Ihan "kivalla" hopean suhteella kuparisiin, tuo pelto kolikkojaan luovuttaa!
Tuossa vasemmalla alhaalla on yks uudempi penni...
Kustaa Vaasan 4 penniä
Kristian II (/Kustaa Vaasa 18 penniä?)
Erik XIV 1/2 Öre 1564
Juuhanit
Ja sit tällänen möykky, missä ainakin 3 kokonaista ja kahdesta kappaleet. Käsittääkseni Johan III:ia kaikki.
Ja sit vielä Sigismund 1596 (1 Fyrk?)
Normi maanantai...
Hopeisia
Re: Hopeisia
No johan on noussut vanhaa hopiaa! Iipellä varmaan olo että "täytyy vaan olla tyytyväinen" , Onnittelut hienoista hopeisista
Xp orx, Garret pro pointer,lyhytvartinen lapio, Garrett Edge Digger.
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä
Rautakautta, kultoo, hopiaa ja muita härpäkkeitä
Ja nyt poika kertomaan mistä ? Itse löysin vain yhden hopean (5 öre ) 1700 noitten rautakautisten romujen lisäksi.
Xp Deus ja lapio
Plootu 1710, 4 Markkaa 1691, kivikirveenterä... ym!
Plootu 1710, 4 Markkaa 1691, kivikirveenterä... ym!
Ei 5 öreekään paha ole!
Tämä pelto on niin pieni, ettei se kestä muutakuin mun satunnaiset piipahdukset.
Täytyy kyllä tyytyväinen olla, vaikka ei sitä kultaista kolikkoa löytynytkään, mitä viimeaikaisten kultaisten innoittamana lähdin etsimään... Taitaa olla pikkasen liian vanha paikka, tai sitten 500v. liian nuori.
Kävi "hassu" tapaus just äsken, kun olin käymässä museolla. Siellä yksi virkailija oli hukannut viikko sitten isänsä vihkisormuksen ja sain komennuksen ens maanantaille sitä etsimään...
"Museolle töissä"!
Tämä pelto on niin pieni, ettei se kestä muutakuin mun satunnaiset piipahdukset.
Täytyy kyllä tyytyväinen olla, vaikka ei sitä kultaista kolikkoa löytynytkään, mitä viimeaikaisten kultaisten innoittamana lähdin etsimään... Taitaa olla pikkasen liian vanha paikka, tai sitten 500v. liian nuori.
Kävi "hassu" tapaus just äsken, kun olin käymässä museolla. Siellä yksi virkailija oli hukannut viikko sitten isänsä vihkisormuksen ja sain komennuksen ens maanantaille sitä etsimään...
"Museolle töissä"!
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori
Hienoa kolikkoa pukkaa,paljon oli kuparia hopean joukossa,mun lemppari oli tuo Sigimus,hieno hopeinen.Onnittelut!
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Hienosti on noussut 1500-lukua
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
No huh huh. On sulla siellä pelto. Onnea hienoista hopeisista!
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Kelpo satsi hopeata. Olisko kukkaro levinnyt tai pieni jemma?
Garrett AT Pro
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Tuo aikahaarukka on näissä tuo lähes satavuotta, niin uskoisin paikalla olleen vaan ihan normi asutusta? Tavaraa löytyy todella pieneltä alalta, vain noin 30-40m halkasijaltaan olevalta alueelta. Tämä kertoo käsittääkseni vain jostain tyyliin yhdestä talosta, vaikka tuo puhuu myös tuon jemman ja sen hajoamisen puolesta..? Kohtalaisesti on kuitenkin maassa rautaa.
Onkos tuo klöntti sulanut tulessa, vai meneekö kolikot muuten tuollalailla yhteen? Siinä keskimmäisten välissä on mun mielestä jotain kuin maa-ainesta ja ei ne suosiolla ainakaan toisistaan alkaneet irtoilemaan.
Onkos tuo klöntti sulanut tulessa, vai meneekö kolikot muuten tuollalailla yhteen? Siinä keskimmäisten välissä on mun mielestä jotain kuin maa-ainesta ja ei ne suosiolla ainakaan toisistaan alkaneet irtoilemaan.
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
moderaattori