Kolikkoalusta (EuroBoard - Zählbrett ym) -Mistä löytyisi?

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
Onnenlantti
Metallinetsijä

Kolikkoalusta (EuroBoard - Zählbrett ym) -Mistä löytyisi?

Viesti Kirjoittaja Onnenlantti »

Kaipaisin kolikkoalustaa, sellaista mihin saa eri kolikot ladottua arvon mukaan, sellaisia olen nähnyt mm pankeissa ainakin ennen yms. Yhtä tai paria vanhoille markoille ja myös euroille.

Ja kun löytörahoista kerran on kyse, tulisi alustankin olla hinnoittelultaan löytö. Itse piipattuja lantteja ei hevin henno alustaan investoida. Tai mistä väkäistä itse? Niksi-Pirkka?

Kuva
Onnenlantti a.k.a. Romulantti
Kuva
Satunnaisesti ja Ihanvain Huvikseen Piippaavien Riippumaton Vapaaseura

Ristiretkellä jo vuodesta 2013

F75 LTD2
hanskat, meisseli ja vilkas mielikuvitus
vaikea kolikkofiksaatio
möykäri
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja möykäri »

ebaystä noita löytyy. Ei tosin ihan halpoja. Itse lähtisin tuollaista tekemään sopivasta muovin tai puun palasta. Ja sopivalla jyrsimenterällä ajaa kullekkin kolikolle sopiva ura. Se onkin sitten haastavampi jos pitää saada ne noin limittäin.
Hazelwood
Metallinetsijä

Re: Kolikkoalusta

Viesti Kirjoittaja Hazelwood »

Onnenlantti kirjoitti:Kaipaisin kolikkoalustaa, sellaista mihin saa eri kolikot ladottua arvon mukaan, sellaisia olen nähnyt mm pankeissa ainakin ennen yms. Yhtä tai paria vanhoille markoille ja myös euroille.

Ja kun löytörahoista kerran on kyse, tulisi alustankin olla hinnoittelultaan löytö. Itse piipattuja lantteja ei hevin henno alustaan investoida. Tai mistä väkäistä itse? Niksi-Pirkka?

Kuva
Euromalleja (hinnat 40-70egee) löytyy kyllä netistä esim. kassakaappi.fi, mutta markka-aikaisia joutuu varmaan hakemaan. Kaso Oy on ainakin valmistanut niitä, oiskohan varastoon jäänyt ?
Vanhin raha: 5 p, 1866
SalainenAce 250
Garrett pro-pointer
erinäiset kaivuuvehkeet ja vermeet
Uusi etsin: 98,32% jäljellä
Onnenlantti
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Onnenlantti »

möykäri kirjoitti:ebaystä noita löytyy. Ei tosin ihan halpoja. Itse lähtisin tuollaista tekemään sopivasta muovin tai puun palasta. Ja sopivalla jyrsimenterällä ajaa kullekkin kolikolle sopiva ura. Se onkin sitten haastavampi jos pitää saada ne noin limittäin.
Ei kestä maksaa löytökassasta muutamaa euroa enempää, ei millään! Kovalla vaivalla piipattua rahaa. Vain suomessa kehdataan pyytää raha-alustasta enemmän kuin siihen edes mahtuu rahaa, niin typillistä suomi-meninikiä taas. :twisted:

Ebaystä löytyy jopa alle kympillä, mutta postitus siihen päälle.

On siis tehtävä itse, mutta ei ole minkäänlaista pajaa tai jyrsintä. Ehkä pankeista antaisivat vanhoja markka-aikaisia tai ovat taineet jo heittää menenään. Jos joku tietää, laittaisiko ystävällisesti vinkkiä tänne.

t. Kitsas Onnenlantti
Onnenlantti a.k.a. Romulantti
Kuva
Satunnaisesti ja Ihanvain Huvikseen Piippaavien Riippumaton Vapaaseura

Ristiretkellä jo vuodesta 2013

F75 LTD2
hanskat, meisseli ja vilkas mielikuvitus
vaikea kolikkofiksaatio
Hazelwood
Metallinetsijä

3 D

Viesti Kirjoittaja Hazelwood »

Onnenlantti kirjoitti:
möykäri kirjoitti:ebaystä noita löytyy. Ei tosin ihan halpoja. Itse lähtisin tuollaista tekemään sopivasta muovin tai puun palasta. Ja sopivalla jyrsimenterällä ajaa kullekkin kolikolle sopiva ura. Se onkin sitten haastavampi jos pitää saada ne noin limittäin.
Ei kestä maksaa löytökassasta muutamaa euroa enempää, ei millään! Kovalla vaivalla piipattua rahaa. Vain suomessa kehdataan pyytää raha-alustasta enemmän kuin siihen edes mahtuu rahaa, niin typillistä suomi-meninikiä taas. :twisted:

Ebaystä löytyy jopa alle kympillä, mutta postitus siihen päälle.

On siis tehtävä itse, mutta ei ole minkäänlaista pajaa tai jyrsintä. Ehkä pankeista antaisivat vanhoja markka-aikaisia tai ovat taineet jo heittää menenään. Jos joku tietää, laittaisiko ystävällisesti vinkkiä tänne.

t. Kitsas Onnenlantti
Jospa joltakin löytyis 3 D tulostin niin vois muovista "jyrsiä" :roll:
Vanhin raha: 5 p, 1866
SalainenAce 250
Garrett pro-pointer
erinäiset kaivuuvehkeet ja vermeet
Uusi etsin: 98,32% jäljellä
möykäri
Metallinetsijä

Re: 3 D

Viesti Kirjoittaja möykäri »

Hazelwood kirjoitti:Jospa joltakin löytyis 3 D tulostin niin vois muovista "jyrsiä" :roll:
3D tulostin toimii juurikin toisinpäin. Eli tulostaa alhaalta ylöspäin valmista tuotetta, eikä "jyrsi" tavaraa pois.
3D tulostus alkaa kehittyä pikku hiljaa kaiken kansan saataville. Toimiva ampuma- asekin on jo moisella tulostettu.
Vastaa Viestiin