Uusi pelto vahan tutkittu. Ei tullut paljon löytöjä, mutta nämä 3 mielenkiintoista. Mikä tämä koukunmuotoinen esine voisi olla. Tehty kuparista tai pronssista. Levy tehty lyijystä ja iso pronssin tai kuparin sulatettu pala.
Uusi pelto
Uusi pelto
XP Deus, Garret Pro Pointer
Re: Uusi pelto
Itse löysin samanlaisen härpäkkeen viime viikolla ja mulla viel jäljellä niitti tossa reiässä
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä
Tuo pronssikiekura voisi olla padankorva.
Jännän äärellä.
Metsälöytöjä rautakauden lopulta. Dirhem v.968.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Metsälöytöjä rautakauden lopulta. Dirhem v.968.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Padankorva keskiajalta tai hyvällä tsägällä rautakaudelta.
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Voihan se ollakin noinkin vanha, mutta saman mallisia korvakkeita taitaa olla vielä tämän päivän padoissakin...Taurus kirjoitti:Padankorva keskiajalta tai hyvällä tsägällä rautakaudelta.
Fisher F75 LTD
Hanuma, voisitko laittaa kuvan sun esineestä??? Tuliko sun pellolta jotain muuta vanhaa? Odotan kun pelto on muokattu ja tutkin uudestaan.Hanuma49 kirjoitti:Itse löysin samanlaisen härpäkkeen viime viikolla ja mulla viel jäljellä niitti tossa reiässä
XP Deus, Garret Pro Pointer
Tossa mun löytämäni.luksu kirjoitti:Hanuma, voisitko laittaa kuvan sun esineestä??? Tuliko sun pellolta jotain muuta vanhaa? Odotan kun pelto on muokattu ja tutkin uudestaan.Hanuma49 kirjoitti:Itse löysin samanlaisen härpäkkeen viime viikolla ja mulla viel jäljellä niitti tossa reiässä
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.