Sukutilan mailla vanhoilla raunioilla, jossa ollut asumuksia ja kivinavetta yli 300- vuotta.
Paikkaan liittyy myös hurjia tarinoita.
Kaatosateessa ja salamoita väistellen kaivelin muutaman isomman piipin ylös.
Hyvin toimi gm3 sateen jälkeenkin.Oli pakko suojata laitetta pelkällä lippalakilla, kun ei päästä
saanut uimalakkia suojaksi.
Kirveen koko ihmetyttää(piäni).Terässä hamarapuolella lovi.
Kuokka ja joku ihme juttu, joka ei oikeen sano mulle mitään.
Raunioilla
Re: Raunioilla
Pieniä ,kevyt teräisiä kirveitä on valmistettu mm. oksimiskirveiksi. Kevyt vaikka naisten kerppuja
katkoa puista jne. Itsekin olen vastaavan kaivanut maasta joskus. Näyttäisi että tuolla on paukutettu enemmänkin hamarapuolella esim, toista halkaisukirvestä halkohommissa , Ei nuo mitään "lasten leikkikaluja ole vaikka koko onkin pieni.
katkoa puista jne. Itsekin olen vastaavan kaivanut maasta joskus. Näyttäisi että tuolla on paukutettu enemmänkin hamarapuolella esim, toista halkaisukirvestä halkohommissa , Ei nuo mitään "lasten leikkikaluja ole vaikka koko onkin pieni.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Re: Raunioilla
Alin näyttäisi tuluksissa käytetyltä rikkikupilta.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.