Rinkulat ja lusikoiden ikä.
Rinkulat ja lusikoiden ikä.
Mitä ovat nämä rinkulat, kun näitä on useampia jo löytynyt? Materiaali on kai messinkiä- ruuvi toki ollut rautaa. Kaapin vetimiksi aika järeitä.
Kahvilusikat vaikuttavat olevan kuparia ja pinnassa on kenties ollut tinaus. Muotoilu tuntuisi aika tuoreelta, mutta jotenkin tuo materiaali ei täsmää. Onko joku nähnyt vastaavia?
Kahvilusikat vaikuttavat olevan kuparia ja pinnassa on kenties ollut tinaus. Muotoilu tuntuisi aika tuoreelta, mutta jotenkin tuo materiaali ei täsmää. Onko joku nähnyt vastaavia?
Jännän äärellä.
Metsälöytöjä rautakauden lopulta. Dirhem v.968.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Re: Rinkulat ja lusikoiden ikä.
Olisko venerenkaita? Löytyikö vesistön läheltä?
Varustuksina ace 150, kurahousut, kukkalapio ja pinpointteri. Ei ehkä paras mutta innokkain!
Pellosta ovat löytyneet. Pieniä minusta veneen renkaiksi ja niissä kai menee se pultti tai ruuvi läpi siitä kokkapuusta. Noissa on vaan tuo pieni ruuvinnysä.
Jännän äärellä.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Voisiko rinkulat olla olleet tällaisia:
Nämä rinkulat olivat vaimon edesmenneen ukin "miljoonalaatikosta". Ukki oli erään taloyhtiön talonmies. Noissa minun rinkuloissa on hieman petsilakka- tai muovijäämiä pinnassa.
Mutta käyttötarkoitusta en osaa noille kertoa
4.7.2014:
Kävin tänään Kuopion entisen lääninhallituksen eli nykyisen aluehallintoviraston tiloissa, joissa portaisiin on asennettu matto siten, että jokaisen porrastasanteen nurkassa mattoa painaa nurkkaan messinkitanko joka taas on kiinnitetty portaaseen kahdella rinkularuuvilla. Tuli välittömästi mieleen, että tuommoisten rinkularuuvien käyttötarkoitusta mietittiin foorumilla. Tämmöisiä ruuveja googlen kuvahaku löysi hakusanoilla stair carpet rod screws:
Nämä rinkulat olivat vaimon edesmenneen ukin "miljoonalaatikosta". Ukki oli erään taloyhtiön talonmies. Noissa minun rinkuloissa on hieman petsilakka- tai muovijäämiä pinnassa.
Mutta käyttötarkoitusta en osaa noille kertoa
4.7.2014:
Kävin tänään Kuopion entisen lääninhallituksen eli nykyisen aluehallintoviraston tiloissa, joissa portaisiin on asennettu matto siten, että jokaisen porrastasanteen nurkassa mattoa painaa nurkkaan messinkitanko joka taas on kiinnitetty portaaseen kahdella rinkularuuvilla. Tuli välittömästi mieleen, että tuommoisten rinkularuuvien käyttötarkoitusta mietittiin foorumilla. Tämmöisiä ruuveja googlen kuvahaku löysi hakusanoilla stair carpet rod screws:
Viimeksi muokannut Niksu, 04 Heinä 2014, 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Oon mä joskus isoissa piironginlaatikoissa tuon kokoluokan vetimet nähnyt, en nyt googlesta ihan samanlaista löytänyt, mutta tämän tapaisesta laatikostosta kyse:paxant kirjoitti:Mitä ovat nämä rinkulat, kun näitä on useampia jo löytynyt? Materiaali on kai messinkiä- ruuvi toki ollut rautaa. Kaapin vetimiksi aika järeitä.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Moro. Rinkulat voisi olla hevosen längissä käytettyjä rinkuloita, estivät ohjaa roikkumasta.
Garrett At Pro
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Garrett Pro-Pointer At
Fiskars minispade
Garrett Edge Digger
Navetan vieressä seinässä oon nähnyt vastaavanlaisia rinkuloita kiinni, oisko heposten tai muiden kytkemiseen. Paha kyllä varmaa vastausta saada, pellolta kun löyty niin valjaiden tai työkoneen voisi olla paras arvaus.
- OlvinJanoisin
- Raavas Tonkija
- Paikkakunta: U̵̶̵u̵̶̵s̵̶̵m̵̶̵u̵̶̵a̵̶̵ ̵s̵e̵k̵ä̵ Hartolan kuningaskunnan kaakkoinen piiri
http://www.matinpuupaja.fi/albumi/langet/1484244
Suitsirenkaita taitavat olla, eli längistä siis tosiaan.
Kiitoksia!
Suitsirenkaita taitavat olla, eli längistä siis tosiaan.
Kiitoksia!
Jännän äärellä.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
Lusikat voisivat olla hopeoitua alpakkaa, joka on kuparin ja nikkelin seos. Peräisin ehkä 20-luvulta.
Voisivat kyllä ollakin. Kaveri löysi alpakkalusikan syksyllä ja samanlaista patinaa siinä oli. Siinä oli myös tuollainen ALPACCA- leima.toope kirjoitti:Lusikat voisivat olla hopeoitua alpakkaa, joka on kuparin ja nikkelin seos. Peräisin ehkä 20-luvulta.
Jännän äärellä.
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett
GM3 ja Deus
Porkkana-Garrett