Käyty taas muutamia reissuja metsässä ja jotain löytynytkin,kaksi luultavaa kodan tai muun asumuksen pohjaa.Maassa ei mitään näkyvää muotoa ollut mutta pronssipellin silppua löytyi ja muutama tunnistettava esinekin sattui kohdalle.Isoimpana velipojan löytämä rautainen putkikirves josta ei minulla ole kuvaa ja sitten nuo minun joista kuvat.
Löytyi vastine
Oisko soljen neula?ja mistä tuo katkelma?
Pronssipeltiä.ja rauta.
Ongen koukku?
rautakautta
rautakautta
vanhin raha:tanskan Unionin kuningas hannun 1481-1513
Hyvin on säilynyt tuo hela, ja tuo katkelma voisi olla pronssisormuksesta tai soljesta, katkelman koko ei vain selviä täysin kuvasta.
Rautakautisia on, Onnea vaan
Rautakautisia on, Onnea vaan
Vanhimmat löydöt rautakautta 300 - 1150/1300, vanhin kolikko dirhemi lyöty ennen v.833
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät
https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks
XP Deus
Garrett Pro-Pointer
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät
https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Todella hyviä löytöjä. Toinen kuva ylhäältä, oikeassa reunassa voisi olla nuolenkärki, jossa kärkiosa on loivan V:n mallinen
Hyvin on esikuvansa mukainen yläkuvan esine
Hyvin on esikuvansa mukainen yläkuvan esine
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Komea on hihnanpää hela,Onnittelut sinne Ouluun.
ps.Voisiko olla pilkkohopeaa tuo "hopeinen"puoliympyrä?
ps.Voisiko olla pilkkohopeaa tuo "hopeinen"puoliympyrä?
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Kiitos onnitteluista vaan kaikille.
Kyllä se katkelma taitaa olla jostain soljesta tai korusta kun on valettu toispuoleisesti,ja on samaa luultavasti reilusti tinaa sisältävää pronssia kun tuo hihnanpääkin kun ei ole syöpynyt ollenkaan.Löydöt on erittäin kuivalta mäntykankaalta.
Itse olen miettinyt samaa kuin Leijonakin että oisko nuolenkärki kun on teroitettukin tuo V muoto tuolta päästä ja näkyy olleen tuon muotoisia käytössä kyseisellä ajalla.
Olihan siitä velipojan putkikirveestäkin löytökuva!
Kyllä se katkelma taitaa olla jostain soljesta tai korusta kun on valettu toispuoleisesti,ja on samaa luultavasti reilusti tinaa sisältävää pronssia kun tuo hihnanpääkin kun ei ole syöpynyt ollenkaan.Löydöt on erittäin kuivalta mäntykankaalta.
Itse olen miettinyt samaa kuin Leijonakin että oisko nuolenkärki kun on teroitettukin tuo V muoto tuolta päästä ja näkyy olleen tuon muotoisia käytössä kyseisellä ajalla.
Olihan siitä velipojan putkikirveestäkin löytökuva!
vanhin raha:tanskan Unionin kuningas hannun 1481-1513