota mita se saa. Monien harrastussivustojen mukaan, mita syvemmalle maahan mennaan sita vahemman loytoja on luvassa.. Mutta toisaalta jos joskus ammosina aikoina on haluttu piilottaa esim. rahakatko niin tuskin sita ihan pintalukemiin on asetettu..
No Minelabithan siella karjessa loistaa. Ja Newforce R1 hyvin sijoittuneena.
Luulen etta tata sivua tulee katsomaan viela moni.
No Minelabithan siella karjessa loistaa. Ja Newforce R1 hyvin sijoittuneena.
Luulen etta tata sivua tulee katsomaan viela moni.
C. Scope Newforce R1, Garrett Ace 250
Re: syvyyksista
Täysin samaa mieltä. Mutta tuo kyseinen ominaisuus etsimissä on kaikein helpointa asettaa 'viivalle'. Tehdäänpä sama lista muilla kriteereillä, kuten kuinka hyvin löytyy raudan vierestä kolikko yms. Siinä se suo syvenee...Panda kirjoitti:Niinpa. Tahan aiheeseen ei pitaisi ikina kiinniittaa niinkaan syvaa huomiota mita se saa.
Mutta eiköhän kaikki sen voi rehellisesti tunnustaa, että tuo etsintäsyvyys on kuitenkin se jonka toivoisi olevan mahdollisimman hyvä. Kuinka tärkeää se oikeasti on, riippuu täysin etsintäpaikasta. Pellolla ja pihassa kun tarvitaan eri asioita etsimissä, enkä itse ole vielä löytänyt mallia, joka loistaisi joka paikassa.
Se tuosta R1:stä vielä, että löysin kerran ilmaisimella pahnojen seasta naulan ja vieläpä betonilattialta. Tosin varta vasten etsin sitä naulaa ja alue oli noin 2x3 metriä ja pahnaa sen verran että lattia peittyi juuri ja juuri.
Eli ilmaisin ilmoitti hieman erilailla naulan ja betoniraudoituksen.
Eli ilmaisin ilmoitti hieman erilailla naulan ja betoniraudoituksen.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Fiskars kenttälapio
White's TM808
Fiskars kenttälapio
Taitaapi olla.
Maahantuojan sivuilta kopioitu ominaisuusluettelo:
CASSY tietokoneavusteinen etsintäjärjestelmä
Automaattinen viritys
Kohdesignaalin tutkasimulointi
Säädettävä erottelu (ääni/näyttö)
Kohteen analysointi
Tarkkapaikantamistoiminto
Kolme etsintätaajuutta
Ohjelmoitavat muistipaikat
Oppimistoiminto (hyväksyy/hylkää)
Automaattinen/manuaalinen maahäiriönpoisto
Analoginen/digitaalinen toiminto
Herkkyyden säätö
Äänenvoimakkuuden säätö
Nestekidenäytön säädettävä taustavalo
Virtalähteenä 8 kpl AA paristoja
Paristotason seuranta näytöllä
Paristojen kesto n. 40 h
Maahantuojan sivuilta kopioitu ominaisuusluettelo:
CASSY tietokoneavusteinen etsintäjärjestelmä
Automaattinen viritys
Kohdesignaalin tutkasimulointi
Säädettävä erottelu (ääni/näyttö)
Kohteen analysointi
Tarkkapaikantamistoiminto
Kolme etsintätaajuutta
Ohjelmoitavat muistipaikat
Oppimistoiminto (hyväksyy/hylkää)
Automaattinen/manuaalinen maahäiriönpoisto
Analoginen/digitaalinen toiminto
Herkkyyden säätö
Äänenvoimakkuuden säätö
Nestekidenäytön säädettävä taustavalo
Virtalähteenä 8 kpl AA paristoja
Paristotason seuranta näytöllä
Paristojen kesto n. 40 h
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Fiskars kenttälapio
White's TM808
Fiskars kenttälapio
Montakohan kertaa tätäkin listaa on tullut käytyä katsomassa.. Niin, tästä saa kyllä kuvan että jos etsimen ostaa niin kannattaisi Minelabbia hankkia. Newforce R1 sijoittunut 9 sijalle, joten hintaluokassaan hyvin, varsinkin kun sen hinta on nyt tippunut, 429 puntaa eli n.640 euroa.mipe kirjoitti:Täältä voi kaydä katsomassa syvyysvertailuja. Ei absoluuttinen totuus, mutta antaa jotakin ideaa laitteiden välisistä eroista. Täytyy muistaa, että laitteet ovat yksilöitä ja maaperän ominaisuudet saattavat käännellä listaa uuteen järjestykseen. Mutta saa tästä aikaiseksi ainakin 'mulla menee syvemmälle kun sulla' -hässäkän:)
Niin, noi oli otettu pariin kolikkoon ja yhdellä laitteella, joten ei välttämättä koko totuus.
