Neuvoja noviisille?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Bolivar
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2013, 17:32
Paikkakunta: Uusimaa

Neuvoja noviisille?

Viesti Kirjoittaja Bolivar »

Nyt ois hyvät neuvot ehkä kullan arvoisia, ensimmäistä laitetta
tilaamassa ja sillä mentaliteetilla ettei tarttis vuoden päästä parempaa olla ostamassa. Ens alkuun olin tilaamassa Garret 250:tä, vähän enemmän lueskeltuani saman merkin At Pro:ta ja nyt oon jo XP Deussin pauloissa. Siitä puheen ollen :http://www.metallidetektor.ee/?180,deus-(deus)
Onkohan tuo nyt se vanhempi malli jossa oli varressa/kahvassa jotain lastentautia? Ja onko tuo V 2.0 vai V3.2, jos 2.0 niin on sitten päivitettävissä omin neuvoin 3.2 versioon, eikö?
Jotkut on käsittääkseni tuolta etsimiä tilannut? Mites takuuasiat hoituu, pitääkö kiikuttaa masiina Tallinaan?

Muita harkinnan alaisia laitteita: Tesoro Vaquero, Fisher F75, Tecnetics T2...

Ebay:ssa kaupitellaan Deussiin vedenpitävää antennipiuhaa, onko kokemuksia? Vaikka henk.koht. eniten ehkä kuumottaa maastosta reliikkejä yrittää löytää, niin ois se kiva rantavedestäkin välillä koittaa.
Sittenkinkö At pro? Ai mut nekin vissiin osa hörppii..( Onpa vaikeaa päättää, neuvoja kiitos!
Avatar
Cujo
Metallinetsijä
Viestit: 133
Liittynyt: 25 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Cujo »

Garrett ATX :P
Garrett ACE 350
Garrett PRO-POINTER
Vanhin raha 1/4 Öre v.1644
Avatar
Cujo
Metallinetsijä
Viestit: 133
Liittynyt: 25 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Cujo »

Garrett ACE 350
Garrett PRO-POINTER
Vanhin raha 1/4 Öre v.1644
Bolivar
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2013, 17:32
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Bolivar »

:shock: ... :lol:
Avatar
Patsku
Metallinetsijä
Viestit: 178
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 22:27
Paikkakunta: Karjala

Viesti Kirjoittaja Patsku »

Eihän täälä ole kun sen sataviiskytämiljoonaa samaa aihetta että haulla varmaan löytyy.
Bolivar
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Loka 2013, 17:32
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Bolivar »

Hakua olen käyttänytkin ahkerasti, silti kaipailisin edelleen vastauksia
lähinnä tuota Deussia koskeviin kysymyksiini!
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä tuo Deus päivittyy 2.0 -> 3.2 versioon ihan kotioloissa.
garrett ace 250
GM3
XP Deus
Avatar
timpsu
Metallinetsijä
Viestit: 357
Liittynyt: 27 Syys 2009, 10:40
Paikkakunta: Jokilaaksot

Viesti Kirjoittaja timpsu »

Yritin tähän jo eilen kännykästä vastaillut mutta kökkö lumia ei suostunut postaamaan. Itse kävin kesällä saman ajattelumallin läpi, koska olin lajia aloittelemassa. Tiestin että oma kiinnostus on eniten vanhoissa esineissä pelloilla/metsissä ja silloin tällöin ehkä rannallekin eksyisin. Päädyin Deusiin koska se on yksi parhaimmista yleiskoneista kertomaani tarkoitukseen, eikä ole tarvinnut päivääkään ostosta katua. Säätöjä on niin paljon että n. 15-20 harrastamiskerran jälkeen ei vielä ole vasta kuin pintapuolinen kokemus miten laite kannattaa säätää. Ohjekirjan lukeminen muutamaan kertaan auttaa paljon :)

Versio 2 Deusista (jota myydään sekä finndetectorilla että virossa) on siis se paranneltu runko. Tämän jälkeen ei mielestäni runkoon ole tullut muutoksia, vaan ainoastaan softan voi päivittää mistä tahansa versiosta tuohon 3.2:n. Itse ostin finndetectorilta, koska takuuasiat taitavat toimia Suomessa paremmin. Nytten on finndetectorillakin "normaali tarjoushinta" tuosta tuotteesta, itse kun ostin niin jouduin maksamaan pari satkua enemmän :( Loppupeleissä finndetector ja viron kauppa taitavat saada etsimensä saman toimittajan kautta, joku varmaan muistaa nettisivujen osoitteenkin.

Joka paikan höyläksi tätä laitetta voi suositella lämpimästi.
Vanhin raha: Erik XIV 8 ör klippe 1564
Vanhin metalliesine: eläinriipus 800-1050 jKr., soljen pala 1000 jKr.


Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin