X-Terra 70:n parhaat asetukset

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Stoppari

X-Terra 70:n parhaat asetukset

Viesti Kirjoittaja Stoppari »

Minulla olisi tuommoinen X-Terra 70, ja en oikein ole sinuiksi tullut sen kanssa.Onko täällä mitenpaljon ko. laitteen käyttäjiä, kertokaapa omat asetukset laitteesta, millä olette päässeet hyviin tuloksiin, ihan normaali kelalla, mikä tulee laitteen matkassa.
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Viime aikoina olen lähtenyt tehdasasetuksilla ja joko pattern 1 tai allmetal. Maastosta riippuen on hyvä asentaa maahäiriönpoisto vaikka automaatilla. Herkkyyttä voi lisätä koska Terra on aika stabiili vaikka sitä vähän rääkkäisikin tehdasasetuksia herkemmäksi.
Prospecting asetusta olen käyttänyt jonkinverran mutta sen kanssa tulee paljon kaivamista syvälle siis. Se on hieno ominaisuus kunhan roskaa ei ole paljon.
Toisin sanoen pidän asetukset aika yksinkertaisina.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Omat säädöt peltoja ym. muita paikkoja etsiessä x-terra 70: all metal mode,99 tones,threshold 3,herkkyydet 20-25 paikasta riippuen,track mode päällä,kuulokkeet,paljon hyvää tuuria ja rauhallisesti laitetta heilutellen ja 99 tones flipperikonetta tarkasti kuunnellen,niin hyvä tulee. :P
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Tässäpä huomasin X-Terraan yhden tärkeän 'virityksen' . Mulla on vakio ja elliptinen kela. Nyt on molemmissa se lyhyempi varsi. Helpottaa julmetusti kuljetusta. Alle 190 senttiselle lyhyempi varsi varmaan riittää hienosti.
Tarkoitan sitä alinta muovivartta jossa kela on kiinni. Vakio on n. 60 senttiä ja lyhyempi n. 45 senttiä. Kuljetuksen kannalta se 15 senttiä on uskomattoman paljon. Enkä ole huomannut mitään eroa toiminnassa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Etsijä82 on oikeassa. Peltohommissa toimii parhaiten 'all metal' ja 99ääntä. 'Tracking' asetus on hyvä kivisellä pellolla mutta muuten sitä tuskin tarvitsee eli tavallaan 'pudotetaan näyttö pois' toisinaan siitä on apua mutta yleensä pärjää kummasti ilman näyttöäkin (XP Gold Maxx !!!). No, roskaa tulee joka tapauksessa.
Etsijä82
Kunniajäsen

Olen nyt ruvennut peltohommissa käyttämään 2 ääntä,all metal mode,track ja hyvin tuntuu pelaavan. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)

RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Etsijä82 kirjoitti:Olen nyt ruvennut peltohommissa käyttämään 2 ääntä,all metal mode,track ja hyvin tuntuu pelaavan. :)
Pelaa toki eikä edes tehdasasetuksista tarvitse välttämättä poiketa. Oikein hyvä ominaisuus on niiden (tehdasasetusten ) helppo palauttaminen kun on oikein ollut kokeilupäällä eikä muista mitä on säätänyt ja mihin. :)
Eläkä sie nyt ala puhua kahdesta äänestä kun olen viimeinkin oppinut miten erottaa kruunukorkin ja 20 kruunun kolikon erehtymättä toisistaan. :D
Etsijä82
Kunniajäsen

RJR kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Eläkä sie nyt ala puhua kahdesta äänestä kun olen viimeinkin oppinut miten erottaa kruunukorkin ja 20 kruunun kolikon erehtymättä toisistaan. :D
Itse käytän toki 99 ääntä uimarannalla ym.,mutta peltohommissa en tarvitse 2 ääntä enempää,varsinkin rautaa paljon sisältävässä maassa menee helposti sekaisin,jos ääniä on miljoona erilaista. Riittää,kun piippaa hyvä ääni,niin eikun kaivamaan. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)

Vastaa Viestiin