Pientä puuhastelua *päivitetty 7.11*
Pientä puuhastelua *päivitetty 7.11*
Muutaman tunnin happihyppely ja jäsenten verryttely huomista varten.. Paikka oli sen tuhannen kertaa huispattu, mut silti löytyy kun välillä poikkeaa metsän puolelle.

Viimeksi muokannut jamppe, 07 Marras 2015, 19:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Pientä puuhastelua
Hieno hopeasolki!
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
hienot solet ja hieno on tuokin kilikello
Hieno kello, ja taitaa olla jopa ehjä!
Metsät ne jaksaa aina yllättää kun vaan rohkeasti menee.
Metsät ne jaksaa aina yllättää kun vaan rohkeasti menee.
Komia on solki ja hienoa tavaraa, kilikellot on aina mukavia löytöjä.. 
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä
No onhan tuossa vaikka mitä 
Onhan siinä jälleen hienoja löytöjä! Tuosta kolosta mieleen tulee, että olisi jokin tolppa ollut pystyssä.
Mikäs se on tuo vasemman yläkulman esine, jossa reiät kolmella sivulla? Itse en viälä vastaava ole löytänyt, mutta täällä foorumilla näyttää tulevan aika usein vastaan tuollaisia. Onko näitä joku jo tunnistanut?
Mikäs se on tuo vasemman yläkulman esine, jossa reiät kolmella sivulla? Itse en viälä vastaava ole löytänyt, mutta täällä foorumilla näyttää tulevan aika usein vastaan tuollaisia. Onko näitä joku jo tunnistanut?
Fisher F75 LTD
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Olisiko tuollaisessa paikassa ollut lähde
Ovatko nuo korvariipus ja kehäsolki hopeaa?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Oliskos keinoluola 
Minelab Excalibur II, Underwater robot ROW, underwater cameras, fishing magnets etc..
Kävi sekin kyllä mielessä, mutta syystä tai toisesta nyt se oli ainakin kuiva kun saharan autiomaaLeijona kirjoitti:Olisiko tuollaisessa paikassa ollut lähde![]()
Asutusta lähistöllä on ollut ainakin sen tuhannen vuotta, joten kai siinä ajassa yksi lähdekin ennättää kuivumaan
Jonkinverran houkutteli työntää pointteri tuonne koloon ja kokeilla onko siellä metallia, mutta kun ei tiedä mitä mörköjä tuolla maan uumenissa asuu, niin jätin tällä kertaa väliin..
Niin ja tuo kehäsolki on ainakin hopeaa, korviksesta en menis takuuseen.
En nyt tosiaan itekään tähän hätään muista mikä ja mistä tuo on, mutta heti kun tuo nousi niin muistin kyllä nähneeni foorumilla vastaaviaWinsku kirjoitti:Onhan siinä jälleen hienoja löytöjä! Tuosta kolosta mieleen tulee, että olisi jokin tolppa ollut pystyssä.![]()
Tolpan paikkakin on toki mahdollinen, mutta mikäs tolppa siinä olis ollu?
Piti oikein googlata keinoluola, mutta en oikein jaksa uskoa että olis semmonen.Sig kirjoitti:Oliskos keinoluola
Mulla tuli mieleen, että olisko maakuoppa elintarvikkeiden säilytykseen?
Hyvät löydöt kumminkin!
Hyvät löydöt kumminkin!
XP Deus, Garret Pro-Pointer AT
Pirkkalassa on tuon näköinen vanha rauhoitettu uhrilähde, jossakin olen kuvan nähnyt.
Nyt nousee hienoja hopeasolkia, onnittelut 
Thanks! Ihan mukavia löytöjä tommoset vaikkeivat olekkaan koolla pilattuja!Hanuma49 kirjoitti:Nyt nousee hienoja hopeasolkia, onnittelut
Tämäkin kävi mielessä. Mäen lähistöllä on kuitenkin asuttu varmuudella sen reilut 1000 vuottaFisherman kirjoitti:Pirkkalassa on tuon näköinen vanha rauhoitettu uhrilähde, jossakin olen kuvan nähnyt.
Tänään "pientä puuhastelua" ihan tässä kotikonnuilla... Kylmähän tuolla pellolla meinas tulla, mutta kyllä silti reilu pari tuntia tuli huispattua
Ihan hyvin näyttää vielä tyhjältäkin pellolta nousevan tavaraa.. Roskaa oli vähintään toinen mokoma.

