Raudan piippailut

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
holmerz
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 06:52
Paikkakunta: keski-suomi

Raudan piippailut

Viesti Kirjoittaja holmerz »

Aattelin tässä kysäistä että jätättekö rautaa osoittavat piippailut välistä vai piippailetteko vain jalometallien kaivamiseen? Tuli vaan mieleen jos esim. maassa on miekka niin eikös se piippaa rautana ja jos ei rautaa halua löytää niin tuo miekka jää löytämättä :shock:
Maajussi
Viestit: 8
Liittynyt: 19 Heinä 2013, 08:12
Paikkakunta: Myrskylä, itä-uusimaa

Viesti Kirjoittaja Maajussi »

Itse olen aloittelia vasta, piippari ei vielä edes ole tullut. Mutta onhan niitä muitakin "arvokkaita" metalli esineitä kuin miekat ja semmoset :wink:
Ford (traktorit) henkeen ja vereen!
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Useimmiten raudat jää kaivamatta, varmaan monella muullakin kuin minulla. Mitä miekkaan tulee, niin piipparilla kyllä pystyy jonkin verran hahmottamaan esineen muotoa ja jos miekka sattuisi kelan alle, antaisi se signaalia kapeahkolta mutta pitkältä alueelta. Viimeksi viime reissulla jätin tälläisen kaivamatta, kun yleensä ovat jotain putkia, vaijerin pätkiä yms. Täytyy kuitenkin myöntää, että jos joku tulisi mun perässä ja kaivaisi mun jättämästä rautasignaalista miekan, niin kyllä se ehkä vähän harmittaisi.
Kuva
Avatar
Taurus
Kunniajäsen
Viestit: 4686
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 14:55
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Isot raudat kaivan. Ainakin At pro ja Ace antaa melko korkeita vinkasuja isoille raudoille.
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
Vastaa Viestiin