Ööreä ja puukkoa.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Fiskari
Metallinetsijä

Ööreä ja puukkoa.

Viesti Kirjoittaja Fiskari »

Tervehdys, tällaisia löytyi viikonloppuna rantapeltolöytönä jossa toimintaa on ollut jo useamman sukupolven ajan. Ööre oli iloinen yllätys vaikkei vuosiluvusta oikein tolkkua saakkaan. Alueelta on löytynyt lähinnä venäläistä kolikkoa, kuten tuo 1841 kopeekkainenkin osoittaa. Tuo solki voisi olla jostain hevosvermeestä kai, kupari?lätkä ja kiiltävä rannasta löytynyt metalli ovat arvoituksia.
Edit: Romppeet löytyneet Kymistä, Etelä-Suomesta.

Kuva
Viimeksi muokannut Fiskari, 13 Elo 2013, 06:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kollikko
Kunniajäsen

Upeeta.

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Tää on tätä upeeta . Ei kerrota edes onko suomesta löydöt. Pitäis diskata kaikki jotka ei edes maakuntaa ilmoita. Kelle tiedot menee. Kaikki tietää mistä saaresta minä esim. olen.
Taurus
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Taurus »

Kiiltävä on kilikellon palanen.

Kuva
Garrett AT Pro

Pronssikirves 1700-1100 eKr, Rannerengas ja kaarisolki 0-200 jKr, Lintuneula 400 jKr, Rapusolki 600 jKr, Linturiipus, ketjunkantajia, tiuku, solki, sormus, korvaputki, kupuroita, hevosenkenkäsolkia 800-1100 jKr, Kultasormus 1400
kollikko
Kunniajäsen

Tästä näin.

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Olin Virossa tai ainakin pohjoieuroopassa ja löysin :
Kuva
Sitävaan että tää on meidän yhteistä historiaa. Ei se oo minun. Se on meidän Suomalaisten. Eik näi o?
Fiskari
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Fiskari »

Kiitos tunnistuksesta, oli siis pala ihan käyttöesineestä.

Päivitin myös tuohon viestiin löytöpitäjää, en sitä myöhääm illalla huomannut laittaa. Mistään salailusta ei ole kyse.
Vastaa Viestiin