fisher f2 vai garret 250

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
mika79
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 13:41
Paikkakunta: himanka

fisher f2 vai garret 250

Viesti Kirjoittaja mika79 »

hei kaikille piippaajille!olisin aloittelemassa uutta harrastusta ja tarttis ostaa eka laite.. olen lukenut paljon arvosteluja ja testejä kummastakin laitteesta mutta en osaa päättää kumman ostaisin?tiedän että täällä on paljon garretin kannattajia mutta haluaisin saada puolueettoman arvion ihmisiltä jotka ovat käyttäneet kumpaakin.. olen itse kallistumassa fisherin puoleen..olenko tekemässä suuren virheen?
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Vähän Fisheriä kokeilleena ja jonkun kuukauden Garrettilla leikkiessä päätyisin Fisheriin. Tuntui vaan enemmän omalta tua Fisheri, mutta nälkä kasvoi nopeasti syödessä.

Makuasioita kuitenkin...
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Avatar
pee tee
Metallinetsijä
Viestit: 393
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 01:15
Paikkakunta: se o hamina

Viesti Kirjoittaja pee tee »

suurin virhe olis jäädä ilman etsintä.

Itse olin saman valinnan edessä reilu vuosi sitte ja fisuun päädyin. Tyytyväinen olen ollu.
Minkäs sortin maastoja olet aatellu tutkailla?
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
mika79
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 13:41
Paikkakunta: himanka

Viesti Kirjoittaja mika79 »

pee tee kirjoitti:suurin virhe olis jäädä ilman etsintä.

Itse olin saman valinnan edessä reilu vuosi sitte ja fisuun päädyin. Tyytyväinen olen ollu.
Minkäs sortin maastoja olet aatellu tutkailla?
en missän nimessä meinaa ilman jäädä.maastoina taitaa aluksi olla oma piha,rannat ja pellot,sekä muutama autiotalon piha ois tiedossa.. :P
Latezi
Metallinetsijä
Viestit: 164
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 19:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Latezi »

Itse ostin fisher merkkisen piipparin ensimmäiseksi piippariksi ja näyttäisi olevan samoja toimintoja kuin tuossa f2:sessa.... Ainakin helppokäyttöisiä ovat. Jos haet helppokäyttöistä niin valitsisin fisherin :)
Fisher gold bug
Garret Pro-pointer
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Viesti Kirjoittaja ehkä »

eipä se garrettikaan vaikea ole ja löytyy hyvin rannoiltta. miksei pelloiltakin,mutta saa olla isompi kela.
Avatar
Tengil
Viestit: 37
Liittynyt: 08 Kesä 2011, 22:10
Paikkakunta: Vaasa, Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Tengil »

Kaveri tilas virosta ton fisher f2 etsimen, päivän toimi ilman mitään vikaa ja sitten sekos. Oltiin rannalla etsimet mukana ja f2 piippas kokoajan omiaan. No kaveri laitto sen menemään takasi viroon mutta eivät siellä löytäneen mitään vikaa. Kuulemma vaan on herkkä häiriöille tai jotain. Oliko laitteessa sitten loppujen lopuksi mitään vikaa jäi mysteeriksi, heiluttaessa laitetta se piippailee omiaan. Kaveria jäi harmittamaan ettei tilannut garrettia. Siinä mun kokemukset näistä kahdesta.
Garrett Ace 250
DIY Whites surfmaster PI
Modattu Cocraft rakenneilmaisin/pinpointer
Sotamursu
Innostunut Etsijä
Viestit: 73
Liittynyt: 05 Syys 2013, 06:55

Viesti Kirjoittaja Sotamursu »

Hei,
Ensimmästä ilmaisinta olen hankkimassa, ja jommankumman näistä kahdesta tulen luultavasti ostamaan.
Yksi kriteerini laitteiden muitten ominaisuuksien lisäksi olisi kannettavuus. Vehje kulkisi repussa, ja pitäisi olla paikan päällä suhteellisen helppo ja nopea kasata. Miten pieneen tilaan nämä laitteet menee, ja vaatiiko kasaus ruuveja?
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Tavalliseen selkäreppuun ei taida etsimet sopia kokonaan sisään, vaan jää jonkin verran törröttämään ulkopuolelle. Ei tuosta kuitenkaan haittaa ole.

Kasaus ja purku onnistuu ilman työkaluja.

F2 tai Ace 250:n tilalle kannattaisi harkita jo uudempaa tekniikkaa, esim. Teknetics EuroTek PRO vaikuttaa varsin hyvältä koneelta aloittelijalle.
Kuva
Sotamursu
Innostunut Etsijä
Viestit: 73
Liittynyt: 05 Syys 2013, 06:55

Viesti Kirjoittaja Sotamursu »

ZyrTech kirjoitti:Tavalliseen selkäreppuun ei taida etsimet sopia kokonaan sisään, vaan jää jonkin verran törröttämään ulkopuolelle. Ei tuosta kuitenkaan haittaa ole.

Kasaus ja purku onnistuu ilman työkaluja.

F2 tai Ace 250:n tilalle kannattaisi harkita jo uudempaa tekniikkaa, esim. Teknetics EuroTek PRO vaikuttaa varsin hyvältä koneelta aloittelijalle.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Tuo Eurotek Pro vaikuttaisi kyllä hyvältä, ja on vieläpä sopivassa hintaluokassa. Pitää vielä vähän lueskella lisää ennen lopullista ostopäätöstä.
Avatar
kolmen kopla
Innostunut Etsijä
Viestit: 62
Liittynyt: 23 Elo 2013, 10:09
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kolmen kopla »

Suosittelen tätä Eurotek Prota. Ei ole kyllä verrata mihinkään muuhun, mutta
on tosi herkkä ja äänenvoimakkuutta voi säätää. Tunnistaa romua tosi syvältä.
Kunnon lapio kannattaa olla mukana jos meinaa nopeasti ylös saada. Ihmeellisiä
vekottimia on olemassa. Melkein joka kerran on tullut utelias ihminen kyselemään
mitä löytyi ja laitteen ominaisuuksista. Ehkä maata tonkivaa on helppo lähestyä.
Eurotek Pro 11 DD
Garrett Pro-Pointer
2 lasta
Fiskarsin muovinen istutuslapio (3,5 eur)
Parhaat löydöt: terässormus, 1 penni 18?? ja 4,1 eur/reissu.
Tomppa1985
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Syys 2013, 23:28
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tomppa1985 »

Itse ostin garretin 250 ja ihan kelpo peli on muuten mutta tavattoman herkkä, herkkyys on nyt jo aika pienellä ja todella hyvin kyllä löytää kohteita, nyt olen tänään etsinyt 5 tuntia ja saalista on tullut mm vanhempaa kolikkoa markka ajoilta sekä nokian kännykkä noin 8 v vahna.. mm auton osia(iskaria) ja muuta kivaa.

Mutta kyllä tuolla garretilla alkuun pääsee ja en vielä osaa itse sanoa muuta ominaisuuksista mutta pirun tarkka!

rantahiekasta löytää 30 sentin syvyydestä foliota jotenka ei voi valittaa
Avatar
jalkku
Metallinetsijä
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Loka 2011, 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja jalkku »

en tiedä missä F mallissa on jo taajuuden ym. vaihto valmiudet häiriöille f75 on ainakin.. en usko sillä laitteella jääväni toiseksi esim deussille jos jotain peltoa kolutaan vedessä ilmeisemmin kyllä on kakkos sija.. tiedä häntä...
Vastaa Viestiin