Rautasälää ja piipunhattu(ko)?
Rautasälää ja piipunhattu(ko)?
Tässäpä jotain kilkkeitä. Ylinnä visiin hevosauran terä, sitten mikälie pikku piikki. Kolmantena vähän pitempi piikki jossa on läpireikä poikittain ja yläpäässä on reikä poikittaisreikään asti, täysin tuntematon kapine.
Alinna vasemmalla outo vehje myös, josta toinen pää kourumainen, ja toinen pää taivutettu ylöspäin koukuksi. Sitten viimeisenä muttei vähinpänä, itse veikkaan piipunhatuksi, vaikka ikinä en oo moista nähnykkään Tuo "hatun" salpa päätti sitten hajota heti kättelyssä, joten liimasin sen kiinni . Kansi ei aukea, enkä meinaa väkisin yrittääkkään.
Alinna vasemmalla outo vehje myös, josta toinen pää kourumainen, ja toinen pää taivutettu ylöspäin koukuksi. Sitten viimeisenä muttei vähinpänä, itse veikkaan piipunhatuksi, vaikka ikinä en oo moista nähnykkään Tuo "hatun" salpa päätti sitten hajota heti kättelyssä, joten liimasin sen kiinni . Kansi ei aukea, enkä meinaa väkisin yrittääkkään.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
- Nil Melius
- Metallinetsijä
Piipunhattu?
Olisko laivakompassin kansiosa. Olen nähnyt kompasseja, joissa likimain saman näköinen läppä päällä...
ACE 250
Propointer AT
Propointer AT
Re: Piipunhattu?
Hyvä veikkaus, mutta epäilen ettei täällä itä kainuussa ole laivakompasseja tarvinnut, mutta voihan sellaista tietty maallakin käyttää. Piipunhattuna itse vielä pidän kun siinä on nuo reijätkin kyljessä. Ja käsittääkseni 1700 luvulle tuossa mennään, kolikkolöydön perusteella samasta paikasta.Nade kirjoitti:Olisko laivakompassin kansiosa. Olen nähnyt kompasseja, joissa likimain saman näköinen läppä päällä...
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Kätkäläinen
- Kunniajäsen
Re: Piipunhattu?
Kokokin viittaisi piipunhattuun n 40mm,toisaalta jos on pieni kompanssi?Joness kirjoitti:Hyvä veikkaus, mutta epäilen ettei täällä itä kainuussa ole laivakompasseja tarvinnut, mutta voihan sellaista tietty maallakin käyttää. Piipunhattuna itse vielä pidän kun siinä on nuo reijätkin kyljessä. Ja käsittääkseni 1700 luvulle tuossa mennään, kolikkolöydön perusteella samasta paikasta.Nade kirjoitti:Olisko laivakompassin kansiosa. Olen nähnyt kompasseja, joissa likimain saman näköinen läppä päällä...
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Tässä yksi piipunhattu:
http://www.huuto.net/kohteet/vanha-piip ... /260824343
http://www.huuto.net/kohteet/vanha-piip ... /260824343
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Juu, ei mitään...Ylimmässä kuvassa oli tuo viivotin mittoja antamassaP.Aholainen kirjoitti:HUPS!
Nyt P.Aholainen vetäytyy kuoreensa ja on hiljaa......
hitto kyseessähän olikin tupakkapiippu....
Kuvista en saanut käsitystä minkä kokoinen piipunhattu on kyseessä ja oma arvio liikkui kokoalueella 100mm ja silleen.
sorry!
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Garrett pro pointer
Minelab safari
Re: Rautasälää ja piipunhattu(ko)?
Excalibur II + Garrett Pro Pointer
Team KRE
Team KRE