Jos R1:stä havittelee, niin kannattaa katsastaa käytetty tarjonta. Käsittääkseni niitä on irronnut aika sopivasti vähän käytettynä.
Ja mitä tulee ML etsimiin, niin niistä en paljon huonoja puolia ole löytänyt. Paino ja balanssi aika monessa laitteessa on kuralla, mutta suorituskyky sitten paikkaa... mutta on niitä muitakin hyviä, siksi kait noita liikkeiden sivuja tulee jatkuvasti selattu. Tämä harrastus ei välttämättä ole tuhottoman kallis, ellei sitten satu olemaan gadget freak, jolla aina täytyy olla uutta näpelöitävää. OK tunnustan, mä olen yksi niistä...
Jos R1:stä havittelee, niin kannattaa katsastaa käytetty tarjonta. Käsittääkseni niitä on irronnut aika sopivasti vähän käytettynä.
Ja mitä tulee ML etsimiin, niin niistä en paljon huonoja puolia ole löytänyt. Paino ja balanssi aika monessa laitteessa on kuralla, mutta suorituskyky sitten paikkaa... mutta on niitä muitakin hyviä, siksi kait noita liikkeiden sivuja tulee jatkuvasti selattu. Tämä harrastus ei välttämättä ole tuhottoman kallis, ellei sitten satu olemaan gadget freak, jolla aina täytyy olla uutta näpelöitävää. OK tunnustan, mä olen yksi niistä...
ilmatesti
Jos Landiksella loytyy aikaa niin mielenkiintoista olisi kuulla miten kaukaa Newforcen R1 huomaa vaikka kuparisen 1 pennisen allmetal modella ilmasta ja sitten jewelry tms. modella, onko eroja? Ja jos kykenet mittailemaan cm tarkkuudella niin hyva olisi. Kolikoina vaikka kuparinen 1 tai 5 penninen, vanha kuparinen ja hopeamarkka tms.
-
- Innostunut Etsijä
Olen ajatellut kanssa hankkia kyseistä laitetta, mutta mistä sen saa edullisemmin.
Suomessa ei taida montaa myyjää olla.
Onko tämä halvin?
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/ ... &offset=10
Suomessa ei taida montaa myyjää olla.
Onko tämä halvin?
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa4/ ... &offset=10
newforce
Regtonilta 429 puntaa eli 640.89 euroa. Tahan jos halluu vakuutuksen ja muut kulut se tekee £461.00. eli 688.70 euroa. Maksaminen pankkikortilla, visalla tms. hieman tyolasta mutta vahan tossa saastaisi..
Re: ilmatesti
Panda kirjoitti:Jos Landiksella loytyy aikaa niin mielenkiintoista olisi kuulla miten kaukaa Newforcen R1 huomaa vaikka kuparisen 1 pennisen allmetal modella ilmasta ja sitten jewelry tms. modella, onko eroja? Ja jos kykenet mittailemaan cm tarkkuudella niin hyva olisi. Kolikoina vaikka kuparinen 1 tai 5 penninen, vanha kuparinen ja hopeamarkka tms.
Mittailin vähän senttejä... eli 5 centin kolikko löytyy herkimmällä asetuksella 20cm päästä ja 2 euron kolikko 27cm päästä.
5 pennin (v.1866) löytyy 25cm päästä ja hopeinen 25 pennin kolikko samalta vuodelta 19cm päästä.
Ilmaisimessa on kaksi moodia, sisämaa ja merenranta, tein mittaukset sisämaa moodissa.
Pientä mittaheittoa on mutta sinnepäin..
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Fiskars kenttälapio
White's TM808
Fiskars kenttälapio
Kiitos tiedoista. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä että ensiviikolla pitää Regtonista pistää tilaukseen tämä etsin. Mitenkähän tuon herkkyyden kanssa, jos täysille pistää niin oletko huomannut mitään haittaa siitä olevan. Alkaako piippailemaan omiaan vai pysyykö hiljaisena? Netissä kaiken kaikkiaan Newforcesta on todella vähän mitään infoa.. Pari lyhyttä kenttätestiä olen lukenut ja niistä pelkästään positiivinen vaikutelma. Negatiivistä palautetta en toistaiseksi ol löytänyt ollenkaan. Erityisesti kehuttu tuota raudan eliminointikykyä ja siitä palautumista.
Eu:n sisällä ilman alvtä. Edullisin paikka minkä toistaiseksi olen löytänyt. Noista Saksalaisista nettikaupoista vaikea mennä sanomaan. Kyselin postilla niiltä infoa, mutta vastaus oli niin sekava että ei siitä mitään tolkkua saanut. Ja lisäksi liitetiedostona tullut hinnasti oli täynnä niinsanotusti "siansaksa" fonttia, eli jotenkin vioittunut.mache kirjoitti:Onko Regtonin ilmoitetuissa hinnoissa alv vai ovatko ilman alvtä?
