Kaksi vanhaa hopeaa samalla lapiollisella. Toki toinen oli ensin 10 sentissä ja toinen alapuolella yli 25 sentissä.
Kunto on huono, mutta toisen takapuolella lukee REX ja toinen on minulle täysin mysteeri. Pitää mennä tutkimaan lisää, kun jäi kamat ja kaikki pellon laitaan
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Tiedä kätköstä, mutta olisihan se unelmien täyttymys sellainen kaivaa ylös. Katsellaan, mitä huominen tuo tullessaan. Tuossa liitteen jutussa muistaakseni kaivettiin ylös 158 kolikkoa ja kaikki hopeaa. Jos tuossa kätkö on, niin nyt saa olla kultaa seassa
Kolikot löytyi muuten 40 metriä mun kotitalon rappusilta Toki Saimaan rantaa ja vanhaa peltoa, mutta aina ei tarvitse mennä merta edemmäs kalaan
8 hopearahaa vuosilta 908-1016, r-kautinen kupurasolki, tasavartinen solki, ketjunkantaja, kankiketjun pätkä, vyön heloja, neulaputki, korvaputki, sormus yms. 2100€, yli 9kg markkoja ja muutama kultasormus sekä selwät hopeat 1.
Kolikot tunnistettu ja molemmat Otto Adelheid - pfenningejä.
Lisää ei löytynyt, mutta on lähes ainoa pelto, jossa voin nyt piippailla, joten sitä tulee varmaan testailtua vielä. At Prolla on todella vaikea kuulla noin pieniä hopealirppejä 30 sentistä ja yli. Alueella ihan sikana myös rautaa ja foliota, joten paljon saa kaivaa, koska ei minun korva erota alumiiniliparetta ja ohutta hopearahaa, jos päällä yli 25 cm maata.