Tän kerran sanon-

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja kollikko »

jos ei kutsuttuna tänne pääse, on turha valittaa. Mestaa on, lupineen.Mikä nyt on? P.Aholainen on suuttunut, varmaan syystä että ei minneen pääse enään, tule tänne vaan maksan pensat sulle ja parille kaverille jos satanen riittää. Te ette tajuu miten tää saari tarjoo tavaraa. Tuhma olin, vaan miksei kukaan tänne uskalla. Kysykää ilkka p;lta jossette muihin luota. Oonko turhaan hankkinut luottamuksen täällä, jos ei tuu jengi mukaan..Puitu on pellot kohta, niityt pellavaiset ajettu.Sukimaan pojat pääsis.
Avatar
Jussi
Kunniajäsen
Viestit: 1178
Liittynyt: 29 Marras 2009, 13:11
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja Jussi »

kollikko kirjoitti:jos ei kutsuttuna tänne pääse, on turha valittaa. Mestaa on, lupineen.Mikä nyt on? P.Aholainen on suuttunut, varmaan syystä että ei minneen pääse enään, tule tänne vaan maksan pensat sulle ja parille kaverille jos satanen riittää. Te ette tajuu miten tää saari tarjoo tavaraa. Tuhma olin, vaan miksei kukaan tänne uskalla. Kysykää ilkka p;lta jossette muihin luota. Oonko turhaan hankkinut luottamuksen täällä, jos ei tuu jengi mukaan..Puitu on pellot kohta, niityt pellavaiset ajettu.Sukimaan pojat pääsis.
Asut liian kaukana. Varmasti tulisin ihan uteliaisuuttani katsomaan mestat, mutta sillä ehdolla että vanhat löydöt saan ilmoittaa museovirastolle.
Joku 100-200km matka alkaa olla kipurajoilla lähteä huispaamaan :(
garrett ace 250
GM3
XP Deus
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

kollikko kirjoitti:jos ei kutsuttuna tänne pääse, on turha valittaa. Mestaa on, lupineen.Mikä nyt on? P.Aholainen on suuttunut, varmaan syystä että ei minneen pääse enään, tule tänne vaan maksan pensat sulle ja parille kaverille jos satanen riittää. Te ette tajuu miten tää saari tarjoo tavaraa. Tuhma olin, vaan miksei kukaan tänne uskalla. Kysykää ilkka p;lta jossette muihin luota. Oonko turhaan hankkinut luottamuksen täällä, jos ei tuu jengi mukaan..Puitu on pellot kohta, niityt pellavaiset ajettu.Sukimaan pojat pääsis.
Kiitos kollikko kutsusta mutta en lämpene nyt ajatukselle tulla mestoillesi piippailemaan.
Ja en ole suuttunut siitä kun en olevinaan ole päässyt mukaasi saareen. :)
Ja hyviä piipparointi retkiä sinulle ja ilkkap:lle sinne saareen.:wink:

Meni sinulla vaan liian överiksi jutut ja aremmat ihmiset johon kohdistui juttusi olisi voineet oikeesti loukkaantua niistä.

Olet foorumilla nyt minun armosta koska moderaattori kysyi että bannataanko kollikko.
Annoin vastauksen että katotaan ottiko opiksi.

Eli nyt harkitse oikeesti mitä julkaiset täällä tai sitten se on lähtöitkujen aika ja hei hei....8)
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Siinänähän sitä.

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Kun Ei näköjään tule tänne lupa-alueillekkaan kutsusta porukkaa. Vaikka kuinka pöhkö oon, joka kenkänaulan kaivan maasta.Voisko aatella niin hienosti etä tää reservaatti säästettäis. Lukekaa riimukiviä.Summa kummarumma!Kohta kaikki puitu.
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja smacine »

Hitto ku olis edes vähän lähempänä, mielelläni tulisin sinne rantaruottalaisia kiusaamaan..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Viesti Kirjoittaja ehkä »

sama vika..olis kiva nähdä livenä tämä suur rikollinen. :lol:
Avatar
Tirehtoori
Kunniajäsen
Viestit: 1115
Liittynyt: 08 Touko 2012, 19:51
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Alue kyllä kiinnostaas, mutta seura... Vois pian olla etten jaksaasi kuunnella jos juttu yhtä sekavaa ku täällä.
Spes Sibi Guisgue

Minelab Excalibur 2
Xp
Garrett AT Pro

Kuva

vanhimmat löyröt lintuneula ja dirhem noin 800-1000luvulta yms....
Meriharakka
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Heinä 2013, 11:05

Re: Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja Meriharakka »

P.Aholainen kirjoitti:Olet foorumilla nyt minun armosta koska moderaattori kysyi että bannataanko kollikko.
Annoin vastauksen että katotaan ottiko opiksi.

