Tämmönen "ase" löyty iltapäivällä pellosta Oisko jollakin tarkempaa tietoa, että mikä "ase" mahtaa olla kyseessä.
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Vanhin kolikko : Tipparaha "Iivana Julma" 1560-1584
-------------------------------------
Mä löysin vanhaa rautaa
Sun keihäänkärkes kukaties.
Joku päivä onni kääntyy
Uskoo siihen metsämies...
Noita oli Saksassa koulutetuilla jääkäreillä paluueväinä kun päällisinpuolin etapeilla kotiin tullessa isommat aseet pois otettiin. Kele..... pikkupoikana leikin tommosella. Muistan vielä kaliberin 6,35.
... Oli kyllä ihme ku tommonen löyty pellosta Pittää vielä käyvä tutkimassa, että löytyykö sieltä noita enemmänkin.
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Mä löysin vanhaa rautaa
Joku päivä onni kääntyy
Taskupistoolin alaosahan tuo on, 7,65 tai 6,35mm kaliberinen. Kuvakulma on hieman huono mutta yläpuoli eli luisti vaikuttaisi puuttuvan ainakin osittain. Meillä on noita ollut käytössä varmaan satoja eri malleja joten tunnistaminen näistä valokuvista on hieman haasteellista.
Tuota voisi huoleti puhdistella paremmin näkyvään kuntoon, arvo ei rankallakaan puhdistuksesta enää alene.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Miten tuo kannattaisi puhdistaa... onko jollaki hyviä vinkkejä
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Mä löysin vanhaa rautaa
Joku päivä onni kääntyy
Ruosteenpoistosta on tällä palstalla ollut useampikin pitkä keskustelu. Osa porukasta käyttää Sitruunahappoa, itse käytän Oksaalihappoa jota saa rautakaupan puhdistusainehyllystä tuotenimellä "Sampo".
Näin ruosteisen esineen pikapuhdistukseen voi huoleti käyttää myös laimeaa Rikkihappoa ( vanhasta akusta ).
Kaikkien happokäsittelyjen jälkeen kannattaa neutraloida Kristallisoodaliuoksessa ja kuivata sekä öljytä sitten.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa
Kiitos vinkeistä ärkoo:lle ja 00na1:lle Pittää jossaki vaiheessa käyvä ostaa jotaki litkua Tuossa vielä yks kuva lissää... ehkä siitä saa jotaki käsitystä aseen koosta.
XP Deus
Garrett ACE 350
Garrett Pro-Pointer
Mä löysin vanhaa rautaa
Joku päivä onni kääntyy