Alhaalla puolikopeekkaa 1733 ja 1771 ja mystinen kolikko josta ei saa enää selvää. Kolikko 1733 on ensimmäinen kolikkolöytöni ja täten minulle erittäin arvokas, siitä se innostus todenteolla lähti. 1771 on ihmeen hyvin säilynyt ja ilmeisesti eri materiaalia, kummasti vain syöpynyt toiselta sivulta ellipsiksi.
Rinkeli taitaa olla jokin prikka jostain vehkeestä, outoa ovat vain nuo piikit sen sisäpuolella ja laidassa.
Lopuksi muutama nappi vailla nähtävää kuviointia, ainoastaan tinaa tms havaittavissa sisäpuolella. Hylsyssä luvut 17 ja II joten taitaa olla tehty 1917 toisella vuosineljänneksellä.
Kolikoita en ole ajatellut raanavettä enempää putsata, tämä tunnistettavuus riittää minulle hyvin. Päälle olen hieronut kynttilää. Tuntui ensi kertaa upealta pitää kolikkoa kädessään jota kukaan ei ole hypistellyt (tarkoituksella) varmastikaan sataan vuoteen. Siinä kai tämä kiehtovuus kiteytyykin.
Korjatkaa ihmeessä epäkohdat ja antaisitteko lisätietoa näistä esineistä, vaikka ovat arkisiakin. Etenkin tuon oletetun lyijymötikän käyttötarkoitus kiinnostaa.
Parempiakin kuvia voin ottaa jos se auttaa.