Päivä rannalla

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Linyphia
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Syys 2008, 23:44
Paikkakunta: Naantali

Päivä rannalla

Viesti Kirjoittaja Linyphia »

Tulipa tänään sitten vietettyä kuusi tuntia rannalla piippailemassa ja nyt kyllä tuntee jaloissa että on tullut käveltyä.
Vaan tulipa saalistakin, ei kuitenkaan mitään ihmeellistä.
Nykyistä rahaa 17.90e ja vanhaa rahaa 24.30mk.

Taas kävi monta ihmistä ihmettelemässä mitä oikein puuhaan.
Taitaa edelleen olla harvinainen näky kun joku on piippailemassa rannalla.
Vaan sainpa oikein apulaisenkin. Eräs pikkupoika oli perheensä kanssa myös tuolla rannalla ja oli kovasti kiinnostunut "aarteiden" etsimisestä.
Minä etsin ja hän kaivoi. Voi sitä intoa ja riemua kun sieltä löytyi kolikko :D

Kuva
White's DFX
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Hienoa! Millä rannalla olit?
* Garret Ace 250 *
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Hyvin olen euroja kaivanut ja noita pikku"apulaisia" rannoilla riittää kyllä ihan kiusaksi asti. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Kuusi tuntia on jo aika kunnioitettava suoritus, mutta hyvin on kolikkoa löytynyt. :)
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
TAZ
Kunniajäsen
Viestit: 1004
Liittynyt: 05 Marras 2008, 21:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja TAZ »

Mahtava määrä 2€:n kolikoita. Meilläpäin ihmiset hukkaa vaan kymmen- ja kaksikymmensenttisiä.

-TAZ-
Avatar
Linyphia
Viestit: 12
Liittynyt: 04 Syys 2008, 23:44
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja Linyphia »

Turun Ruissalossa olin, juurikin sillä rannalla missä Ruisrock pidetään. Eipä ihme että löytyi kolikoiden lisäksi myös lasinsiruja sekä pullonkorkkeja.
Muutaman kerran antoi hyvän signaalin, mutta hiekan alta löytyinkin pullonkaula jossa korkki vielä kiinni.
On muuten niin kamalan näköinen kapistus kun se on terävät särmät taivasta kohti! Siihen jos joku astuu niin...
Näitä pois siivotessani ajattelin, että olenpa pelastanut ainakin jonkun juhlijan päivän, ei ainakaan tuohon ansaan astu.

Kyllä tosiaan kiinnosti minun puuhat niin nuorta kun vanhempaakin väkeä.
Hauskoja kysymyksiä kysytään. Heh, "miinaharavaksi" luulevat laitetta.

Kyllä tuo kuusi tuntia itselle ainakin on maksimi.
Vieläkin tuntuu jaloissa. Vaan ei sitä ajankulua huomannut, kun niin hauskaa oli.

Itsekin yllätyin että näin isoa kolikkoa löytyy. Vaan mikäpäs siinä, eipä harmittanut.
Pitäisi joku päivä lähteä pelloille tutkimaan. Tähän mennessä vain näitä uimarantoja piipannut.
Ties vaikka itsekin löytäisi jotain oikein vanhaa. Nyt vain lukenut muiden upeista löydöistä.
White's DFX
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Uimarannoille on siitä mukava mennä ettei tarvitse lupia alkaa kysellä.
Se luvan kysyminen isänniltä on aina "jännä" paikka. Erilaista suhtaumista löytyy. Yksi isäntä sanoi "ehdottomasti ei saa minun pelloille tulla" ja lisäsi vielä ettei tarvitse tulla salaa hiiviskelemään paikalle.
Kiukutti tuo viimeinen kommentti, koska en tietenkään mene jos en lupaa saa.

Sen jälkeen ajattelin,että en enään soita ja kysy lupaa vaan kysyn kasvotusten. Ehkä lupa heltiää paremmin, kun voi samalla näyttää piipparia ja kertoa siitä enemmän.
Aina se uuden luvan kysyminen kuitenkin hieman jännittää... kun ei tiedä minkälainen isäntä on vastassa. :shock:
* Garret Ace 250 *
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Mariza kirjoitti:Uimarannoille on siitä mukava mennä ettei tarvitse lupia alkaa kysellä.
Se luvan kysyminen isänniltä on aina "jännä" paikka. Erilaista suhtaumista löytyy. Yksi isäntä sanoi "ehdottomasti ei saa minun pelloille tulla" ja lisäsi vielä ettei tarvitse tulla salaa hiiviskelemään paikalle.
Kiukutti tuo viimeinen kommentti, koska en tietenkään mene jos en lupaa saa.

Sen jälkeen ajattelin,että en enään soita ja kysy lupaa vaan kysyn kasvotusten. Ehkä lupa heltiää paremmin, kun voi samalla näyttää piipparia ja kertoa siitä enemmän.
Aina se uuden luvan kysyminen kuitenkin hieman jännittää... kun ei tiedä minkälainen isäntä on vastassa. :shock:
Onneksi savolaiset isännät ovat niin lupsakkaa porukkaa,ettei kieltävää vastausta ole vielä tullut minulle ja tosiaan kannattaa mennä ihan kasvotusten juttelemaan isännille,koska puhelimessa on niin helppoa sanoa ei. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Vastaa Viestiin