Hei vaan kaikille!
Olen uusi tällä foorumilla,joten tämä on tällaista harjoittelua,kun en ole mikään tietotekniikan ihmelapsi.
Olen harrastanut "piipparoimista" jo ainakin 15 vuotta.Tosin väliin mahtuu joitakin hiljaisia vuosia,jolloin etsiminen on rajoittunut esim. avainten etsintään sivullisille.
Kysyisinkin Teiltä näin veteraanina,että kuinka kauan olette harrastaneet tätä jaloa lajia,vai olenko kenties itse vasta aloittelija ?
Toivottavasti tämä tuli oikeaan osoitteeseen, tarkoitin yleiseen keskusteluun.
Veteraani?
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Veteraani?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
No tervetuloa vaan foorumille,itse aloitin piipparoinnin huhtikuussa 2008,eli varmaankin olen aika aloittelija kokemustasoltani,sinä taidat jo olla kokemustasoltasi pappa iässä verrattuna moniin foorumilla oleviin.
Piippareina on minulla ollut Supreme,garrett ace 250,c.scope 3mx ja viimeisimpänä tämä X-terra 70 eli mielestäni kokemusta eri piippareista on kertynyt ihan mukavasti.
Vaikka olen niin sanottu Aloittelija,niin hyvin olen mielestäni menestynyt harrastuksessani ja erittäin innoissani odottelen seuraavaa kevättä,jotta pääsen taas piipparoimaan urakalla,kun on tämä hieno x-terra nyt piipparina,niin ei lopu tehot kesken.
Piippareina on minulla ollut Supreme,garrett ace 250,c.scope 3mx ja viimeisimpänä tämä X-terra 70 eli mielestäni kokemusta eri piippareista on kertynyt ihan mukavasti.
Vaikka olen niin sanottu Aloittelija,niin hyvin olen mielestäni menestynyt harrastuksessani ja erittäin innoissani odottelen seuraavaa kevättä,jotta pääsen taas piipparoimaan urakalla,kun on tämä hieno x-terra nyt piipparina,niin ei lopu tehot kesken.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
-
- Kunniajäsen
seniori
Heipä hei! Meikäläinen aloitteli noin kymmenen vuotta sitten piippailu harrastuksen. Ensimmäinen laite oli c.scopen 1220 xdb joka oli käytössä vuodenpäivät. Sitten ruokahalu kasvoi ja möin 1220:sen pois ja ostin R1:sen jolla olen pärjännyt tänne saakka erittäin hyvin Nykyään kyllä näyttää löytyvän samantasoisia laitteita muiltakin valmistajilta, kuten minelabilta ja sitten asiaan, minkälaista etsintä itse käytät leijona?
Hei vaan minunkin puolestani.
15 vuotta piippailua on kyllä kunnioitettava määrä. Voisin määritellä sinut hyvinkin "veteraaniksi" tässä lajissa. Et kuitenkaan taida olla ainoa. Ymmärtääkseni täälläkin keskustelee jonkin verran abaut yhtä kokeineita piippailijoita.
Omaa kokemusta minulla on oikeastaan vain viime kaudelta -08. Muutaman kerran kyllä käytin lainassa ollutta ilmaisinta jo kesällä -07. Innostus on tästä vain kasvanut.
Viestisi olisit voinut laittaa aiheeseen: Yleinen Keskustelu ~ Esittäytymisareena
15 vuotta piippailua on kyllä kunnioitettava määrä. Voisin määritellä sinut hyvinkin "veteraaniksi" tässä lajissa. Et kuitenkaan taida olla ainoa. Ymmärtääkseni täälläkin keskustelee jonkin verran abaut yhtä kokeineita piippailijoita.
Omaa kokemusta minulla on oikeastaan vain viime kaudelta -08. Muutaman kerran kyllä käytin lainassa ollutta ilmaisinta jo kesällä -07. Innostus on tästä vain kasvanut.
Viestisi olisit voinut laittaa aiheeseen: Yleinen Keskustelu ~ Esittäytymisareena
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Kiitosta vaan vastauksista kaikille.Mc_Mursu kirjoitti:Hei vaan minunkin puolestani.
Jos on piipparoija pappasarjaa,niin on myös metallinetsinkin.
Aloitin piipparoimisen C-scope cs 660:lla, ja nykyinenkin cs 990 on jo
varmaan 10v vanha. Tämä meikäläisen piipparoiminen on lähinnä tällaista hauskanpitoa. Tekniikka on tästä kaukana.
Siltikin on tullut tehtyä hienoja löytöjä. Ainakin omasta mielestä.
Vaikka välillä tuleekin hetkiä,jolloin tuntuu turhauttavalta kun pitkänaikaa menee,ettei löydy muuta kuin nauloja ja pullonkorkkeja,niin taas joku hyvä löytö auttaa eteenpäin.
Ei vaan voi tehdä niin, että säätäisi etsimen vain jalometaleille, silloinhan voi jäädä löytymättä vaikka mitä hienoja rautaesineitä.
Laitan sitten kuvia löydöistä, kunhan opettelen käyttämään tätä foorumia.
Tämä jutun aloitus meni tosiaankin väärään paikkaan , kun en huomannut tuota esittäytymisareenaa. Sori.
Hyvää kevään odotusta T: Leijona
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Piippaileva pappa on täälläkin ja saman merkkisellä
etsimellä aloitin harrastuksen ja hyviä löytöjä on tullut,
vaikka aikaa en ole voinut käyttää paljonkaan harrastukseen.
Aloitin syyskuussa 2007.
etsimellä aloitin harrastuksen ja hyviä löytöjä on tullut,
vaikka aikaa en ole voinut käyttää paljonkaan harrastukseen.
Aloitin syyskuussa 2007.
Viimeksi muokannut hoyla, 09 Helmi 2009, 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Gator digger.
Aika hyvin näitten alkuaikojen laitteiden kanssa. Mun eka etsin oli CS-Minidisc, siinä oli jo on/off erottelutoiminto. Kaipa se on sama kun CS-770. Toistaiseksi parhaat löydöt olen tehnyt CS-990B etsimellä mutta se onkin ollut mulla parikymmentä vuotta.
Ajattelin että jos etsimen päivittää semmoisen parinkymmenen vuoden välein niin ei tule 'Välineurheilun makua'. heh.
Näennäisestä yksinkertaisuudestaan huolimatta on X-Terrassa on opettelemista.
Ajattelin että jos etsimen päivittää semmoisen parinkymmenen vuoden välein niin ei tule 'Välineurheilun makua'. heh.
Näennäisestä yksinkertaisuudestaan huolimatta on X-Terrassa on opettelemista.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.