No nyt on taas viikonloppuna tultu käytyä pellolla ja löydöt osoittautuivat vähäisiksi.
Pellon maisema.
Eilisiä löytöjä.
Ja tänään kävin loput pellosta läpi, enkä löytänyt yhtään mitään hyvää paitsi pari pullonkorkkia ja muutama raudan kappale mutta ihan pellon lopussa löysin klippinkin
Omasta mielestäni se on klippinki, koska siinä näkyy jotain tekstiä myös kuviointia mutta kuvissa niitä ei näy kuvaustaitoni vuoksi
Klippinki
-
- Innostunut Etsijä
mikä ihmeen klippinki?
Mikä on klippinki?
Nöyränä ja tietämättömänä kysyy hän.
Nöyränä ja tietämättömänä kysyy hän.
Our treasure is someone's trash.
Klippinki on 1500 luvulta 1600 luvulle oleva raha ja on niitä varmaan vanhempiakin en osaa sanoa, kun itse olen löytänyt kaksi kappaletta parin viikon ajalta, jotka ovat elämäni ensimmäiset klippinkit ja vielä vanhimmat rahani Jos vaikka joku muu henkilö voisi kertoa enemmän niistä, koska itse ne ei ole minun alaani vielä
Pilpottaja. Kiitos ja lisäilen parempia kuvia huomenna rahasta. Myös se on oudon mallinen klippinki, kun kapenee alaspäin mentäessä mutta kuviointia siinä näkyy elikkä n.95 % mahdollisuudella se on klippinki
Pilpottaja. Kiitos ja lisäilen parempia kuvia huomenna rahasta. Myös se on oudon mallinen klippinki, kun kapenee alaspäin mentäessä mutta kuviointia siinä näkyy elikkä n.95 % mahdollisuudella se on klippinki
Okei, vanhaa rahnaa siis
Kiitos valaisusta.
Hieno klippinki. Kulunut vaan silleesti etten erottanut arvoa. =)
Kaikkea täällä oppii.
Kiitos!
Hieno klippinki. Kulunut vaan silleesti etten erottanut arvoa. =)
Kaikkea täällä oppii.
Kiitos!
Our treasure is someone's trash.
-
Muoto ja koko täsmää 1500-luvun lopun 8 ören klippinkiin.
Tuollaiselta näyttää:
http://media.myntbloggen.se/2013/06/IMG ... 9_1024.jpg
Tuollaiselta näyttää:
http://media.myntbloggen.se/2013/06/IMG ... 9_1024.jpg
Uusi etsin hakusessa.
Vanhin kolikko: Denga 1731
Vanhin kolikko: Denga 1731