Liittyykö nuo nupikat jollain tavalla tuohon, löytyivät muutaman sadan metrin päästä tuosta ammuksesta. Nupikoissa on hieno kierre tuolla sisäpuolella kärjessä.

No voi perse, ja kun sitä ollaan vielä apinoiden sukua, ainakin minä, niin pitihän sitä kynnellä rapsutella.Pataniityn Tehvaani kirjoitti: Jos ammuskuoressa on TNT:tä jäljellä, niin muistutan, että se on erittäin myrkyllistä.
Se valkea aine alkaa tuosta rihlan yläpäästä ehkä (en käynyt tarkistamassa, jököttää pihalla lumihangessa kun ajattelin että saattaisi herkistyä tuo aine jos kuivaa)Pataniityn Tehvaani kirjoitti: Toisaalta olen sitä mieltä, että sitä pitäisi olla tässä tapauksessa jäljellä vielä enemmän.
No, TNT ei herkisty (eikä myöskään epäherkisty) käytännössä missään normaaliolosuhteissa. 80-vuotiasta tenttua voi edelleen pilkkoa kirveellä, mutta toisaalta se detonoi myös iloisesti räjäytettäessä. Varastointikestävyys ja ns. läpiammuttavuus ovat sotilasräjähdysaineelle hyviä ominaisuuksia.OlvinJanoisin kirjoitti:Se valkea aine alkaa tuosta rihlan yläpäästä ehkä (en käynyt tarkistamassa, jököttää pihalla lumihangessa kun ajattelin että saattaisi herkistyä tuo aine jos kuivaa)Pataniityn Tehvaani kirjoitti: Toisaalta olen sitä mieltä, että sitä pitäisi olla tässä tapauksessa jäljellä vielä enemmän.
Elikkä kranaatti voitiin ampua herkkänä tai jäykisteisenä, kun tuo hattu poistettiin sytytin toimi jo risuun osuessaan, hatun kanssa vasta maassa tai muuhun kovaan osuessa. Jos nuo nyt on sellaisia sytyttimen hattuja.Piippare kirjoitti:Ainakin on kranaattien sytyttimien hattuja mm. sota-ajalta venäläisten nakuissa.