Taurus kirjoitti:
Kiitos. 4000 kruunua OK
Toivottavasti ei sentään kirjaimellisesti.
Voisi ilme kyllä olla näkemisen arvoinen kun lykkäisivät 4000 kruunua sveamamman valuuttaa kouraan
-Luolapeikko-
Taurus kirjoitti:
Kiitos. 4000 kruunua OK
Kuninkaantien eli Suuren Rantatien historiallinen linjaus on syntynyt Tapio Salmisen mukaan viimeistään 1300-luvun ensi vuosikymmellä, kun Turun, Hämeen sekä Viipurin linnat valmistuivat. Todennäköisesti se voi olla myös jonkin verran vanhempi.Ford&son kirjoitti: ja sitten mua kiinnostaa 1300 luvun kuninkaankartanon alue. oliko sielä niin varhaisin yleensäkkään yhtään mitään? oliko edes rantatietä/kuninkaantietä?
No se on sitten sovittu. Voihan se olla että valtio maksaa nykyään kilohinnan mukaan. Ihan sama mitä karkkia laitat pussiin niin hinta on aina sama ja onhan se sun kirvees paljon painavampi kuin joku köykänen kultasormuskollikko kirjoitti:Tuun tappeleen sun puolestas kyllä. Mikä mahtaa olla kuparin kilohinta tänään? Kullan hinta on vuodessa laskenut yli 35 brosenttia. Jos ne mulle paremmin maksaa kirveestä niin tarjoon sulle reissun mihin tahansa 500 km. säteellä. Eipä se oo kuulemma rahasta kiinni vaan säännöistä jotka ohjaa virkamiehiä.
Vaikka oon kova jätkä ja verissäpäin koitan vielä jaksaa kulkea etsimässä historiaa, tuntuu noin lavean julkisuuden saaneen kaverin nyt saaneen silmilleen. Ja jos ei virkamiehistö sinua arvosta ,niin täällä on parituhatta kaveria jotka sen tekee.
Taurus kirjoitti:Noniin! Tätä mä vähän ounastelinkin, eli kullan hinnalla menee, ellen tee sitten valitusta Ei varmaan kannata lähteä taistelemaan tuulimyllyjä vastaan?
Voipi olla että on mennyt meitsiltä ohi ja se seisoo jossain että mikä on toteutunutGoldman1 kirjoitti:Silloin kun optimi arvoa ei voi määrittää , maksetaan ainoastaan reaali
arvoa vastaava summa. Sehän tässä on toteutunut. Pätee kaikessa jalometallikaupassa muutenkin.
Karaatti arvon määritys ei ole mikään ongelma vaikka pitoisuusleimoja ei ole.
Sinänsä voisihan MV alkaa vaatia suomeen metallinetsinten luvanvaraisuutta koska muuallakin niin on...