Eli nyt harkitse oikeesti mitä julkaiset täällä tai sitten se on lähtöitkujen aika ja hei hei....8)
Jumalauta mikä akkakerho! Olet nyt armosta... Eikö se pitäisi olla moden päätöksessä kuka saa banaanin eikä tuollaisten armahtajien jotka mukamasten päättää että jos et kirjoita niinkuin sanon, se on hei hei... Nolo!
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4232
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja raiban »

Kannattaa käydä Kollikon mestoilla,kuka asuu lähimain,veikkaan että voisi olla aika hurja paikka,meinaan että asuttuna alueena tosi vanha.
Ja onhan Kollikko kirkonmiehiä.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Meriharakka kirjoitti:
P.Aholainen kirjoitti:Olet foorumilla nyt minun armosta koska moderaattori kysyi että bannataanko kollikko.
Annoin vastauksen että katotaan ottiko opiksi.

Eli nyt harkitse oikeesti mitä julkaiset täällä tai sitten se on lähtöitkujen aika ja hei hei....8)
Jumalauta mikä akkakerho! Olet nyt armosta... Eikö se pitäisi olla moden päätöksessä kuka saa banaanin eikä tuollaisten armahtajien jotka mukamasten päättää että jos et kirjoita niinkuin sanon, se on hei hei... Nolo!
Kuuleppas Harakka!

Minua oikeesti pyydettiin tämän kyseisen hörhön kommentointien jälkeen moderaattoriksi foorumille josta myös kieltäydyin.

Oliko mielestäsi nuo arvostelut/jutut oikeesti kollikolla sellaisia että niitä pitäisi olla jatkossakin?
Useammalta foorumilaiselta on tullut viestiä että hyvä että foorumi rauhoittui kun eräs sekoilija hiljeni.

Oletko oikeesti lukenut noita kollikon juttuja?
Kolmas viesti sinulta foorumilla joten tervetuloa keskustelemaan asioista.:roll:
Tallessa on
Metallinetsijä
Viestit: 207
Liittynyt: 30 Heinä 2011, 16:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja Tallessa on »

Höpö höpö . Saahan tänne kirjoitella mutta jos ei miellytä erästä niin sen takia ei tarvitse poistaa. ja antaa kieltoa. Äijä on väriläiskä, elkää olko niin saatanan tosikkoja. Hauska tyyppi, saa nauraakin kirjoituksille. Ja menkää pyynnöstä käymään,varmasti löytöjä tulee.
P.Aholainen kirjoitti:
Meriharakka kirjoitti:
P.Aholainen kirjoitti:Olet foorumilla nyt minun armosta koska moderaattori kysyi että bannataanko kollikko.
Annoin vastauksen että katotaan ottiko opiksi.

Eli nyt harkitse oikeesti mitä julkaiset täällä tai sitten se on lähtöitkujen aika ja hei hei....8)
Jumalauta mikä akkakerho! Olet nyt armosta... Eikö se pitäisi olla moden päätöksessä kuka saa banaanin eikä tuollaisten armahtajien jotka mukamasten päättää että jos et kirjoita niinkuin sanon, se on hei hei... Nolo!
Kuuleppas Harakka!

Minua oikeesti pyydettiin tämän kyseisen hörhön kommentointien jälkeen moderaattoriksi foorumille josta myös kieltäydyin.

Oliko mielestäsi nuo arvostelut/jutut oikeesti kollikolla sellaisia että niitä pitäisi olla jatkossakin?
Useammalta foorumilaiselta on tullut viestiä että hyvä että foorumi rauhoittui kun eräs sekoilija hiljeni.

Oletko oikeesti lukenut noita kollikon juttuja?
Kolmas viesti sinulta foorumilla joten tervetuloa keskustelemaan asioista.:roll:
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Tän kerran sanon-

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Tallessa on kirjoitti:Höpö höpö . Saahan tänne kirjoitella mutta jos ei miellytä erästä niin sen takia ei tarvitse poistaa. ja antaa kieltoa. Äijä on väriläiskä, elkää olko niin saatanan tosikkoja. Hauska tyyppi, saa nauraakin kirjoituksille. Ja menkää pyynnöstä käymään,varmasti löytöjä tulee.
P.Aholainen kirjoitti:
Meriharakka kirjoitti: Jumalauta mikä akkakerho! Olet nyt armosta... Eikö se pitäisi olla moden päätöksessä kuka saa banaanin eikä tuollaisten armahtajien jotka mukamasten päättää että jos et kirjoita niinkuin sanon, se on hei hei... Nolo!
Kuuleppas Harakka!

