ooohh mitä roskaa argggg

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
joosekoo
Metallinetsijä
Viestit: 195
Liittynyt: 15 Elo 2009, 05:56
Paikkakunta: jämsä (jämsänkoski)
Viesti:

ooohh mitä roskaa argggg

Viesti Kirjoittaja joosekoo »

kävin tänään testaamassa tota "lelua". ja mitä sillä löytyy vai löytyykö mitää. paikkana oli 1800 ???? luvulta asuttu alue. hirsitalo on purettu ja viety pois. pihasauna?? tai lähinnä sen jäänteet oli jäljellä. mutta mitä löytyikää. :( ison tasasen kiven päällä oli lähes 10 sentin kerros sammalta ja hyvin piippas, löytyi rautalangan pätkä. :( ympäristöä tutkiessani laite piippaa lähes koko ajan. :D mutta löydöt oli vanhoja säilyke purkkeja, :( palanen alumiini foliota sekä alumiininen lautanen ??????. löydöt jäi sinne paikoilleen, kun alkoi vettä satamaan niin jäi lautanen kuvaamatta, joskin on siellä vielä tallella. erään ison kiven vieressä piippasi isolla alueella, sitä en alkanut kaivamaan ylös puutarhakuokalla.
tämmöinen oli minun eka "piippaus" reissu. :lol:
jos minä oikein tähän touhuun innostun niin eiköhän toi "lelu" vaihdu parenpaa ""leluu"" 8)
ground search metal dedector,,,, garrett ace 250 ,,,,TODELLA taittuva lapio,,,,,istutus lapio,,,, ja paljon aikaa. ja innostusta....
Avatar
Schaza
Raavas Tonkija
Viestit: 600
Liittynyt: 08 Marras 2008, 20:20
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Schaza »

Sinäkin päässyt piipariostoksille, vai... onko vanha lelu löytynyt arkiston uumenista? :D
"I reject your reality and substitute my own."

Pulinaa plooturahoista: http://www.hjsc.org/fin/plootu.html
Vanhin piippiraha: 20c 1999. :D
Kumitarzan
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Elo 2009, 16:12
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kumitarzan »

No onhan se lautanenkin jo jotain :)
Kärsivällisyys taitaa olla avain onneen tässä(kin) lajissa, joten eiköhän sieltä jokilaaksosta vielä jotain hienompaakin löydy.
Garrett ACE 250
joosekoo
Metallinetsijä
Viestit: 195
Liittynyt: 15 Elo 2009, 05:56
Paikkakunta: jämsä (jämsänkoski)
Viesti:

ihan uus ostos

Viesti Kirjoittaja joosekoo »

noin 1kk vanha, mutta tosi leikkikalu se on. meinasin ostaa "kalliimman" mutta myyjä sai puhuttua ympäri että osta toi halpis malli. no kyllä se ensimmäiseksi piippariksi kelpaa, kun tuntuu jopa toimivan.
en löydä sen papereista/paketista sille edes nimeä. :lol:
ground search metal dedector,,,, garrett ace 250 ,,,,TODELLA taittuva lapio,,,,,istutus lapio,,,, ja paljon aikaa. ja innostusta....
Paul M
Innostunut Etsijä
Viestit: 80
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 09:06

Viesti Kirjoittaja Paul M »

Sitä on sitten omaksuttu kalamiesten C&R piipparihommiin. Itse olen joka naulan kuskannut roskikseen. Tosin piippailen vain omalla tontilla.

Minulla oli toissapäivän saalis lukemattomia 60-senttisiä paimenpojan langan pätkiä. Kymmeniä vuosia sitten lienee lankavyyhti jäänyt niille sijoille. Vyyhti ruostunut ensin poikki maata vasten ja sittemmin peittyneet vielä sammaliin.
Vastaa Viestiin