Ja kun löytörahoista kerran on kyse, tulisi alustankin olla hinnoittelultaan löytö. Itse piipattuja lantteja ei hevin henno alustaan investoida. Tai mistä väkäistä itse? Niksi-Pirkka?

Euromalleja (hinnat 40-70egee) löytyy kyllä netistä esim. kassakaappi.fi, mutta markka-aikaisia joutuu varmaan hakemaan. Kaso Oy on ainakin valmistanut niitä, oiskohan varastoon jäänyt ?Onnenlantti kirjoitti:Kaipaisin kolikkoalustaa, sellaista mihin saa eri kolikot ladottua arvon mukaan, sellaisia olen nähnyt mm pankeissa ainakin ennen yms. Yhtä tai paria vanhoille markoille ja myös euroille.
Ja kun löytörahoista kerran on kyse, tulisi alustankin olla hinnoittelultaan löytö. Itse piipattuja lantteja ei hevin henno alustaan investoida. Tai mistä väkäistä itse? Niksi-Pirkka?
Ei kestä maksaa löytökassasta muutamaa euroa enempää, ei millään! Kovalla vaivalla piipattua rahaa. Vain suomessa kehdataan pyytää raha-alustasta enemmän kuin siihen edes mahtuu rahaa, niin typillistä suomi-meninikiä taas.möykäri kirjoitti:ebaystä noita löytyy. Ei tosin ihan halpoja. Itse lähtisin tuollaista tekemään sopivasta muovin tai puun palasta. Ja sopivalla jyrsimenterällä ajaa kullekkin kolikolle sopiva ura. Se onkin sitten haastavampi jos pitää saada ne noin limittäin.

Jospa joltakin löytyis 3 D tulostin niin vois muovista "jyrsiä"Onnenlantti kirjoitti:Ei kestä maksaa löytökassasta muutamaa euroa enempää, ei millään! Kovalla vaivalla piipattua rahaa. Vain suomessa kehdataan pyytää raha-alustasta enemmän kuin siihen edes mahtuu rahaa, niin typillistä suomi-meninikiä taas.möykäri kirjoitti:ebaystä noita löytyy. Ei tosin ihan halpoja. Itse lähtisin tuollaista tekemään sopivasta muovin tai puun palasta. Ja sopivalla jyrsimenterällä ajaa kullekkin kolikolle sopiva ura. Se onkin sitten haastavampi jos pitää saada ne noin limittäin.![]()
Ebaystä löytyy jopa alle kympillä, mutta postitus siihen päälle.
On siis tehtävä itse, mutta ei ole minkäänlaista pajaa tai jyrsintä. Ehkä pankeista antaisivat vanhoja markka-aikaisia tai ovat taineet jo heittää menenään. Jos joku tietää, laittaisiko ystävällisesti vinkkiä tänne.
t. Kitsas Onnenlantti
3D tulostin toimii juurikin toisinpäin. Eli tulostaa alhaalta ylöspäin valmista tuotetta, eikä "jyrsi" tavaraa pois.Hazelwood kirjoitti:Jospa joltakin löytyis 3 D tulostin niin vois muovista "jyrsiä"