Pari nappia... mistähän kotoisin ja minkähän ikäisiä?

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Miihcali
Metallinetsijä

Pari nappia... mistähän kotoisin ja minkähän ikäisiä?

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Olin tässä päivällä tutustuttamassa ystävää poikansa kera huispailun saloihin. 2-3 vuotta olen harrastanut ja rahoja on löytynyt niin kuparissa kuin hopeassakin. Kumma kyllä ensimmäiset "kunnolliset" :roll: napit tulivat vasta tänään (toinen kaverille, toinen minulle).Löytöpaikka Varsinais-Suomen ja Satakunnan rajalla... lähellä merenrantaa. Alemman halkaisija n 21 mm. Osaako joku neuvoa miltä aikakaudelta moiset ovat vai pystynkö itse jostain tarkastamaan. Hämärästi muistan joskus nähneeni jonkun sivuston jolla olisi erilaisia nappeja mutta saattaapi tuo olla unta vain... :lol:
Kuva
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
-miksu-
Raavas Tonkija

Re: Pari nappia... mistähän kotoisin ja minkähän ikäisiä?

Viesti Kirjoittaja -miksu- »

Veikkaan 1700-1900 alkupuoli. :)
XP Deus 2
Taurus
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Kukkanappeja. Noita löytyy ympäri Suomea ja ennen kaikkea vanhemmista pelloista, eli varmaankin kotimaista tuotantoa. Iästä ei ole varmuutta mutta veikkaisin 1700-1800-lukua. Aina kun tuollainen on löytynyt niin yleensä äyrikään ei ole ollut kaukana :D
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Waari

Viesti Kirjoittaja Waari »

Muuan papparainen kertoili joskus että aikanaan kierteli kauppiaita jotka valmistivat nuita nappeja paikan päällä halutun mallin ja määrän mukaan
Miihcali
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Miihcali »

Kiitoa vastauksista :D ... oikein mukavia löytöjä olivat mielestäni. Mielenkiinnolla menisin tutkimaan aluetta lisää... kunhan vaan kerkiäis :( .
XP Deus V3.2 Lite 11" RC + Garret Pro Pointer

" Smoke is the thing that makes electrical circuits work; we know this to be true because every time one lets the smoke out of the electrical system, it stops working."
Vastaa Viestiin