Uuden puidun pellon löydökset
Uuden puidun pellon löydökset
Nyt on taas viimeinkin päästy pellolle metallinetsimeni kanssa ja sieltä jotain tavaraa löytyikin Pellon vieressä on ollut 1600 luvulla vanha pappilan mäki myös vanha krouvi ja löytyi niitä öörejäkin ja hopeakin kruunasi päiväni
Tässä kuvia löydöistä:
Musketinkuula on hauskan mallinen on tainnut osua johonkin aika kovaa
Hopea oli kyllä minulle tuntematon kertokaa te minulle, että mikä se voisi olla jos saatte rahasta jotain selvää, kun oma kuvaustaitoni on vielä vähän hakusessa ja raha on vähän hapettunut
Tässä kuvia löydöistä:
Musketinkuula on hauskan mallinen on tainnut osua johonkin aika kovaa
Hopea oli kyllä minulle tuntematon kertokaa te minulle, että mikä se voisi olla jos saatte rahasta jotain selvää, kun oma kuvaustaitoni on vielä vähän hakusessa ja raha on vähän hapettunut
- Onnenlantti
- Metallinetsijä
Pappila
Tänään tuli lupa ja tarkoitus on koluta paikallinen vanha pappila myös huomenna. Se on 1700 luvun alkupuolella otettu käyttöön ja on mm. Sylvi Kekkosen syntymäpaikka. Siellä on ollut aina paljon toimintaa. Suojelus kunnasta ulkoilmateattereihin kaikkea. Peelot on on ollut keskiajalta asti viljelyskäytössä. Nyt syyhyttää!!!
Etsivä löytää!! Ainakin pullonkorkkeja
Garret Ace 250
Tecnetics T2 ja teroitetut lapiot.
Garret THD pinpointer
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
pappila
Niin ja onnittelut löydöistä!! Toivottavasti itsekkin saan laittaa tänne jotain, koska pääsen ns, korkkaamaan alueen
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
Kiitos paljon! Ja onnea huomiselle etsintä reissulle Lisäileppäs sitten kuvia jos löydät jotain. Itsekkin pitäisi mennä huomenna kotini viereisille pelloille piipparoimaan, kun pellot ovat jo puidut pellosta löysin ihan sattumalta ilman mitään metallinetsintä 1600 luvulta olevan öören nojaamassa multakikkaretta vasten jospa huomenna löytyisi lisää vanhoja rahoja ja muuta hyvää
piipparointia
Kävin hieman kokeilemassa ja tutustumassa paikkaan tarkemmin joka on todella laaja. Osa alueessa on jo metsittynyttä ja ns. villiä peltoa. Pitää hieman odottaa, että kasvillisuus kuolee ja puut pudottavat lehtensä. On melkoista vatukko yms. ryteikköä. Pihasta kerkesin osan haravoimaan ja mainittavin löydös on toistaiseksi käsin taottu hopea sormus. Aluetta on haravoitavaksi koko syksyksi ! Eipähän tarvitse miettiä mihin menisi, vaikka paikkoja on riitämiin. Mutta homma jatkuu aina, kun aikaa riittää!!
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
-
- Kunniajäsen
juku
Onneks ei tartte kun korkeintaan 1200 kilmetriä ajella sun paikoilles. Onko pitkä matka kemiöön? Luulen että on kyllä viisasta salailla alueita. On kyllä esimerkkejä kun rys..ulkomaalaiset seuraa näitä sivuja ja käyttävät meidän lutuisia lakeja hyväkseen. Ilmoitelkaa epämääräisistä ulkomaisista piippareista vaan pollareille. Muuten puree oma kärmens nilkkaan.
piipparointia
Juu mulla on se hyvä puoli, että ulkopuoliset saa alueelta kyllä lähdöt rupeaa tonkimaan. Alue on historiallisesti arvokas. Luvan sain koska tunnen ihmisiä jotka tunsi lisää ihmisiä ja viimein lupa tuli. Mutta mukaan kyllä pääsee ja lääniä riittää . Ottaa yhteyttä vain. Siellä minun syksy menee
[/b]
[/b]
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
http://www.linkisti.net/kuvat_aarteet/K ... ta_1.0.pdfGratang kirjoitti:Mistä nuita hienoja löytöjen kuvausalustoja löytyy?
On millimetrit ja mitat näkyvissä alustoissa?
sormus
Joo laittelen kyllä kuvia kunhan kuvattavaa karttuu hieman lisää. ensi ke. Menen uudestaan huispaamaan alueen lähitienoita. Sormuksessa ei ole leimoja ja on tasainen, ikäänkuin nykyinen miesten vihkisormus. Tarkkaan kun katsoo näkee, että on käsin tehty ja liitoskohdan erottaa sormuksen takaa. Hankala on arvioida ikää, mutta kaikesta päätellen arvioijat ovat sanoneet että on melko vanha. Onhan alueella ollut tiettävästi asutusta ja toimintaa 1500 luvun lopulta lähtien ja aktiivisimmillaan ollut 1804- n.1950 luvulle saakka. Maassa on paljon metallia, koska osa rakennuksista ja navetoista on purettu, joten työmaata piisaa ja pro pointer on ensimmäisenä ostoslistalla!
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer
Garret Ace 250
Garret THD pinpointer