Minua oikeesti pyydettiin tämän kyseisen hörhön kommentointien jälkeen moderaattoriksi foorumille josta myös kieltäydyin.

Oliko mielestäsi nuo arvostelut/jutut oikeesti kollikolla sellaisia että niitä pitäisi olla jatkossakin?
Useammalta foorumilaiselta on tullut viestiä että hyvä että foorumi rauhoittui kun eräs sekoilija hiljeni.

Oletko oikeesti lukenut noita kollikon juttuja?
Kolmas viesti sinulta foorumilla joten tervetuloa keskustelemaan asioista.:roll:
Tämä on mielipiteesi ja mode on tainnut poistaa pahimmat viestit jotka kohdistui erään henkilön löytöihin liittyvään arvosteluun.

Miksi kuiten suurin osa foorumilaisista on eri mieltä eli hörhöily ei ole soveliasta kun sotkeudutaaan toisten topikkiin ja kirjoitellaan sellaisia ettei normi ihminen niitä ymmärrä.

Ja vaikka äijä on kuinka väriläiskä foorumilla niin rajat tulee niissäkin vastaan.
Eikä tässä tosikkoja olla vaan yritettään pitää foorumi sellaisena ettei sieltä tule joukkopako jonkin häirikön takia.(oikeesti niitä juttuja ei kaikki jaksanut enää)

Nimimerrkille tallessa on: käy nyt helevetissä itse tuolla kollikon apajilla ja anna raporrtii sitten tänne miten kivaa siellä oli.
Avatar
Sanppa
Innostunut Etsijä
Viestit: 98
Liittynyt: 09 Heinä 2013, 15:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Sanppa »

Minä ainakin olen varsin hupaisia hetkiä viettänyt monena iltana lueskellen saaristolaistarinoita.. Mutta eiköhän tää pelto ala olla aika piipattu jo. :wink:

Mainioita aarrejahteja everybody!
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Puljakkaa

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Mitään ryntäystä en tänne toivo vaikka mestaa on.Hävettää kun on ala-arvoisilla kamoilla hienoja paikkoja huonosti tutkittu. Siksipä toivon muutaman kaverin tulevan tsekkaamaan parhaita paikkojani. Ja lisäksi muutamia uusia korkkaamattomia. Tänä vuonna, pari tuntia päivässä keskimäärin piippaan, kuulen paikallisilta maajusseilta etteikö heidän paikkansa käy? Ei ole sitten pakkoruotsi täällä käytössä, auttaa kyllä. Älkää peljätkö, sillä MINÄ olen kanssanne, vaikka tuo yks ystävämme hermoilee. Kattokaa kollikon sivut. Ei mitään paskaa, vaa
n valintatalo.Keräsin kivikirveitä ja nuorakeramiikka Suomusjärveltä kun muut pissivät housuunsa ja keräsivät simpukankuoria ja käpyjä.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Tällaista.

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Tällä kun saaressa asuu, niin kaikenlaista kuulee ja lueskelee. Eräskin pappi, oliko 1770 ja jotain pihkaantui muuan rouwaan. Päättivät sitten tappa pahapäisen äijän ja menikö ny hyvin? Kiinne jäivä ja papinperkule mestattiin kemiön kirkolla ja huoripukki myöhemmin Turun linnan pihamaalla. Mitä tästä opimme? Koskaan eivät paljastaneet minne pappilan rahat joutuivat kun kuulivat että voudit hakevat. Kyselkää hyvät etsijät mummoilta tarinoita. niissä voi olla vinha perä ja isovanhemmat tykkää varmasti kunhan jaksatte kuunnella.
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Jumapuma!

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Voisniko päästä moderaattorixi? Mitä vaatimuksia siinä on? Pitääkö olla asiantuntemusta vai vain ihmistuntemusta. En tiedä kelle voin tään osoittaa? Lupaan kyllä olla loukkaamatta henkilökohtaa näillä sivuilla. raivo (p.ah) voi rauhoittua puolestani. Anteeksi olen pyytänyt julkisesti. En vai hyväksy mitään, mikä ei minulle sovi.O.G? Jatketaanko ajankohtaiseen malliin? Kattokaa mihin
monet sivustot kuolevat. Ne näiviintyvät. Kesepalle onnea syntymäpäivästä! Mitähän Salaperäinen PANDA ajattelisi minusta? Tuleeko hänestä uusi BUDHHA?
Kisa Suurimmasta tänä vuonna löydetystä yli 113 vuotta esineestä?
Vastaa Viestiin