Kohtalaisen jykevä sormus

Muutamia "lintukuvilla" varustettuja sinettisormuksia olen löytänyt, mutta tää oli ihan uus tuttavuus!

Ihan hyvin näyttää vielä tyhjältäkin pellolta nousevan tavaraa.. Roskaa oli vähintään toinen mokoma.

Kohtalaisen jykevä sormus

Muutamia "lintukuvilla" varustettuja sinettisormuksia olen löytänyt, mutta tää oli ihan uus tuttavuus!

- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Re: Pientä puuhastelua *päivitetty 7.11*
Noita ihmishahmoisia sormuksia nousee harvemmin. Meidänkin seuduilla on tainnut löytyä vain pari kappaletta. Veljeni löytämä hopeinen sormus, jossa oli kaksi hahmoa, lähti MV:lle, kun oli kuulemma ensimmäinen kahden hahmon sormus Suomessa.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Nyt on kyllä hieno sormus löydetty. Onnittelut.
Siinähän on mies jolla on toisessa kädessä miekka ja toisessa metallinpaljastin
Siinähän on mies jolla on toisessa kädessä miekka ja toisessa metallinpaljastin
No onhan tosi hieno sormus, onnittelut.
-
kollikko
- Kunniajäsen
Sanoisin että tuossa yhteiskuvassa alussa on monen etsijän vuosittaisen onnen takeet.Monipuolisuushan homman tekee mielenkiintoisexi.
Tack, tack ja tack!
Erään foorumilla esiintyvän nimimerkin innoittamana päivän huispailun tarkoituksena oli poimia muutama tippa tuolta pellosta, mutta toisin kuitenkin kävi ja olen kyllä tähänkin tulokseen erittäin tyytyväinen! 
Ei noita tippoja kovin paljoa tunnu näillä leveysasteilla esiintyvän, mutta aina välillä käy uskomaton tuuri kuten esimerkiksi Toukokuun 15 päivä tänä vuonna jolloin samasta pellosta nousi 3 tippaa puolen tunnin sisällä..
Laitetaan nyt uusintana niidenkin kuvat

Kokonsa puolesta nämä tuntuu olevan melko pieniä, mutta kyllä ne soivan signaalin antaa jos vain sattuu osumaan kelan alle

Summa summarum : Pakko niitä on olla siellä lisää!
Ps. Katsoin itse että tuossa sinettisormuksessa on mies, metallinpaljastin ja lapio! Näinköhän esi-isämme ovat pienessä pöhnässä nähneet näkyjä tulevasta ja sen perusteella noita sormuksia värkänneet

Ei noita tippoja kovin paljoa tunnu näillä leveysasteilla esiintyvän, mutta aina välillä käy uskomaton tuuri kuten esimerkiksi Toukokuun 15 päivä tänä vuonna jolloin samasta pellosta nousi 3 tippaa puolen tunnin sisällä..
Laitetaan nyt uusintana niidenkin kuvat

Kokonsa puolesta nämä tuntuu olevan melko pieniä, mutta kyllä ne soivan signaalin antaa jos vain sattuu osumaan kelan alle

Summa summarum : Pakko niitä on olla siellä lisää!
Ps. Katsoin itse että tuossa sinettisormuksessa on mies, metallinpaljastin ja lapio! Näinköhän esi-isämme ovat pienessä pöhnässä nähneet näkyjä tulevasta ja sen perusteella noita sormuksia värkänneet
Onnittelut "soturi" sormuksesta, hieno on 
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Kyllä Jamppe on löytänyt minulle mieluisat löydöt. 
moderaattori