Tästähän on ollut juttua yhteistapaamisissa aikaisemmin joten useat ovat tietoisia
Jo asiasta eli Asekätkentä oli jatkosodan jälkeen Suomessa suoritettu salainen aseiden hajavarastointioperaatio, jolla pyrittiin mahdollistamaan sissisodankäynti sellaisessa tilanteessa, että Neuvostoliitto miehittäisi maan. Operaatio toteutettiin suojeluskuntapiireittäin kunkin piirin paikalliset olot hyvin tunteneiden upseerien johdolla. Toimenpiteen virallinen nimi oli hajavarastointi. Nimityksen asekätkentä sille keksi sanomalehdistö.
Olen saanut selvitettyä nyt kyseisiin tapahtumiin liittyen Taivalkosken kätkön joten olis aika
Käydä kokeilemassa saatasko pala historiaa päivänvaloon.
Kaikki kiinnostuneet voivat osallistua joten tervetuloa mukaan.
Kokoonnutaan Kiimingin ABC: lle Sunnuntaina 7. 6 klo 9.00 josta kimppakyydeillä lähdetään ajeleen
Taivalkoskelle jossa kokoonnutaan myös ABC:lle kun niiltä seuduilta on mukaan tulijoita.
Taivalkosken ABC:lta siirrytään klo 11.00 sitten itse kätköpaikalle.
Jos on jotain järjestelyyn liittyen kysyttävää voi laittaa yv tai soittaa: 0400-341 282 Hessu
Hei
Senverran muutosta tähän että kaikilla halukkailla on mahdollista osallistua jo lauantaina asekätkön etsintään, joten olen Kiimingin ABC:lla 6.7 lauantaina klo 9.00 lähtökuopissa ja Taivalkosken ABC:lla klo 11.00 kokoontuminen.
Sunnuntain aikataulu kuten aiemmin ilmoitettu
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
T: Hessu 0400-341 282