Olin eilen Pirkanmaan Maakuntamuseolla edellä mainitussa, täälläkin Ilkkap:n ilmoittamassa tilaisuudessa. Täytyy sanoa, että oli kyllä hieno tilaisuus. Aiheena olivat mm Janakkalan miekkamies, Sastamalan kaivaukset ja Englannin "yhteisöarkeologia, eli mm metallinetsintä.
Minulla on pelkästään positiivista sanottavaa paikallismuseosta (ilmoitus tilaisuudestakin tuli sähköpostiini, ilmeisesti museolle toimittamani "roinan" tähden, pyytämättä ja yllättäen). Hienoa aktiivisuutta, jota ilman olisin missannut koko asian. Jottei menisi suomalaisille epätyypilliseen tapaan pelkäksi kehumiseksi, niin englanti-osuudessa sai havaita, että paremminkin voisi olla. Systeemi vaikuttaa huhujakin upeammalta. Harrastuksen arvostuksesta seuraavaa: http://www.theguardian.com/uk/2007/jan/18/artnews.arts
Myöskin resurssointiratkaisuista tuli mielenkiintoisia juttuja esiin.
Oliko joku muu täältä paikalla? Jos oli, niin mitkä olivat mietteet?
Pirkan maan alla
-
- Metallinetsijä
Re: Pirkan maan alla
Kyllä paikalla oltiin. Sähköpostiin sain myös kutsun.
Todella hieno informatiivinen tilaisuus ja kirjallista matskua sai myös mukaan kuten myös viime vuonna.
Valitettavasti jouduin poistumaan Sastamala-osuuden jälkeen laulukuoroon ( ihan oikeasti )
Todella hieno informatiivinen tilaisuus ja kirjallista matskua sai myös mukaan kuten myös viime vuonna.
Valitettavasti jouduin poistumaan Sastamala-osuuden jälkeen laulukuoroon ( ihan oikeasti )
-
- Metallinetsijä
Missä päin auditoriota istuit? Itse pönötin takarivissä, toinen penkki käytävästä ja vieruskaveri lähti juurikin Sastamala-setin jälkeen. Lähti sieltä silloin toki pari muutakin.
No ihan sitten kylki kyljessä istuttiin täpötäydessä salissa. Olipa hauska sattuma
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Itse en kerinnyt tilaisuuteen, mutta sastamalassa olin Veemin kanssa livena jelppimässä kaukolan kaivauksilla pari kertaa.
Kalenteriin oli merkattu mutta eipähän aikataulut oikein natsanneet..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.