tykin kuula
tykin kuula
tänään olin piippailemassa metsässä jossa oli ollut aikoinaan venäläisten sotilaiden leiri. signaaleja tuli ihan kiitettävästi ja tavaraakin nousi mukavasti,ainoana haittana oli hirvikärpäset. upein löytö oli kyllä tuo tykinkuula jolla painoa 3kg50gr ja halkaisija 95mm. nappeja nousi tosi paljon ja kolikoitakin jokunen,paitsi että todella huonokuntoisia.löytyipä sieltä myös vähän uudempaa sotarojuakin.osaako kukaan kertoa mitä nuo pystypilkin näköiset killuttimet mahtaa olla?
tarvittavat välineet löytyy!!
-
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Tuolta suunnalta olen löytänyt useita kuulan sirpaleita ja ne on poikkeuksetta olleet onton kuulan siruja. Ja samoilta alueilta noita epämuotoisia lyijykuulia joiden lienee ollut isompien kuulien sisällä. Eikös lyijysisältö voisi hämätä painoa? Olen ruottalaisten puolelta vain piippaillut.. Eli venäläisten ampumia kuulia.
edit: Tosin hetken mietinnän tuloksena; onttojen kuulien sirpaleista päätellen löytämäni kuulat ovat olleet paljon isompia kuin tuo vajaa 10cm.
Mistäpäin nuo romppeet löyty?
edit: Tosin hetken mietinnän tuloksena; onttojen kuulien sirpaleista päätellen löytämäni kuulat ovat olleet paljon isompia kuin tuo vajaa 10cm.
-Garret Ace250, C.scope cs990 & Garret ProPointer-
entisen anjalankosken alueelta .Liikkala-Inkeroinen väliltä.rankeri kirjoitti:Tuolta suunnalta olen löytänyt useita kuulan sirpaleita ja ne on poikkeuksetta olleet onton kuulan siruja. Ja samoilta alueilta noita epämuotoisia lyijykuulia joiden lienee ollut isompien kuulien sisällä. Eikös lyijysisältö voisi hämätä painoa? Olen ruottalaisten puolelta vain piippaillut.. Eli venäläisten ampumia kuulia.
tarvittavat välineet löytyy!!