Minelab 305 vai 705

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Masa63
Innostunut Etsijä

Minelab 305 vai 705

Viesti Kirjoittaja Masa63 »

Moi

Kevät tulee kovaa kyytiä ja se on saanut outoja ajatuksia päähän. Että ostaisiko uuden ( ehkä paremman ) koneen. Nykyisellään minulla on Minelab 305 jossa on kolme erillaista kelaa ja tekisi mieleni laittaa 705 tuossa kesempänä. Onko se niin paljon parempi, että siinä olisi mitään itua ostaa? Käykö entiset kelat 705:een? vai vaihtaakko merkkiä johonkin muuhun? Nyt sitten kommenttia kentälle, ettei kaivaa tartte :D
Tyttökoiria kutsutaan hau likoiksi.
smacine
Kunniajäsen

Re: Minelab 305 vai 705

Viesti Kirjoittaja smacine »

Ittellä oli yhden 305 kesän jälkeen tiukka pohdinta 705 ja safarin välillä, safari voitti. X-terraan tykästyneenä en muita merkkejä harkinnut. Aikani tietoa hankittuani totesin, että 705:en voi joutua päivittämään joskus, safarilla pärjään loppuelämäni ellei mitään mullistavaa tapahdu..
305 on hyvä laite, 705:ssa on parempi erottelu ja löytää syvemmältä, onko ero sitten päivityksen väärti? Mielestäni on, varsinkin jos meinaa pellollakin etsiä..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Masa63
Innostunut Etsijä

Kaikki 705:en ja safarin omistajat kertokaa kokemuksia laitteistanne? Tämä kuume lähtee vain yhdellä avalla . . .
Indiana Mäkinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Indiana Mäkinen »

705 ja suolainen merivesi eivät jostain syystä olleet ihan parhaita kavereita keskenään joten rantakeikat jäivät vähän vajaiksi. Makean veden kanssa läträtessähän ei ole ongelmaa. Muutenhan se on erittäin oiva peli.
705 oli itselle ensimmäinen hankinta ja ajattelin silloin, että ostanpa vähän paremman laitteen, ettei sitten tartte heti olla päivittämässä. Mutta niin vain kävi että nälkä kasvaa syödessä ja 705 on nykyään varalaite.
smacine
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja smacine »

No muotoillaan asia vaikka näin; jos Safarini joskus hajoaa, niin ostan uuden Safarin tilalle. :wink:
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Masa63
Innostunut Etsijä

Minä olen nyt kiinnostunut tuosts safarista, vaikka tuo sormus on löydetty 305:lla noin 30 cm syvyydestä ja on kultaa ja iso kivi päällä. Kaikki mielipiteet laitteista on erittäin tervtulleita.
raiban
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja raiban »

Masa63 kirjoitti:Minä olen nyt kiinnostunut tuosts safarista, vaikka tuo sormus on löydetty 305:lla noin 30 cm syvyydestä ja on kultaa ja iso kivi päällä. Kaikki mielipiteet laitteista on erittäin tervtulleita.
Kerro vähän tuosta sormuksesta,todella upea,miltä ajalta?
Itse olen piipparoinnut 2 vuotta 705:lla ja ei moitteen sijaa.7,5 Khz kelalla,ottaa syvyyttä ja hopia kilkattaa mukavasti,iso näyttö.Verailu tuloksia ei ole.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Masa63
Innostunut Etsijä

Minun tekemät leimatutkimukset antoivat sellaisen tekijän kuin: Harry.T. Laine > HTL ja tekovuosi olisi 1981. Aika sopii löytöpaikan historiaan, oli toimintaa vielä silloin. 20m tästä löytyi hopeinen amis luokkasormus.
Vastaa Viestiin