150€ ja alle olevat ilmaisimet?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Make00
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2013, 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

150€ ja alle olevat ilmaisimet?

Viesti Kirjoittaja Make00 »

Eli minkäslaisia ovat hinta/laatu suhteeltaan tuommoiset 150€ alle olevat vehkeet? Kannattaako aloittelijan ostaa semmosta vai ei? Esim Black Bull DS23 XL, Black Bull DS23M GoldScan, Black Knight Explosion SE onko noista mikään hyvä aloittelijalle tai mikä on teidän mielestänne kelpo peli aluksi?
olympia60
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 23:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja olympia60 »

Itse ajattelin aloitella tätä lapsuudenhaave harrastusta lopultakin nelikymppissenä mutten vielä ostanut arvokasta laitetta.
Päädyin ostamaan Black Knight Explosion SE:n harjoittelulaitteksi. ( Tilattu/tulossa ) Jos sitten tuntuu että intoa riittä niin sitten olen valmis sijoittamaan enemmänkin.
Talommekin sijaistee tontilla jolla on ollut asutusta ainakin jo 1600-luvulla niin omasta pihasta voipi aloitella.
Eihän tämä ollut vastaus kysymykseesi mutta eiköhän em. laitteella alkuun pääse. :D
Joona :D
Metallinetsijä
Viestit: 138
Liittynyt: 12 Helmi 2012, 14:58
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Joona :D »

Tuossa on ehkä hiukan kalliimpi vehje, mutta Varmatoiminen aloittelian piippari 189€ Garrett Ace150 tai sitten 239€ Garrett Ace250.
itse aloitin noin 2 vuotta sitten ja minulla on ensilaitteena tuo Ace250, ja vielä toimii mainiosti! :) ja molemmilla on 2 vuoden takuu...
Laite: Garret Ace 250 + Pro pointer
Vanhin raha: 2ör 1500-luku + Tippa
RustyBrain
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Heinä 2013, 19:29

Viesti Kirjoittaja RustyBrain »

Itse tilasin tuon Black Knight Explosion SEn ja kyllä se nyt ainakin metallit havaitsee mutta suosittelen satsaamaan kalliimpaan laitteeseen heti kättelyssä. Paljastimen kelan piti olla vesitiivis mutta kun sitä hetken aikaa heilutteli rannalla oli jo liitoksista valskannut sisään vettä ja tämän seurauksena koko laite piipitti taukoamatta kun sitä liikutteli. Korjaantui kyllä heti kun kuivasi vain. Suosittelen myös ostamaan pinpointterin heti alussa myös. helpottaa rutkasti kohteen paikallistamista eikä tarvitse kaivaa isoa kuoppaa. Itsellä juuri Garrettin Pro-pointer tilauksessa. Itse kyllä uskon tällä setillä pärjääväni ainakin nyt tämän kauden loppuun asti.

Käsittääkseni Black Bull DS23M GoldScan / Black Knight Explosion SE /Metallinilmaisin GC-1023 joka löytyy elektrovillestä on täysin samalaite. Elektrovillessä hinta on tosin vain 89e ja finndectorissa 145e...
Make00
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2013, 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Make00 »

Oukei, ite just katselin tuota ACE-150 ja 250 et pitäisikö samantien ostaa semmonen.

Entäs tuommoinen pinpointteri? minkälainen ois hyvä ja halpa näin aluksi?
Cockle
Innostunut Etsijä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Loka 2011, 00:45

Viesti Kirjoittaja Cockle »

RustyBrain kirjoitti:
Käsittääkseni Black Bull DS23M GoldScan / Black Knight Explosion SE /Metallinilmaisin GC-1023 joka löytyy elektrovillestä on täysin samalaite. Elektrovillessä hinta on tosin vain 89e ja finndectorissa 145e...
Finndetectorissa GC-1023:a vastaava Blackbull maksaa 99e (sillä kympin erotuksella saanee varman toimituksen + palvelua ongelmia kohdattaessa), Goldscan ja Blacknight toimivat suuremmalla taajuudella eli niiden pitäisi havaita pienet esineet paremmin. Itselleni ostin ensilaitteeksi Blackbull DS23 XL:n, kun en ollut ostohetkellä vakuuttunut koukkuunjäämisestä harrastukseen. Harrastus kuitenkin iski kuin leka ja Blackbullin kaveriksi on tullut hankittua Teknetics T2 ja XP Deus vakio/isolla kelalla.

Mitä tulee oman 125 € maksaneen Blackbullin suorituskykyyn, niin kyseisessä yksilössä se on erittäin hyvä. Tuossa talon vieressä on "Cocklen omana hiekkalaatikkona" toimiva hehtaari mullosta, josta Blackbullin jäljiltä ei T2, eikä Deussin iso kelakaan ole löytänyt käytännössä mitään kiinnostavaa. Blackbull toimii myös pihanurmikolla oikein mainiosti, koska onnistuin poimimaan roskaiselta 1-1.5 aarin alueelta 66 kpl 70-80 kulutusjuhlan johdosta maaperään päätynyttä kolikkoa. T2 ja Deus on kyseiseltä roskaiselta alueelta huolellisella skannaamisella löytänyt tasan 3 kpl kolikoita jälkikäteen. BLackbull ei löydä pienoiskiväärin hylsyjä (ei haitanne), mutta Nikolain pennejä löytyi pari kappaletta erittin hyvällä signaalilla, joista toinen oli noin 17-18 cm syvällä.

Ergonomiassa on sitten paljonkin eroja laitteiden välillä. Palstalla suosittuun Garrett Acen jäljiltä sen sijaan löytyy paljonkin tavaraa T2:lla ja Deussilla, mikä ei liene suurikaan yllätys.
Viimeksi muokannut Cockle, 22 Heinä 2013, 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make00
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Heinä 2013, 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Make00 »

Pitänee katella jos kokeilisi aluksi kaverin Garret ACE 250 miltä se meno maistuu, nimittäin en ole vielä kertaakaan kokeillu kyseistä harrastusta.

Eli jos oikein oivalsin ni Blackbull DS23 XL voisi olla hyväkin vehje näin aluksi hinta/laatu suhteeltaan?
Cockle
Innostunut Etsijä
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Loka 2011, 00:45

Viesti Kirjoittaja Cockle »

Make00 kirjoitti:
Eli jos oikein oivalsin ni Blackbull DS23 XL voisi olla hyväkin vehje näin aluksi hinta/laatu suhteeltaan?
Kyllä.

Siinä on suhteellisen iso kela, joka kattaa kohtuullisen suuren pinta-alan joka huispaisulla. Suurehkon kelan ansiosta sillä myös löytyy kohtuullisen syvältä. Palautumiskykykin on hintaluokassa erinomainen (jenkkipalstoillakin kehuttiin 2009-10, kun laitteen bongasivat) eli löytää hyvät kohteet huonojen vierestä (omalla pihalla todeksi todettu). Itse olin alussa pallo hukassa, (niin kuin muidenkin etsinten kanssa), mutta kokeilemalla pääsee suhteellisen äkkiä kärryille.

Negatiivisena puolena on kelan suurehko paino, vaan painaa tuo Deussinkin iso kela aivan riittävästi. Etsintätekniikka on kuitenkin aika ratkaisevassa osassa, että tuntuuko etsin liian painavalta.

Etsimen valintaan vaikuttaa myös se, että missä etsii. Eipä noista T2:n ja Deussin ID-lukemista ole paljon iloa pellolla, kun äänen perusteella kaivuupäätökset kuitenkin pääasiassa tehdään.
Vastaa Viestiin