Niin että mitäs lie. Vasemmasta tuli ekana mieleen joku servettiasettelujuttu mutta ehkei kuitenkaan.. Oikeassa näkyy taustalla katkenneet kiinnikkeet joten tuskin ainakaan kaulakoru. Voisko olla jostain hely jostain kansallispuvusta?
Siinä musketinkuulaa muutamaa kokoa, onkohan aseet miten hyvin rajattavissa halkaisijoiden perusteella? (en ole mitannut vielä). Jonkun tynnyrin tai samovaarin hanan kahva lienee oikeella ylhäällä. Vasemmalla olevasta lätkästä ei mitään hajua, <0,5cm paksu, samanlaiset kuvioinnit toisella puolella. Lusikassa ei oo takana mitään kaiverruksia tai leimoja, lienee mahdoton selvittää alkuperää/ikää, ellei nyt jollain satu olemaan mummolassa samanlaisia. Lienee tinaa tai alpakkaa, ei ainakaan ruokasoodalla hinkkaamalla lähtenyt kiiltämään.
Parin pellon parit mysteeriksi jääneet
-
Kiitti vinkistä, on kyllä erittäin potentiaalinen vaihtoehto joka ei edes käyny mielessäprklviekoon kirjoitti:Olisiko tuo oikeanpuoleinen kannen kiinnikkeen klipsutin jostain kirjasta?
Tuossa vastaavanlaisia:
Mites onko muut rojut turhan yleismaailmallisia tunnistettavaks kun kukaan muu ei sano mitään
- Tri Tuonela
- Metallinetsijä
Re: Parin pellon parit mysteeriksi jääneet
Noissa on ollut nahkaa sisällä, eli jonkinlainen solki se lienee. Hevoshärpäke on hyvä yleisarvaus, varsinaista tietoa ei minulla ole. Oma verrokkini:
Muitakin löytyy:
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... 6296#76296
Sattuisko olee kuvaa helposti saatavilla?ilkkap kirjoitti:Minun yksi viimevuotinen löytöni Espoosta on hyvin samantapainen.JK kirjoitti:Jotain tuon kuviollisen näköistä on arvioitu aiemminkin.
Taisi olla lievästi kapeneva tuo sisäreikä.
En kylläkään onnistu löytämään aiempaa keskustelua.
Kukaan ei tunnistanut sitä (näytin myös museolle ja arkeologeille).
Kyllä, sinun etsintäsi on yhtä hyvä kuin minun, joten siitä vain.teukka kirjoitti:Sattuisko olee kuvaa helposti saatavilla?ilkkap kirjoitti:Minun yksi viimevuotinen löytöni Espoosta on hyvin samantapainen.JK kirjoitti:Jotain tuon kuviollisen näköistä on arvioitu aiemminkin.
Taisi olla lievästi kapeneva tuo sisäreikä.
En kylläkään onnistu löytämään aiempaa keskustelua.
Kukaan ei tunnistanut sitä (näytin myös museolle ja arkeologeille).