Eipä tuosta herkkyyden täysille laittamisesta juuri haittaa ole, itse olen pitänyt sen yhtä tasoa alempana koska saattaa ilmetä virhepiippausta. Mutta eipä paljoa etsintää hidasta jos pyyhkäisee kaksi kertaa saman kohdan yli.Panda kirjoitti:Kiitos tiedoista. Nyt alkaa vaikuttamaan siltä että ensiviikolla pitää Regtonista pistää tilaukseen tämä etsin. Mitenkähän tuon herkkyyden kanssa, jos täysille pistää niin oletko huomannut mitään haittaa siitä olevan. Alkaako piippailemaan omiaan vai pysyykö hiljaisena? Netissä kaiken kaikkiaan Newforcesta on todella vähän mitään infoa.. Pari lyhyttä kenttätestiä olen lukenut ja niistä pelkästään positiivinen vaikutelma. Negatiivistä palautetta en toistaiseksi ol löytänyt ollenkaan. Erityisesti kehuttu tuota raudan eliminointikykyä ja siitä palautumista.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Fiskars kenttälapio
White's TM808
Fiskars kenttälapio
Eu:n sisällä ilman alvtä. Edullisin paikka minkä toistaiseksi olen löytänyt.[/quote]
Se EU:n sisällä ilman ALV:tä on niille, joilla on Ly-tunnus eli on ALV-rekisteröity yritys esimerkiksi täällä Suomessa. Regton toimii laittomasti, jos se myy yksityishenkilöillekin EU:n sisällä ilman ALV:a... Varmistakaa ennen tilausta, ettei tule yllätyksiä.
Itselleni tilasin X50:n JoanAllenilta ja vaativat verottajalta saatavan todistuksen ("VAT Registration"), jotta voivat lähettää etsimen ilman ALV:tä (VAT) minulle.
Se EU:n sisällä ilman ALV:tä on niille, joilla on Ly-tunnus eli on ALV-rekisteröity yritys esimerkiksi täällä Suomessa. Regton toimii laittomasti, jos se myy yksityishenkilöillekin EU:n sisällä ilman ALV:a... Varmistakaa ennen tilausta, ettei tule yllätyksiä.
Itselleni tilasin X50:n JoanAllenilta ja vaativat verottajalta saatavan todistuksen ("VAT Registration"), jotta voivat lähettää etsimen ilman ALV:tä (VAT) minulle.
||--=[]~~~~~(0)
"The most important is not to find but to search..."
Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Piti oikein vielä varmistaa kysymällä Regtonilta tuo hinnoittelu, koska liikkeen sivuilta ei oikein hyvin selviä, että ovatko hinnat arvonlisäverollisia vai eivät. Vastasivat sähköpostilla perinteisesti nopeasti eli tuli päivässä tuo vastaus:
Yes, all prices are including VAT except books & maps (zero VAT).
On alkanut itsellänikin kevään tulon myötä polttelemaan ostaa toinen laite, joskin ehkä vaan ihan backupiksi. No saa nähdä, mitä lopulta kuitenkin tulee ostettua...
Jos muuten on käytettyä ostamssa Regtonilta niin kannattaa pyytää liikettä lähettämään kuvia haluamastaan laitteesta. Minullekin laittoivat syksyllä kahdesta eri laitteesta kuusi kuvaa. Laitoin sähköpostiviestin ja kuvat räpsähtivät parissa päivässä sähköpostin liitetiedostona.
Yes, all prices are including VAT except books & maps (zero VAT).
On alkanut itsellänikin kevään tulon myötä polttelemaan ostaa toinen laite, joskin ehkä vaan ihan backupiksi. No saa nähdä, mitä lopulta kuitenkin tulee ostettua...
Jos muuten on käytettyä ostamssa Regtonilta niin kannattaa pyytää liikettä lähettämään kuvia haluamastaan laitteesta. Minullekin laittoivat syksyllä kahdesta eri laitteesta kuusi kuvaa. Laitoin sähköpostiviestin ja kuvat räpsähtivät parissa päivässä sähköpostin liitetiedostona.
||--=[]~~~~~(0)
Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
Minelab X-Terra 50
White's Eagle Spectrum
kysymys
Miten tuossa newforcessa nuo rullasaatimet/ napit on toimineet. Onko ne jaykat, liikahtako jos vahingosa osuu johonkin? Vaikuttaako ne kestavilta jne? Mitenkas nuo pinpoint nappi, kun sekin on hieman totutusta poikkeavasti toteutettu, ettei sormi mene tuosta lapi..
-
- Innostunut Etsijä