Ei mikään hullumpi

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
pajur69
Innostunut Etsijä
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 18:52

Ei mikään hullumpi

Viesti Kirjoittaja pajur69 »

Vaimon löytö uimarannalta 2 viikkoa sitten..hyvin säilynyt 925-leimainen hopeinen ranne/nilkkaketju. -ja itse en pitänyt koko ideasta käydä kyseisellä rannalla..tosin löysin samalla 1930 markan. :)

Kuva
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Sulla on niin paljon näitä löytöjä että mä en enään usko noihin :D
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
pajur69
Innostunut Etsijä
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 18:52

Viesti Kirjoittaja pajur69 »

Uso pois..kyllä siellä on sitä "aarretta" maan alla ja jos nyt postaisin kerralla koko vuoden löydöt niin uskoisit vähemmän !!! :D Kaikki on ollut taustatöiden takana ja itse piippailu onkin sitten ollut aika nautinnollista menoa..tosin ne "hidasteet" eli korkit ja hapettuneet raudat ovat tehneet harrasteesta aika työlästä. En ole ikinä katunut tämän harrasteen aloittamista enkä aio minkään haitata sitä näillä näkymin..ja kaupan päälle...mikä voittaa raikkaan ulkoilman?? :D
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Jos noin paljon oot löytänyt, niin myönnän että mä vain kateellisena täällä vikisen :lol:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
pajur69
Innostunut Etsijä
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 18:52

Viesti Kirjoittaja pajur69 »

Ja tämä löytö oli sitten paremman puoliskon..jos vaikka olisi varaa ostaa hänellekkin oma ilmaisin, ilman, että joutuu katselemaan sivussa ja leikkimään lasten kanssa. :D -Kaupan päälle löysi vielä hopeamarkan vm. -65 ja melkeinpä leimakuntoinen..huoh. Nuo hopeamarkatkin ajattelin järjestellä vielä omille sijoilleen ja napata kuvan ennenkuin laitan kapseleihin.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

sun pitäis äkkiä ostaa molemmille oma etsin. Minä en tiedä käyttääkö naisväki intuitiota vai mitä hyvänsä miesväelle käsittämätöntä metodia mutta metallinetsimen kanssa taidetaan vaan hyväksyä että jäädään melkein aina toisiksi. Miten se on mahdollista ei kiinnosta edes yrittää ymmärtää niinkuin moni muukaan tässä rakastetussa mukamas heikommassa sukupuolessa. :lol:
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Missäspäin Pajur vaikuttaa kun on noin paljon tullut tavaraa löydettyä?
ettet vain olis käyny jossain kultasepänliikkeen läheisyydessä vispaamassa :lol:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
männer
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 29 Tammi 2009, 17:54
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja männer »

Kyllä niitä siellä rannoilla vaan on. Itsekin tuli tänä syksynä napattua tuommoinen 925-leimainen hopeakoru. Mutta pajur69:n löydöt on mahtava esimerkki siitä että ei tarvii olla välttämättä markkinoiden kallein etsin ja tulosta tulee! Onnittelut mainiosta piipparoinnista!
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

joo mutta on kummallisen hyvät paikat on etsiä, jos näin paljon on löytöjä, kuin mitä näitä kaikkia tässä on esitelty eripuolilla täällä.:D

Enemmän löytöjä yhellä kaverilla vuodessa ,kuin koko foorumin porukan löydöt samalta ajalta...

Onneksi olkoon vain jos tosiaan tuollainen tuuri käy, mutta laita ny hyvä mies lottokin vetämään, kun seuraavaksi menet vispaamaan;) huom mulle lotosta provikat koska voitat kuitenkin kun menin tämän vinkkaamaan:) hehheh
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
pajur69
Innostunut Etsijä
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 18:52

Viesti Kirjoittaja pajur69 »

Jahas...ei sitten taida uskaltaa enää laittaa kuvia uusimista löydöistä :D ..pari kertaa tullut käytyä ja noh..jos vaikka laittaisi kuvat puhumaan puolestaan. Se on uskomatonta, kuinka paljon, ihmiset hukkaavat tavaraa rannoille ja yleisille puistikoille..se on vain piippailijasta kiinni, josko uskaltaa suorittaa tätä harrastusta julkisilla paikoilla.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Eihän tässä mistään kilpailusta ole kyse , siis eli että kuka löytää makeimpia löytöjä ja mistä ja miten. Minä tongin näitä viikinkiajan maisemia ja tämän kesän museoon asti analysoitaviksi riittäneitä löytöjä on tasan kaksi. En tosin ole käyttänyt montakaan tuntia tähän harrastukseen. Ehkä jotain 20-40 tuntia kaikenkaikkiaan koko kesäkautena. Minä Itse tiedän mitä olen löytänyt. Ja miten. Ja sen mitä olen löytänyt olen löytänyt. Noin NOK 400 kruunua käypää valuuttaa, n.15 kiloa roskaa :), about 40 kolikkoa ilman mainittavaa arvoa. Hopean ja kullan suhteen ei nyt tänä vuonna tärpännyt. Mutta hauskaa on ollut koko rahan edestä.
Jaa, ja olihan tässä toki pari tehtävää NMF'n edustajana. 1000NOK yhteensä.
Mitä muut ovat löytäneet on tietysti mielenkiintoista samoin kuin se mitä muut ovat toivoneet löytäneensä ja vieläpä se mitä muut ovat luulleet löytäneensä.

:D . Mä en lähde itseäni huijaamaan.
Eli mulle Pajurin löydöt ovat mukavaa luettavaa.
Viimeksi muokannut RJR, 21 Loka 2009, 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
pajur69
Innostunut Etsijä
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 18:52

Viesti Kirjoittaja pajur69 »

-Eihän tämä ole todellakaan mikään kilpailu, vaan omalta osalta koen foorumin olevan lähinnä sitä, että harrastus tuottaa jokaiselle jotain mielekästä. -Mielenkiintoisinta on, että sitä 'aarretta' on joka lähtöön ja jokaiselle, joka vain viitsii nähdä vaivaa ja aikaa harrastuksen ylläpitoon..ei ikinä tiedä mitä seuraava piippaus tuo tullessaan..aika koukuttava harrastus. :lol:
Vastaa Viestiin